  • 1. Data: 2004-05-13 12:49:02
    Temat: Przelewy do UE
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Witam,

    Czy robil ktos z osób na grupie przelew do krajów UE (a dokładniej: DE) z
    opcją pokrycia kosztów banków zagranicznych. Jakiego rzędu jest to kwota,
    zwłaszcza w kontekście naszego członkostwa w UE i dyrektywy 2560/2001?
    W szczególności interesuje mnie Multibank/Nordea

    Z góry dziekuję

    --
    Pete

  • 2. Data: 2004-05-13 17:38:38
    Temat: Re: Przelewy do UE
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    Użytkownik "Pete" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwłaszcza w kontekście naszego członkostwa w UE i dyrektywy 2560/2001?
    > W szczególności interesuje mnie Multibank/Nordea

    nie robiłem, ale koszzty OUR odradzam. Rynek od tego odchodzi, chyba ze sa
    to wysokie kwoty.
    Koszty our sa wyskie, nie podam ile, ale naprawde nie warto.

  • 3. Data: 2004-05-14 08:05:09
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@W...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to wysokie kwoty.
    > Koszty our sa wyskie, nie podam ile, ale naprawde nie warto.

    A jest inne rozwiązanie, jeśli beneficjent ma otrzymać ściśle określoną
    kwotę?

    --
    Pete

  • 4. Data: 2004-05-14 10:14:17
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    > A jest inne rozwiązanie, jeśli beneficjent ma otrzymać ściśle określoną
    > kwotę?

    o ile beneficjent nie jest głąbem i ew. przyjmie nieco zawyżony przelew .
    Trzeba wybrać koszty dzielone, a wysłać kwotę powiększoną o prowizję, jaką
    zabierze bank od beneficjena. Trzeba wcześniej zasięgnąć informacji jaka to
    kwota.

  • 5. Data: 2004-05-14 13:17:52
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Zbyszek wrote:

> [...]
    > przelew . Trzeba wybrać koszty dzielone, a wysłać kwotę powiększoną
    > o prowizję, jaką zabierze bank od beneficjena. Trzeba wcześniej

    Beneficjent ma konto w niemieckim Postbanku. A oni na swojej www się
    chwalą[1], że za przelewy z/do UE nie pobierają prowizji, o ile w
    danych przelewu są zawarte BIC i IBAN. Więc być może beneficjent nie ma
    dodtakowych kosztów z tytułu tego przelewu.

    [1] jeśli moja znajomość niemieckiego nie jest niewystarczająca ;)

    --
    Pete

  • 6. Data: 2004-05-14 15:12:48
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c82gtv$n2a$1@atlantis.news.tpi.pl>, n...@n...com
    says...

> [...]
    > dodtakowych kosztów z tytułu tego przelewu.
    >
    > [1] jeśli moja znajomość niemieckiego nie jest niewystarczająca ;)

    Hmmm.... bo moze chodzi o step2 (od wczoraj zaczynam troche na ten temat
    czytac) Wszystkie kraje bylej 15tki mialy czas do konca 2003 na
    wdrozenie step2 (?! ciekawe jak to jest faktycznie), natomiast nowe
    kraje maja czas do konca 2004

    AP

  • 7. Data: 2004-05-15 06:50:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    AP wrote:

> [...]
    > czytac) Wszystkie kraje bylej 15tki mialy czas do konca 2003 na
    > wdrozenie step2 (?! ciekawe jak to jest faktycznie), natomiast nowe

    Być może. Ale Polska jest już w UE. na stronie Postbanku Polska figuruje
    jako kraj do którego przelewy nie są obciążone prowizją, a u nas
    przecież jeszcze tego słynnego EuroElixiru nie ma. I stąd moje
    wątpliwości o kwotę prowizji po obu stronach Odry.

    --
    Pete