  • 1. Data: 2003-04-30 08:44:50
    Temat: Przekłamania, zła interpretacja przez BANKI(!) rubryk w raportach BIK - CO ROBIĆ?
    Od: k...@o...pl

    Z pewnością nikt o tym jeszcze nie pisał, a skoro (podobno) zaglądają tu ludzie
    z Banków, to może coś się w temacie zacznie dziać. Ja osobiście nie za bardzo
    wiem DO KOGO uderzyć z niżej wymienionym problemem - oprócz może Weissa ;)))
    A problem dotyczy teoretycznie wszystkich co są zarejestrowani w BIKu.
    Pisząc zapytanie do BIK, otrzymujemy raport kredytowy na swój temat, Banki go
    dostają - choć pewnie w innej formie. Ale do rzeczy.
    W raporcie są dwie rubryki, które każdy bank interpretuje... inaczej: KWOTA
    FINANSOWANIA (1) oraz KWOTA DO SPŁATY (2).
    Nie wdając się w szczegóły dot. kwot, powiem jak różne banki różnie
    interpretują ww. nazwy.

    MILLENIUM: (1) - kwota kapitału, plus odsetki należne za przeszły i PRZYSZŁY
    czas kredytowania - co jest istotne, bo jak jest kredyt np. mieszkaniowy 20-30-
    letni, to odsetki są horrendalne. Uważam, że jest to najmniej logiczny sposób
    interpretacji, tym bardziej przy %% zmiennym, gdzie nie da się określić ILE
    tych odsetek będzie. A przede wszystkim, jeśli jutro spłacić ww. kredyt, to
    przecież odsetki będą naliczone, tylko za rzeczywisty czas kredytowania! Wg
    Millenium (1) - to, cytuję: "wartość kapitału oraz wartość całkowitego kosztu
    odsetkowego". Natomiast (2) to "wartość pozostałego do spłaty kapitału również
    wartość odsetek". UPRASZCZAJĄC, fakty: bierzesz kredyt 30-letni na ok. 30.000
    EUR, po ok. roku spłaty kwota (1) to prawie 80.000 EUR, a (2) to ok. 70.000
    EUR. Nie wiem... GDZIE TU LOGIKA?

    ING BSK, GE - tutaj, moim zdaniem, panuje bardziej sensowny sposób
    interpetacji: (1) - to kredyt udzielony + odsetki należne NA DZIEŃ
    przekazywania danych do BIK, a (2) to albo to samo (GE) albo jeśli (1) jest
    samym kredytem - to (2) jest kredytem plus odsetki.

    BPH, KB - tutaj sposób interpretacji jest sposobem z BSK ale lekko
    zmodyfikowanym, a chodzi o to, że w pozycji (2) jest kwota... BEZ odsetek - ile
    KAPITAŁU mamy jeszcze zapłacić, aby spłacić cały kredyt.

    LUDZIE!!!!!!! Ale jaja!!!!! Najmniej korzystnie i - uważam - najmniej logicznie
    interpretuje te pozycje MILLENIUM (choć nie tylko), ale nie mam pojęcia DO KOGO
    (bank odpowiada oficjalnie, że wszystko jest OK) UDERZYĆ?!? Do Arbitra?
    Przecież wartość sporu jest większa niż kilka tys. zł, a z drugiej strony tu
    nie o kasę chodzi tylko o informację??
    MACIE JAKIEŚ POMYSŁY????

  • 2. Data: 2003-05-02 18:31:05
    Od: "Krzysztof Kujawski" <k...@i...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    bardzo
    > wiem DO KOGO uderzyć z niżej wymienionym problemem - oprócz może Weissa
    ;)))
    Dear kicurek............
    Raport kredytowy BIK nie sluzy do oceny twojego zaangazowania kredytowego ..
    jest to jedynie informacja na temat historii twoich splat i rzetelnosci
    informacji podanych przez ciebie. To taki mechanizm, ktory oszczedza czas.
    Aczkolwiek i tak banki stosuja jeszcze jako dodatek zapytanie do innego
    banku o klienta. W przypadku refinansowania kredytow i tak bank zazada od
    ciebie informacji z banku, z ktorego przenosisz kredyt o dokladnej kwocie
    kapitalu do splaty.
    Nie ma potrzeby sie denerwowac..generalnie moze podaj dokladnie sytuacje
    ktora ciebie tak zbulwersowala, wtedy bedzie latwiej ustosunkowac sie do
    tego wszystkiego.
    Pozdrawiam
    kk