  • 21. Data: 2004-04-05 09:26:33
    Temat: Re: 10 tys. kart kredytowych w mBanku
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Slawek Kos <s...@p...com> wrote:
    > FORMA PRAWNA w jakiej dziala cos co zwie sie BANKIEM nie jest wazna?
    > Juz calkiem tym marketigiem przesiakles.

    Chodzi mi tylko o taka prosta rzecz, ze bank uniwersalny moze byc 100%
    udzialowcem banku hipotecznego,. robi sie to tylko dla "ominiecia" prawa.
    Czy dla klienta (pomijajac bezpieczenstwo wkladu) ma to jakiekolwiek
    znaczenie, ze ma konto w banku, ktory jest "oddzialem elektronicznym" czy
    bankiem, w ktorym 100% udzialow ma jakis inny bank?

    http://www.PRnews.pl

  • 22. Data: 2004-04-05 10:09:29
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:c4r8o3$ouu$1@news.onet.pl...

> [...]
    > znaczenie, ze ma konto w banku, ktory jest "oddzialem elektronicznym" czy
    > bankiem, w ktorym 100% udzialow ma jakis inny bank?

    IMHO ma.
    Pomysl co bedzie gdy taki "bank podporzadkowany" bedzie zagrozony
    upadloscia?
    A co w przypadku trwalego dzialania ze strata ODDZIALU banku nie bedacego
    samodzielnym podmiotem?
    Nie ma roznicy?

    A tak w ogole to odpowiadasz nie na temat (przyzwyczajenie
    marketingowca...;-))
    Spor byl o prawidlowosc NAZWY zawierajacej slowo BANK. Nazwa BANK jest
    zastrzezona i nie mozna marketingowym belkotem jej zamazac.
    Nie mozna bez posadzenia o mowienie nieprawdy nazwac bankiem czegos, co nim
    nie jest.
    I teraz juz wiemy, ze w Polszcze bankow wirtualnych nie ma...;-)
    Moga byc co najwyzej wirtualne oddzialy.
    A jezeli tak, to kto byl pierwszy?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 23. Data: 2004-04-05 10:46:17
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Slawek Kos <s...@p...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > upadloscia?
    > A co w przypadku trwalego dzialania ze strata ODDZIALU banku nie

    Przeczytaj raz jeszcze moj mail i popatrz na wpis w nawiasie, ktory raz
    jeszcze zacytuje " (pomijajac bezpieczenstwo wkladu)"

> [...]
    > co nim nie jest.
    > I teraz juz wiemy, ze w Polszcze bankow wirtualnych nie ma...;-)
    > Moga byc co najwyzej wirtualne oddzialy.

    Wirtualny Bank ma zestaw pewncyh cech, odrozniajacych go od banku
    tradycyjnego, banku bedacego wirtualnuym oddzialem centrali oraz banku
    wielokanalowego. Ot i tyle.

    http://www.PRnews.pl

  • 24. Data: 2004-04-05 11:16:23
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    napisał w wiadomości news:c4rddm$bmf$1@news.onet.pl...

    > Przeczytaj raz jeszcze moj mail i popatrz na wpis w nawiasie, ktory raz
    > jeszcze zacytuje " (pomijajac bezpieczenstwo wkladu)"

    Miszczu, to zastrzezenie uznalem za tak glupie, ze nie chcialem sie wdawac w
    polemike z nim ;-)
    Pominac bezpieczenstwo wkladu jesli sie mowi o BANKU?
    Wyspales sie?
    To juz lepiej bylo Baraninie powierzyc forse bo on przynajmniej oferowal
    wyzsze odsetki. Albo BKO Grobelnego...;-)
    Widze, ze jestes w stanie wymyslec kazda bzdure w obronie jakiejs tezy do
    ktorej sie przywiazales...;-)

    > Wirtualny Bank ma zestaw pewncyh cech, odrozniajacych go od banku
    > tradycyjnego, banku bedacego wirtualnuym oddzialem centrali oraz banku
    > wielokanalowego. Ot i tyle.

    No i???
    Nie zapomniales czegos dopisac w tym miejscu?
    Ktory z naszych wirtualnych jest BANKIEM?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 25. Data: 2004-04-05 11:35:50
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

> [...]
    > oferowal wyzsze odsetki. Albo BKO Grobelnego...;-)
    > Widze, ze jestes w stanie wymyslec kazda bzdure w obronie jakiejs

    Aaaaaa. Ale mieszasz, tylko po to, zeby nie przyznac racji.
    Mowie o tych naszych trzech bankach wirtualnych. Jakie znaczenia dla klienta
    mBanku lub Inteligo lub VBd mialby fakt, ze instytucje te dzialalyby na
    podstawie osobnej licencji bankowej nizli tak jak teraz, jako wydzielona
    czesc duzego banku. Pomijam kwestie bezpieczenstwa wkladu. Jesli dalej nie
    wiesz o co mi chodzi - to juz tlumacze - ze niektorzy moga miec wieksze
    zaufanie do mBanku jak jest czescia BRE niz dziala na licencji powiedzmy
    BCz. I tyle. Wszelkie inne zabezpieczenia wkladu przeciez dzialaja - w tym
    BFG!
    Jesli juz rozumiesz o co mi chodzi - mozesz mi wytlumaczyc jaka klient
    bedzie widzial roznice.

    > No i???
    > Nie zapomniales czegos dopisac w tym miejscu?
    > Ktory z naszych wirtualnych jest BANKIEM?

    Nie widze sensu przywolywac dyskusji sprzed trzech lat. Poszukaj w googlu.
    Hint: Bank Millennium (jeszcze za BIG BG) tez nie byl bankiem, Handlobank
    nie byl bankiem w twoim rozumowaniu

    To sa /byly banki z licencja - tyle ze dzialaly w oparciu o licencje swoich
    "udzialowcow".

    Dlatego co za roznica, czy mBank bedzie mial wlasna licencje czy bedzie
    dzialal w oparciu o licencje BRE?

    Jest pozycjonowany jako inny bank, przelewy do BRE czy Multi sa traktowane
    jak do banku zewnetrznego?

    Co do OE Pekao SA. Caly czas byl to odrebny kanal dostepu do tego samego
    banku i pozycjonowany jako taki.

    Wprowadz sobie pojecie banku internetowego - wtedy Pekao bylo pierwsze.
    (przy zalozeniu ze kazdy bank wirtualny jest bankiem internetowym, a nie
    kazdy bank internetowy jest ankiem wirtualnym)

    http://www.PRnews.pl

  • 26. Data: 2004-04-05 19:54:33
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 5 Apr 2004 12:09:29 +0200, "Slawek Kos"
    <s...@p...gazeta.pl> wrote:

    >I teraz juz wiemy, ze w Polszcze bankow wirtualnych nie ma...;-)
    >Moga byc co najwyzej wirtualne oddzialy.
    >A jezeli tak, to kto byl pierwszy?

    PBG SA z Łodzi
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 27. Data: 2004-04-05 19:58:57
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> wrote:
    > PBG SA z Łodzi

    To byl pierwszy bank udostepniajacy kanal internetowy, ale z pewnoscia nie
    byl to bank wirtualny!

    http://www.PRnews.pl

  • 28. Data: 2004-04-07 09:31:17
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "~WD" <j...@c...barg.sv> napisał w wiadomości

    > To co sie dobrze sprzedaje niekoniecznie jest dobre.... ;)
    > Ps. nie wiem jak w mB, ale w multi do mnie ciagle wydzwaniali i
    proponowali
    > k.dod. za free.

    Buu, a do mnie jak rezygnowałem, to nie zadzwonili ;((

    Pewnie miałem za małe rachunki :)

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 29. Data: 2004-04-10 09:14:00
    Od: "Wilczek" <w...@k...pl>

    > Buu, a do mnie jak rezygnowałem, to nie zadzwonili ;((

    Do mnie dzwonili w trakcie uzytkownia, chyba pierwszy raz
    po jakichs 4 miesiecach od wyrobienia karty.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl