  • 1. Data: 2005-12-12 19:53:51
    Temat: RE: Czarna lista bankow
    Od: "JanEk" <j...@o...pl>

> [...]
    > umowie o możliwości obniżenia oprocentowania w przypadku obniżenia stóp
    > procentowych przez NBP od dwóch lat kiedy to zaciągnąłem kredyt na zakup
    > samochodu oprocentowanie nie obniżył ani razu mimo, że NBP stopy obniżało
    > tym okresie kilkakrotnie!!!! W dziale obsługi klienta jedyną przyczyną
    tego
    > stanu podają brak uchwały Zarządu. Klienta i zawarte z nim umowy mają za
    > nic. Czy macie pomysł jak takim bankom umilić życie? Najlepiej zadziałałby
    > czarny p.r. w internecie - czy znacie jakieś stronki na ten temat?

    Za rada Glenn'a -
    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse
    _thread/thread/ec0a9947a
    /6a973ad037f36196?q=czarna+lista+bankow&rnum=1#6a973
    ad037f36196 -
    napisalem oficjalne pismo do ww. Banku z zapytaniem i prosba o obnizenie
    stop procentowych mojego kredytu i wlasnie otrzymalem odpowiedz.
    Przytaczam w oryginale niektore co smaczniejsze urywki:

    - ..bank informuje, ze zmiana oprocentowania jest suwerenna decyzja
    podejmowana uchwala Zarzadu .. ( tak jakbym nastawal armia wojska na ich
    kase?)
    - ... zmiana stopy oprocentowania jest uprawnieniem banku ...(ble, ble ble)
    - ...Jednoczesnie sygnalizujemy, iz Bank na podstawie analizy wielu
    czynnikow rynkowych, po uwzglednieniu zmieniajacych sie kosztow pieniadza na
    rynku miedzybankowym stara sie podejmowac decyzje optymalne z punktu
    widzenia Klienta jak i Banku, dokonujac analizy ryzyka kredytowego rynku
    uslug bankowych oraz ceny pieniadza na moment udzielania kredytu. ...(mam
    wrazenie, ze piszacy tak sie zapetlil w urzedniczo fachowej nowomowie, ze
    sam nie wie o czym pisze. Poza tym ogarnia mnie pusty smiech na argument. iz
    brak obnizki stop procentowych to dbalosc o interesy klienta)

    I to wszystko co mozna uznac za merytoryczne watki odpowiedzi na moje pismo.
    Nie bede sie bawil z nimi w spory sadowe jak i probowal uciazliwej i
    niepewnej w mojej sytuacji drogi wczesniejszej splaty kredytu. Ale jak
    sadzicie? Jest mozliwe opublikowanie czarnej listy bankow ? Np. przez
    utworzenie nowej grupy dyskusyjnej blacklistbank z moderatorem znawca
    przedmiotu ?

    --
    (\o/) Pozdrawiam
    /.\ jan~m

  • 2. Data: 2005-12-12 21:09:30
    Od: "JanEk" <j...@o...pl>

    . Ale jak
    > sadzicie? Jest mozliwe opublikowanie czarnej listy bankow ? Np. przez
    > utworzenie nowej grupy dyskusyjnej blacklistbank z moderatorem znawca
    > przedmiotu ?

    Albo moze strony internetowej na jakims serwisie na Wyspie Wielkanocnej??

    --
    (\o/) Pozdrawiam
    /.\ jan~m

  • 3. Data: 2005-12-12 21:16:24
    Od: "dp" <b...@b...pl>

    > I to wszystko co mozna uznac za merytoryczne watki odpowiedzi na moje
    pismo.
    > Nie bede sie bawil z nimi w spory sadowe

    i słusznie, bo nie miałbyś szans

    > jak i probowal uciazliwej i niepewnej w mojej sytuacji drogi wczesniejszej
    splaty kredytu.

    a to dlaczego ? jeśli tylko można to tak trzeba - chytry dwa razy traci -
    chcą wiele to mogą sie obejść smakiem
    tylko pytanie co umowa na ten temat ? czy wcześniejsza spłata nie jest
    obwarowana opłatami zakazami itd itd

    > Ale jak sadzicie? Jest mozliwe opublikowanie czarnej listy bankow ?

    możliwe ale nieco ryzykowne

    > Np. przez > utworzenie nowej grupy dyskusyjnej blacklistbank z moderatorem
    znawca
    > przedmiotu ?

    pies z kulawą noga nie zaglądnie, jak zaglądnie to i tak niewiele z tego a
    jak bank rzeczywiście wkurzysz i cię namierzą to możesz mieć kłopoty

    imo lepiej postaraj się zainteresowac tematem jakieś media - one czasami
    łapią takie tematy i potencjalnie bardziej bankowi w ten sposób możesz
    dokopać

    a tak naprawdę to bank działa oczywiście bezwzględnie w trosce o własną kasę
    ale raczej zgodnie z prawem i umową

    jeśli piszą że mogą coś zrobić to oznacza że mogą - czyli jeśli mieliby w
    tym interes (np stopy procentowe w Polsce poszłyby w górę, to zarząd
    zebrałby się w 5 minut i podniósł oprocentowanie od ręki)

    jeśli nie mają w tym interesu to podaj choć jeden powód dla którego mieliby
    zrobić coś czego nie muszą i co obniża im zyski

  • 4. Data: 2005-12-12 21:42:22
    Od: "JanEk" <j...@o...pl>

    > pies z kulawą noga nie zaglądnie, jak zaglądnie to i tak niewiele z tego a
    > jak bank rzeczywiście wkurzysz i cię namierzą to możesz mieć kłopoty

    Jakie klopoty ? Czy troche nie przesadzasz z tym lekiem przed krytyka
    bankow?
    Nagle poczulem sie jak w swiecie epoki Jaruzelskiego i jemu podobnych, gdzie
    lek taki byl wszechogarniajacy wszystkich a wychylajacy sie byli traktowani
    jako prowokatorzy.
    --
    (\o/) Pozdrawiam
    /.\ jan~m

  • 5. Data: 2005-12-13 09:20:29
    Od: "dp" <b...@b...pl>

    jeśli działają zgodnie z prawem i nie łamią podpisanej umowy (a tak wynika z
    tego co opisałeś)
    to w zasadzie nie ma o co mieć pretensji - trzeba się było zastanawiać zanim
    podpisałeś umowę

    dlatego publiczne szkalowanie ich dobrego imienia może nie być mile widziane

    reszta to twoja sprawa - ale skoro sam zadajesz sobie tutaj takie publiczne
    pytanie czy założyć i czy może serwer umieścić na wyspach dalekich to nie
    rozumiem Twojego późniejszego ździwienia

    jak dla mnie rób co chcesz - w moim poczuciu bank nie jest niczemu winny -
    jeśli tylko stosuje się dokładnie do zapisów umowy
    trzeba było szukać takiego który bardziej precyzyjnie określa stopę
    procentową (np w oparciu o WIBOR)

    a że to nie jest ładnie ze strony banku ?
    to jak w reklamie - bank jest od zarabiania pieniędzy a nie od tego żeby być
    Twoim kumplem

  • 6. Data: 2005-12-13 09:49:54
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    JanEk wrote:
    > I to wszystko co mozna uznac za merytoryczne watki odpowiedzi na moje pismo.
    > Nie bede sie bawil z nimi w spory sadowe jak i probowal uciazliwej i
    > niepewnej w mojej sytuacji drogi wczesniejszej splaty kredytu.

    Poszukaj możliwości przeniesienia kredytu do innego banku (popytaj w
    Expanderze, OpenFinance, a nawet w innych bankach - powinni ci coś
    doradzić), gdzie będziesz miał niższe odsetki. Jeśli tylko bedzie ci się
    to opłacało, to zrób to i niech się ugryzą w nos z tymi swoimi analizami.

    reik.

  • 7. Data: 2005-12-13 11:11:31
    Od: "JanEk" <j...@o...pl>

> [...]
    >
    > a że to nie jest ładnie ze strony banku ?
    > to jak w reklamie - bank jest od zarabiania pieniędzy a nie od tego żeby

    Odnosze wrazenie, ze nie zapoznales sie z z wczesniejsza dyskusja w temacie.
    Ja rowniez uwazam, ze ten Bank dziala zgodnie z prawem ale nie jest to
    dzialalnosc, ktora jako klienci pochwalamy. Chyba sie zgadzasz w tym punkcie
    ze mna?? Nie jest to rodzaj dzialan, ktore to przenoszac na inne
    plaszczyzny naszych handlowych i uslugowych kontaktow, mozemy tolerowac,
    bowiem stanowia o ogolnym poczuciu zaufania do instytucji i naszym poczuciu
    bezpieczenstwa. Odpowiadajac, jezeli juz masz taka potrzebe, prosze nie
    unikaj odpowiedzi na zadane pytania.

    --
    (\o/) Pozdrawiam
    /.\ jan~m