  • 1. Data: 2014-05-02 20:26:56
    Temat: Pomroczność - jasna ;)
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    Witam

    Żoneczka miła, dziś pomyliła ... karty i wybrała gotówkę z KK Citi
    (i jak to czasem bywa dla czystej wygody nawet pin byl zgodny )

    To ze zabuli 4% prowizji to już sprawdziłem
    i również to ze 16% od wypłat gotówkowych jak i przelewów z r-ku karty
    jest kasowane bezlitośnie ;)

    Ale pytanie mam takie - załóżmy ze na karcie aktualne zadłużenie to 2 tys.
    a wypłata była 500 zł, to żeby uniknąć naliczania odsetek od tych 500zl
    (bo zakładam że nie od całości długu)
    należałoby w poniedziałek spłacić _całość_ obecnego zadłużenia karty ?

    Pozdro

  • 2. Data: 2014-05-02 20:39:39
    Temat: Re: Pomroczność - jasna ;)
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > (bo zakładam że nie od całości długu)
    > należałoby w poniedziałek spłacić _całość_ obecnego zadłużenia karty ?

    Zgodnie z Citi-regulaminem nie.

    Należałoby spłacić kwotę będącą sumą: niespłaconej kwoty z poprzedniego
    wyciągu, prowizji za tę transakcję gotówkową (o ile się ona naliczy, bo nie
    wiem jak Citi nalicza prowizje za wypłatę, czy w dacie generowania wyciągu
    czy w dacie rozliczenia transakcji), innych naliczonych ewentualnie prowizji
    w bieżącym cyklu rozliczeniowym oraz kwoty transakcji gotówkowej, czyli 500
    zł.

    Inaczej pisząc, można nie spłacać transakcji bezgotówkowych z bieżącego
    okresu rozliczeniowego.

  • 3. Data: 2014-05-02 20:39:47
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2014-05-02 20:26, Waldek pisze:

> [...]
    > (bo zakładam że nie od całości długu)
    > należałoby w poniedziałek spłacić _całość_ obecnego zadłużenia karty ?

    Hmm sam sobie dopowiadam ....
    w tabeli stoi taki zapis :
    //
    Odsetki dla Transakcji gotówkowych i bezgotówkowych dokonanych Kartą
    Kredytową naliczane są przy wykorzystaniu formuły: oprocentowanie wskazane w
    tabeli dzielone jest przez 365/366 dni (w zależności od faktycznej
    ilości dni kalendarzowych w roku). Według tak obliczonej stopy dziennej
    naliczane są odsetki za
    każdy dzień kalendarzowy, w którym Klient korzysta z kredytu na Karcie
    //

    - w którym klient korzysta z kredytu na Karcie
    ALE tylko od tego zaciągniętego "gotówkowo" czy od całkowitego
    zadłużenia na karcie
    bez względu na to ze wcześniejsze operacje były bezgotówkowe :)

    Pozdro

  • 4. Data: 2014-05-02 20:55:26
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2014-05-02 20:39, MarekZ pisze:

> [...]
    > transakcji gotówkowej, czyli 500 zł.
    >
    > Inaczej pisząc, można nie spłacać transakcji bezgotówkowych z bieżącego

    Hmm ...
    Okres rozliczeniowy żonki - data wymagalności spłaty to 2-gi dzień m-ca,
    czyli na 2-go maja spłaciła zadłużenie z poprzedniego okresu
    rozliczeniowego w 100%

    Na obecny okres rozliczeniowy wymagalny do spłaty na 2-go czerwca
    ma zadłużenie X do którego dojdzie to Y-gotówkowe

    IMO bezpieczniej (a napewno taniej - LOL) byłoby aby w poniedziałek
    spłaciła X+Y
    czy może spokojnie poczekać do 2.06 ze spłatą zadłużenia ?

    Mnie się gdzieś po łepetynie palęta, że od transakcji gotówkowych na KK
    to odsetki "lecą" od dnia zaciągnięcia kredytu
    i mam nadzieje że tylko od tej kwoty ;)

  • 5. Data: 2014-05-02 21:32:54
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >
    > Mnie się gdzieś po łepetynie palęta, że od transakcji gotówkowych na KK
    > to odsetki "lecą" od dnia zaciągnięcia kredytu

    Bardzo fartowna sytuacja.

    Najgorsze co można zrobić to spłacić 500 zł przed momentem rozliczenia się
    transakcji gotówkowej, wtedy spłacą się transakcje bezgotówkowe.

    Jeżeli poczeka spokojnie do 2 czerwca ze spłatą zadłużenia, zapłaci odsetki
    od 500 zł od dnia rozliczenia tej transakcji do 1 czerwca włącznie. Dla mnie
    nie ma to sensu.

    Jeżeli spłaci całość zadłużenia po rozliczeniu się transakcji gotówkowej,
    dobrowolnie utraci zysk z grace-periodu dla bezgotówkowych.

    Po rozliczeniu się tej transakcji gotówkowej należy wg mnie ją spłacić oraz
    jednocześnie spłacić prowizję od niej, jeśli się naliczy na rachunku karty.
    czyli nie czekać do wygenerowania się majowego wyciągu, a spłacić to w
    ramach bieżącego cyklu rozliczeniowego.

    Zaznaczam, że piszę na podstawie Citi-regulaminu oraz mojego ogólnego
    doświadczenia związanego z KK. Wypłaty gotówki z KK Citi osobiście nie
    praktykowałem.

    W normalnych bankach spłata całości wyciągów generuje brak odsetek od
    bezgotówkowych. Znam jeden, jedyny wyjątek od tej zasady: Bank BPH. Tak jak
    jest choć jedna transakcja gotówkowa jest to tak zrobione, że nie ma sposobu
    aby nie zaczęły się naliczac odsetki od bezgotówkowych jeżeli w pewnym
    momencie nie spłacimy salda zadłużenia do zera.

  • 6. Data: 2014-05-02 21:52:21
    Od: mx <m...@o...pl>

    On 02/05/2014 20:39, Waldek wrote:
> [...]
    > zadłużenia na karcie
    > bez względu na to ze wcześniejsze operacje były bezgotówkowe :)

    Dobre, mam prawie to samo. Dziś termin spłaty i przez te święta

    zapomniałem. Tzn. załapałem o 14:45, ale i z Meritum i z Bz wbk

    nie doszło, bluecasha nie skojarzyłem. Teraz z karty przelew na

    konto za 10 zł i minimalna kwota spłacona.

    Co dalej? Ile w poniedziałek dopłacić?

    Saldo na dziś - 1300, czy całość - 2000?

    (Ale człowiek głupi, mogłem z Bz do Synca za 1 zł, a z Synca bluecashem
    za free)

  • 7. Data: 2014-05-02 22:01:27
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2014-05-02 21:52, mx wrote:
    > Dobre, mam prawie to samo. Dziś termin spłaty i przez te święta
    >
    > zapomniałem. Tzn. załapałem o 14:45, ale i z Meritum i z Bz wbk
    >
    > nie doszło, bluecasha nie skojarzyłem. Teraz z karty przelew na

    Idz do bankomatu/wplatomatu citi i splac reszte.
    Ksiegowanie online jest.
    Poza tym z tego co pamietam to Citi lagodnie traktuje splate termin+1
    dzien i nawet nie trzeba sie prosic.
    Wiec ew do tego wplatomatu citi jutro.

    Przy czym wazne - wplatomat w oddziale citi a nie ten eurobankowy.
    Tylko te sa online.

    Juz pare razy tak polbank i citi splacalem jak mnie skleroza dopadla :)

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 8. Data: 2014-05-03 02:18:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" lk0o1b$40n$...@n...news.atman.pl

    > Żoneczka miła, dziś pomyliła ... karty i wybrała gotówkę z KK Citi (i jak to czasem
    bywa dla czystej
    > wygody nawet pin byl zgodny )

    IMO możesz napisać do Citi list miłosny i poprosić
    o wybaczenie. :) Mnie wybaczono opóźnienie spłaty.

    IMO bankomaty mogłyby odróżniać jakoś KK od KD
    i czerwono wrzeszczeć w razie próby wypłacania
    za pomocą KK.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2014-05-03 10:45:47
    Od: mx <m...@o...pl>

    On 02/05/2014 20:26, Waldek wrote:
> [...]
    > (bo zakładam że nie od całości długu)
    > należałoby w poniedziałek spłacić _całość_ obecnego zadłużenia karty ?

    Dobre, mam prawie to samo. Wczoraj termin spłaty i przez te święta

[...]

    Wróć, "no good idea", Citi New York US ani express elixir, ani bluecasha
    nie przyjmuje, w ogóle. A taki Kurpiowski Bank Spółdzielczy Myszyniec PL
    tak, i to 24/7!

  • 10. Data: 2014-05-03 23:16:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 3 May 2014 02:18:58 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > IMO bankomaty mogłyby odróżniać jakoś KK od KD
    > i czerwono wrzeszczeć w razie próby wypłacania
    > za pomocą KK.

    Nie jest to juz obowiazek ?
    Tzn powiadomic klienta o prowizji, bo o odsetkach chyba ciagle nie.

    J.