  • 1. Data: 2010-07-28 08:59:10
    Temat: Rachunki bankowe numery - umiejscowione odmiejscowione
    Od: " " <w...@N...gazeta.pl>

    Witam jestem laikiem w tej sprawie więc proszę o pomoc. W którymś z banków
    usłyszałam kiedyś pojęcie rachunek umiejscowiony odmiejscowiony. Mam w związku
    z tym pytanie

    1) JAk to jest że w bankach które mają swoje oddziały robiąc przelewy przez
    internet wskakuje mi np.

    PeKaO IX oddział Szczecin , PKO II o Lublin natomiast jak założyłam rachunek w
    ING w oddziale lublinie to zawsze wyskakuje mi ING Łódź albo Lukas o/ Wrocław
    od czego to zaleźy?

  • 2. Data: 2010-07-30 15:57:15
    Od: Gosc <...@...a>

    w...@N...gazeta.pl pisze:
> [...]
    > ING w oddziale lublinie to zawsze wyskakuje mi ING Łódź albo Lukas o/ Wrocław

    Podejrzewam, że wynika to historycznych możliwości systemów
    komputerowych. Kiedyś każdy oddział miał swój serwerek, który obsługiwał
    konkretną pulę numerów kont bankowych. Aktualnie większość banków ma z
    centralizowane systemy, które obsługują wszystkie numery kont(np.
    Przykład podany przez ciebie Lukas). Doradca ma dostęp tak naprawdę do
    systemu przez jakieś www, applet lub aplikacje typu klient.

    Pozdrawiam.