  • 1. Data: 2004-04-01 15:56:04
    Temat: Gdzie ROR online?
    Od: Kzysio <Uwaga_prawdziwy_meil_na@http://www.kzysio.friko.pl>

    Witam

    Mam prośbę abyście polecili mi bank w którym można założyć ROR z
    dostępem on-line (bank typowo internetowy lub nie). Najważniejsze
    jest dla mnie bezpieczeństwo dokonywanych operacji. W miarę
    możliwości nawet w przypadku komputera zainfekowanego wirusami,
    trojanami i podsłuchiwanego z sieci (słyszałem, że w takim przypadku
    bezpieczeństwo zapewniają karty kodowe).

    Będę wdzięczny również za inne uwagi i opinie, głosy za i przeciw.

    --
    [ Pozdrawiam Kzysio ]
    [ 01001011 01111010 01111001 01110011 01101001 01101111 ]

  • 2. Data: 2004-04-01 19:21:17
    Temat: Re: Gdzie ROR online?
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Kzysio <Uwaga_prawdziwy_meil_na@http://www.kzysio.friko.pl> wrote:
> [...]
    > trojanami i podsłuchiwanego z sieci (słyszałem, że w takim przypadku
    > bezpieczeństwo zapewniają karty kodowe).

    Słusznie - każde hasło dynamiczne, obojętnie czy z kartki kodów czy z
    tokena, daje w takim przypadku skuteczne zabezpieczenie.
    Natomiast przez takie metody - o ile komuś by się w ogóle chciało - ktoś
    mógłby podejrzeć Twój stan konta, historię operacji.

    Token (przynajmniej taki jak mój - Vasco, BGŻ) jest bezpieczniejszy od
    zdrapek, bo jest zabezpieczony Twoim prywatnym PIN-em. Ze zdrapek może
    skorzystać każdy, kto ma na stanie przynajmniej 1 paznokieć lub twarde
    narzędzie.

    Banki wydające token: BGŻ, BZWBK, Lukas, Nordea, e-PKO (o ile jeszcze
    otwierają takie konta), może jeszcze jakieś. Pod względem bezpieczeństwa
    polecam BGŻ, bo tak mi kazał zmieniać hasła że skutecznie zabezpieczył się
    także przede mną.

    Banki ze zdrapkami: Pekao SA, mBank, Multibank, Inteligo, BGŻ i Nordea też
    chyba mają. I pewnie jeszcze jakieś inne.

    Banki na klucze asymetryczne: BPH, Fortis, ING. Rozwiązanie dobre z wielu
    powodów, ale zakładając że ktoś opanuje Twój komputer i podejrzy Twój ruch w
    sieci... jest niebezpieczeństwo!

    > Będę wdzięczny również za inne uwagi i opinie, głosy za i przeciw.

    Millennium i Citibank są pod tym względem najsłabiej zabezpieczone, więc to
    nie dla Ciebie.
    W mBanku i Multibanku zdefiniowane przelewy chodzą bez potwierdzania
    zdrapką, więc odradzam - mało wygodne byłoby stukanie wszystkich danych za
    każdym razem, a mało bezpieczne byłoby definiowanie takich przelewów.

    Wiedz, że bezpieczne rozwiązania są z reguły mniej wygodne, a
    prawdopodobieństwo kradzieży pieniędzy przez internet - znikome. Ja
    najbardziej lubię korzystać z Millennium, bo jestem praktyczny leń, a
    kradzieży się nie obawiam.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

  • 3. Data: 2004-04-01 20:07:23
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2004-04-01 21:21, Użytkownik Piotr Grzegorz Skowroński napisał:
    > Banki na klucze asymetryczne: BPH, Fortis, ING. Rozwiązanie dobre z wielu
    > powodów, ale zakładając że ktoś opanuje Twój komputer i podejrzy Twój ruch w
    > sieci... jest niebezpieczeństwo!

    Jakie? Tylko takie, że będzie znał salda kont.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 504 583105

  • 4. Data: 2004-04-01 20:40:19
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl> wrote:

    > Jakie? Tylko takie, że będzie znał salda kont.

    Niezupełnie - bo klucz jest statyczny, tak samo jak hasło do niego. Więc
    zakładając że przyszłyby złe czasy i źli ludzie, ktoś mógłby podsłuchać
    hasełko przy transmisji albo skopiować klucz i hasełko lokalnie. A to
    starczy do wyprowadzenia kasy.

    Disclaimer: ja się tego w ogóle nie boję :) Założyłem tylko najbardziej
    pesymistyczny wariant - bo autor wątku ma takie, a nie inne priorytety.

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

  • 5. Data: 2004-04-01 20:51:48
    Od: Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl>

    Dnia 2004-04-01 22:40, Użytkownik Piotr Grzegorz Skowroński napisał:

    > Niezupełnie - bo klucz jest statyczny, tak samo jak hasło do niego.

    Klucze można sobie generować - choćby codziennie ;)

    > Więc
    > zakładając że przyszłyby złe czasy i źli ludzie, ktoś mógłby podsłuchać
    > hasełko przy transmisji albo skopiować klucz i hasełko lokalnie.

    Kwestia tego, czy klucz prywatny leży w banku na serwerze, czy w domu
    lokalnie...

    > Disclaimer: ja się tego w ogóle nie boję :) Założyłem tylko najbardziej
    > pesymistyczny wariant - bo autor wątku ma takie, a nie inne priorytety.

    No też prawda ;)

  • 6. Data: 2004-04-01 21:33:27
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Marcin Nowakowski <m...@i...usunto.pl> wrote:

    > Klucze można sobie generować - choćby codziennie ;)

    Zupełnie nieprzydatny ficzer - komu by sę chciało? :)

    > Kwestia tego, czy klucz prywatny leży w banku na serwerze, czy w domu
    > lokalnie...

    Właśnie że nie - bo czy podsłuchiwanie transmisji, czy zarządzanie plikami,
    czy logowanie uderzeń w klawisze - wszystko da się zrobić, jeśli opanuje się
    maszynę ofiary.

    :)

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

  • 7. Data: 2004-04-02 16:17:51
    Od: Kzysio <Uwaga_prawdziwy_meil_na@http://www.kzysio.friko.pl>

    Piotr Grzegorz Skowroński wrote:

    > Słusznie - każde hasło dynamiczne, [...]

    Wielkie dzięki za pomoc:)