  • 11. Data: 2005-10-01 14:49:02
    Temat: Re: 25 000 EUR w gotowce z Niemiec do Polski
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > załatw to bezgotówkowo, jak zapłacisz kilkadziesiąt czy nawet kilkaset
    > zł to przy takiej sumie chyba warto

    bedzie piekny slad dla skarbowki przy okazji :D

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 12. Data: 2005-10-01 15:01:54
    Od: "Tomasz Domanski" <t...@f...de>

    > bedzie piekny slad dla skarbowki przy okazji :D

    Wyobraz sobie , ze nie musze placic podatku w Polsce.
    Umowa o unikaniu podwojnego opodatkowania miedzy Polska a Niemcami wazna od
    2003.

    --
    Tomasz Domanski
    PKP- DB - Railion- "Zielona trawka?"

  • 13. Data: 2005-10-01 15:24:42
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Oct 2005 17:01:54 +0200,
    osoba podpisana: Tomasz Domanski <t...@f...de>
    napisała:

    > Wyobraz sobie , ze nie musze placic podatku w Polsce.
    > Umowa o unikaniu podwojnego opodatkowania miedzy Polska a Niemcami wazna od
    > 2003.

    A czy przpadkiem nie jest tak, że "brakujący" podatek trzeba w Polsce
    zapłacić ? (Nie wiem jak jest w przypadku gdy podatki w NIemczech są
    wyższe)

    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    EMACS = Emacs Manuals Are Cryptic and Surreal

  • 14. Data: 2005-10-02 11:43:09
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 1 Oct 2005 17:01:54 +0200, w <dhm8cr$744$1@inews.gazeta.pl>, "Tomasz
    Domanski" <t...@f...de> napisał(-a):

    > Wyobraz sobie , ze nie musze placic podatku w Polsce.
    > Umowa o unikaniu podwojnego opodatkowania miedzy Polska a Niemcami wazna od
    > 2003.

    Tylko, że jeżeli podstawa w Polsce jest niższa niż w Niemczech. A ponieważ
    zapewne przy tej kwocie podstawa w Polsce wynosi 40% (czy tam 38%), to zapewne
    jest wyższa niż w Niemczech.

    A jeżeli jest tak jak napisałem, to AFAIK musisz zapłacić 'brakujący' podatek w
    Polsce.

  • 15. Data: 2005-10-02 19:28:38
    Od: "Tomasz Domanski" <t...@f...de>

    <
    Tylko, ?e je?eli podstawa w Polsce jest ni?sza ni? w Niemczech. A poniewa?
    zapewne przy tej kwocie podstawa w Polsce wynosi 40% (czy tam 38%), to
    zapewne
    jest wy?sza ni? w Niemczech.

    A je?eli jest tak jak napisa?em, to AFAIK musisz zap?aciae 'brakuj?cy'
    podatek w
    Polsce.

    Nic nie musze, poczytaj sobie odpowiednie ustawy, poszukaj w google.

  • 16. Data: 2005-10-03 14:12:52
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sun, 2 Oct 2005 21:28:38 +0200, w <dhrc8c$aaf$1@inews.gazeta.pl>, "Tomasz
    Domanski" <t...@f...de> napisał(-a):

    > Nic nie musze, poczytaj sobie odpowiednie ustawy, poszukaj w google.

    Ano wychodzi, że masz rację.

    ---
    Można wskazać dwie metody stosowane w celu unikania podwójnego opodatkowania:

    Metoda wyłączenia z progresją - oznacza, że w Polsce wyłącza się z podstawy
    opodatkowania dochód osiągnięty za granicą; jednak dla ustalenia stawki podatku
    od pozostałego dochodu - osiągniętego w Polsce - stosuje się stawkę podatku
    właściwą dla całego dochodu, tzn. łącznie z dochodem osiągniętym za granicą.

    Metodę wyłączenia z progresją stosuje się między innymi do dochodów z pracy
    najemnej w umowach z następującymi państwami: Albania, Belgia, Cypr, Chiny,
    Chorwacja, Czechy, Estonia, Francja, Grecja, Indonezja, Irlandia, Japonia,
    Kanada, Kuwejt, Litwa, Łotwa, Niemcy, Portugalia, Republika Południowej Afryki,
    Rumunia, Słowenia, Słowacja, Turcja, Tunezja, Ukraina i Włochy.
    ---

    PS. Cytuj przy odpowiedaniu.