  • 1. Data: 2009-11-12 23:37:14
    Temat: Przekręt (?) z Nigerii
    Od: "p47" <g...@w...pl>

    Na jednym ze znanych serwisów aukcyjnych znalazł się "kupujacy" z Nigerii,
    wg własnego oswiadczenia obywatel USA kupujacy mój przedmiot (dość cenny
    zegarek - Omegę) jako prezent dla syna na urodziny tam przebywajacego na
    kontrakcie.
    Wiadomo na 99,999% , ze za taką transakcją kryje się tzw. "wałek", ale na
    czym ma on polegać??
    Kupujący proponuje zapłatę przelewem, albo PayPalem,- te ostatnią mozliwośc
    oczywiście odrzucę i co najwyżej podam mu nr mojego konta.
    Jak w takiej sytuacji może mnie oszukać, skoro zegarek wyslę dopiero w (mało
    prawdopodobnym;-) przypadku, gdy pieniądze będa potwierdzone na moim koncie.
    O co tu tym słynnym nigeryjskim oszustom może chodzić (przy wykluczeniu
    PayPalu),- czy znajdują tak chętnych do wysyłki bez przelewu??
    Same dane bankowe nic im chyba nie dadzą.

    p47

  • 2. Data: 2009-11-13 00:03:17
    Temat: Re: Przekręt (?) z Nigerii
    Od: "p47" <g...@w...pl>

    Aby sprawdzic, co za przekręt czarny człowiek wymyślił, właśnie wysłałem do
    "kupca";-) następujący e-mail :

    "Hallo,

    I shall gladly send the watch to your son in Ngeria as registered mail.
    The shipping costs is US$15,- , the total value of this transaction is US$
    480,-
    Since there is no tracking, or delivery confirmation for the mail sent to
    Nigeria I do not accept PayPal, I shell ship the watch only when money is
    fully transfered to and confirmed on my bank account.

    Truly etc."

    No i z ciekawością czekam na odpowiedź;-)

    p47

  • 3. Data: 2009-11-13 00:19:15
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    p47 wrote:

    > No i z ciekawością czekam na odpowiedź;-)

    http://e-prawnik.pl/wiadomosci/informacje/nigeryjski
    -szwindel.html

    daj znac czy bedzie standardowa, czy moze cos oryginalnego :)

  • 4. Data: 2009-11-13 00:20:37
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

  • 5. Data: 2009-11-13 01:15:31
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <hdi6dn$6gc$1@atlantis.news.neostrada.pl>, "p47" <g...@w...pl>
    wrote:

    > Kupujący proponuje zapłatę przelewem, albo PayPalem,- te ostatnią mozliwośc
    > oczywiście odrzucę i co najwyżej podam mu nr mojego konta.

    A co jest nie tak z PayPalem?
    TA

  • 6. Data: 2009-11-13 01:30:37
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > A co jest nie tak z PayPalem?

    Pewnie chodzi o możliwość cofnięcia wpłaty przez wpłacającego przez
    jakiś tam okres.

    > TA

    Pozdrawiam, argothiel

  • 7. Data: 2009-11-13 02:37:25
    Od: "p47" <g...@w...pl>

    Użytkownik "argothiel" <a...@i...niechce.spamu.pl> napisał w
    wiadomości news:hdicrt$3ja$1@news.onet.pl...

    > Pewnie chodzi o możliwość cofnięcia wpłaty przez wpłacającego przez
    > jakiś tam okres.

    Właśnie o to chodzi,- PayPal z reguły rozstrzyga spory na korzyść
    kupującego.

    p47

  • 8. Data: 2009-11-13 08:41:33
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > No i z ciekawością czekam na odpowiedź;-)

    moze jestem prymityw ale ja bym mu wyslal maila (jakiegos maila z tych
    tymczasowych, dzialajacych 10dni gora) ze chetnie mu wysle ale z czarn....ami
    interesow nie robie i ewentualnie moze zapracowac na ten zegarek na mojej
    plantacji trzciny cukrowej.

    Dac sie zrobic na tak prymitywne oszustwo i to jeszcze afrykanczykowi z nigeri
    to gorzej niz kupic "zlote" monety od cygana. Honorowe sepuku to jedyne wyjscie
    na zachowanie twarzy :)

  • 9. Data: 2009-11-13 08:44:06
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Właśnie o to chodzi,- PayPal z reguły rozstrzyga spory na korzyść
    > kupującego.

    dlatego raz jeszcze, grupa finansowa, powtorze by mozliwie jak sie da nie
    korzystac z tej firemki ze zgnilego zachodu. W dodatku maja koszmarne prowizje
    obciazajace sprzedajacego.

    Tez mialem z nimi jazdy ale to juz w mojej dzialalnosci gospodarczej, dekle i
    tyle.

  • 10. Data: 2009-11-13 08:48:43
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    Papkin pisze:

> [...]
    >
    > Dac sie zrobic na tak prymitywne oszustwo i to jeszcze afrykanczykowi z
    > nigeri to gorzej niz kupic "zlote" monety od cygana. Honorowe sepuku to

    Ale skoro będzie już miał pieniądze na swoim koncie w banku - to jakie
    ponosi ryzyko? Na przytoczonej stronie opisany jest przypadek, gdy
    sprzedawca wysyła towar bez pieniędzy - na podrobiony skan potwierdzenia.