  • 1. Data: 2007-10-09 13:33:53
    Temat: [Rajwajzen] KK Dookola Swiata
    Od: "Beniowa" <p...@o...in.public>

    Witam,

    Przez jakis czas bylem posiadaczem karty MC NatGeo (z wylaczonymi wszystkimi
    ubezpieczeniami), ktora mi zablokowano z dniem 31 sierpnia 2007 r. i nie bez
    przygod zamieniono na MC Dookola Swiata. Z zaskoczki wlaczono mi
    ubezieczenie >Karta bez ryzyka< (prowizja stala 1,99 zl za miesiac), tu
    wykazalem sie jednak refleksem i wylaczylem telefonicznie nim zdazono je
    pobrac. Z tabeli oplat i prowizji wyczytalem jednak, ze karta ta jest objeta
    jeszcze dwoma dalszymi ubezpieczeniami - ubezpieczeniem podroznym NNW (na
    razie bezplatnym) oraz ubezpieczeniem splaty zadluzenia (0,25% salda
    zadluzenia). Pani w telefonie nazwala to ostatnie ubezpieczenie "Protector
    Plus" (chociaz taka nazwa nie wystepuje w tabeli) i powiedziala, ze skoro
    mialem wylaczone przy NatGeo, to w dalszym ciagu mam je wylaczone (czyli, ze
    tego ubezpieczenia nie wlaczyli automatycznie, w odroznieniu od >Karty bez
    ryzyka<). Mam prosbe: czy ktos moglby to potwierdzic ?

    I drugie pytanie (dzwonilem w tej sprawie trzykrotnie i uzyskalem sprzeczne
    informacje): czy mozliwe jest podniesienie limitu na karcie MC Dookola
    Swiata {jeden Pan w r-linii mowil, ze nie (tzn. mowil, ze trzeba wymienic
    karte i przejsc ponownie tryb ustalania zdolnosci kredytowej), dwie kolejne
    Panie w r-linii mowily, ze tak, przy czym pierwsza nie wiedziala dokladnie
    jak to sie robi (totalnie zmylila ja informacja, ze pracuje na podstawie
    mianowania i nie mam umowy o prace), a druga troche nie byla pewna, ale
    kazala mi uzyskac standardowe zaswiadczenie o zarobkach i _bezwzglednie_
    pojsc do oddzialu}, a jezeli tak - jak to najprosciej zrobic (moge
    zrezygnowac z innej karty kredytowej, przeslac zaswiadczenie o zarobkach,
    moze jest jakis tryb dla stalych klientow (na wyciagach przy moim numerze
    winieja trzy literki vip - moze to jakies ulatwienie ?) - karte mam od
    prawie czterech lat, wolalbym nie chodzic do oddzialu, bo nie mam zadnego po
    drodze).

    Serdecznie dziekuje za pomoc,

    Grzegorz

    PS. Z gazetki reklamowej Raiffeisena dowiedzialem sie, ze planowane jest
    kolejne (czwarte ?) ubezpieczenie tej karty - od fraudow w sieci,

    PPS. A co ciekawe nie da sie "zdalnie" zrezygnowac z tej karty - probowalem
    zastrzegac, i zlozylem dyspozycje niewznawiania, Pan w r-linii dyspozycje
    przyjal, ale potem oddzwonila r-Pani i powiedziala, ze nie ma takiego trybu
    i ze karta jest juz do mnie wyslana, nawet jak jej nie chce... Na pytanie,
    jak w takim razie moge zrezygnowac, udzielila mi SOA#3 ("Trzeba pojsc do
    oddzialu").

  • 2. Data: 2007-10-11 22:52:21
    Temat: Re: [Rajwajzen] KK Dookola Swiata
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Beniowa" <p...@o...in.public> napisał w wiadomości

    > mialem wylaczone przy NatGeo, to w dalszym ciagu mam je wylaczone (czyli,
    > ze tego ubezpieczenia nie wlaczyli automatycznie, w odroznieniu od >Karty
    > bez ryzyka<). Mam prosbe: czy ktos moglby to potwierdzic ?

    Ja mogę potwierdzić, że tak POWINNO być. Ale jak wiadomo wypadki przy pracy
    się wszędzie zdarzają.

> [...]
    > Dookola Swiata {jeden Pan w r-linii mowil, ze nie (tzn. mowil, ze trzeba
    > wymienic karte i przejsc ponownie tryb ustalania zdolnosci kredytowej),

    Ten na pewno był w błędzie, no chyba że chcesz wyskoczyć z limitem ponad
    maksimum dla tej karty.

> [...]
    > nie byla pewna, ale kazala mi uzyskac standardowe zaswiadczenie o
    > zarobkach i _bezwzglednie_ pojsc do oddzialu}

    Ta ostatnia chyba miała rację.

> [...]
    > vip - moze to jakies ulatwienie ?) - karte mam od prawie czterech lat,
    > wolalbym nie chodzic do oddzialu, bo nie mam zadnego po drodze).

    To 'VIP' nic nie znaczy. Rajfi nie ma standardowej procedury dołączania
    limitu karty przenoszonej do istniejącej. Próbowałem to przeskoczyć - nie
    powiodło mi się. Podwyższenie limitu tylko w standardowej procedurze oceny
    zdolności. Najprościej chyba 'przenieść' inna kartę (standardowo +30%
    limitu) a istniejącą wcześniej zamknąć lub ewentualnie zamienić ją na inny
    typ (ta procedura też niestety tylko w oddziale).

    marekz

  • 3. Data: 2007-10-12 05:45:15
    Od: - <...@...a>

    Dnia Tue, 9 Oct 2007 15:33:53 +0200, Beniowa napisał(a):

    > Na pytanie,
    > jak w takim razie moge zrezygnowac, udzielila mi SOA#3 ("Trzeba pojsc do
    > oddzialu").

    Polecony z rozwiązaniem umowy wystarcza.

  • 4. Data: 2007-10-12 17:55:27
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Beniowa napisał(a):
    > PS. Z gazetki reklamowej Raiffeisena dowiedzialem sie, ze planowane jest
    > kolejne (czwarte ?) ubezpieczenie tej karty - od fraudow w sieci,

    To troche bezsensu, bo takie cos powinno byc darmowe. Przynajmniej dobre
    banki zawsze takie sytuacje rozpatruja na korzysc klienta.

> [...]
    > jak w takim razie moge zrezygnowac, udzielila mi SOA#3 ("Trzeba pojsc do

    Ja wyslalem wypowiedzenie listem poleconym (ZPO - za potwierdzeniem
    odbioru zeby wiedziec, kiedy dotarl). Umowa jest juz "wypowiedziana"
    i nie mam dostepu online. Tak wiec da sie, a pani opowiadala bzdury.
    Zreszta w ten sposon da sie rozwiazac/zalatwic wiekszosc sprawe.

    --
    Mithos