  • 1. Data: 2012-06-09 16:58:15
    Temat: Prowizja za wypłatę z obcego bankomatu
    Od: "Rezydent" <r...@g...pl>

    Banki oferują klientom bezprowizyjne bankomaty na terenie Polski, ale między
    sobą chyba nie robią tego za darmo, bo obsługa bankomatu kosztuje, ładowanie
    gotówki, informatyka, prąd itd, no i Visa lub Mastercard muszą na tym zarobić
    chyba.
    Jesli klient wypłaca z bankomatu np. 80 zł to ile bank wystawca karty musi
    zapłacić bankowi właścicielowi bankomatu za tę transakcję ?
    Orientacyjnie chociażby... Czy jest to jakiś % od transakcji ? Czy może stała
    kwota ?

    PKO BP: konto za zero, wypłata z bankomatu innego niż PKO, e-Service, BZWBK:
    1% nie mniej niż 5zł czyli bank na takiej transakcji nie traci a jeszcze
    pewnie chce na kliencie zarobić, ale jaki układ ma z eService i BZWBK ze daje
    wypłacać za darmo ?

    mBank: 5zł/mies za wszystkie bankomaty, ciekawe czy im sie to opłaca jeśli
    klient codziennie wychodzi z domu i 20zł wybiera z bankomatu obcego

  • 2. Data: 2012-06-09 17:08:45
    Temat: Re: Prowizja za wypłatę z obcego bankomatu
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 9 Jun 2012 14:58:15 +0000 (UTC), Rezydent wrote:

> [...]
    > zapłacić bankowi właścicielowi bankomatu za tę transakcję ?
    > Orientacyjnie chociażby... Czy jest to jakiś % od transakcji ? Czy może stała

    Jest to stała kwota. Od kwietnia 2010 jest to około 1,30 zł za wypłatę.
    Wcześniej było jakieś 3,50 zł.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 3. Data: 2012-06-09 18:05:14
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >Jest to stała kwota. Od kwietnia 2010 jest to około 1,30 zł za wypłatę.
    >Wcześniej było jakieś 3,50 zł.

    To dlaczego podnoszą kwotę minimalną w bankomatach? BPS ostatnio z 10 na 20,
    euronet 50. Więcej niskich wypłat, byłby większy zarobek?

  • 4. Data: 2012-06-09 18:26:17
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sat, 9 Jun 2012 18:05:14 +0200, mx wrote:

    > To dlaczego podnoszą kwotę minimalną w bankomatach? BPS ostatnio z 10 na 20,
    > euronet 50. Więcej niskich wypłat, byłby większy zarobek?

    W Euronecie zawsze było to 50. 20 chyba było dostępne w maszynach
    przejętych w listopadzie 2011 od Cash4You, widocznie stopniowo dostosowują
    je do swoich standardów.

    A w BPS-ie pewnie wyszło im, że mało kto wypłaca po 10 zł. Lepiej stracić
    niewielką część przychodu z transakcji, a za to więcej oszczędzić na
    kosztach obsługi bankomatu poprzez rzadsze uzupełnianie kaset z gotówką.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 5. Data: 2012-06-09 18:38:13
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Mokrzycki" 6gptsfniczox$....@4...net

    > Jest to stała kwota. Od kwietnia 2010 jest to około 1,30 zł za
    > wypłatę. Wcześniej było jakieś 3,50 zł.

    Więc DB zarabia na mnie krocie. Dziś wpłacam i dziś wybieram
    stówkę, dbając o to, aby nie pobrać następnego dnia. W lutym,
    gdy zamarzły bankomaty, nieco spóźniłem się...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2012-06-09 18:45:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Rezydent" jqvoa6$mfj$...@i...gazeta.pl...

    > mBank: 5zł/mies za wszystkie bankomaty, ciekawe czy im sie to opłaca jeśli
    > klient codziennie wychodzi z domu i 20zł wybiera z bankomatu obcego

    ***IMO*** banki nie płacą od transakcji, ale ryczałtem.
    IMO największą stratą jest leżakowanie szmalu. Elektryczność?
    A ileż jej tam trzeba? A może mylę się? Może są bardzo
    energochłonne? Koszt bankomatu? Jest raczej stały.
    Koszt dowozu pieniędzy? -- owszem, jakiś jest, ale
    IMO największą stratą jest leżakowanie tych pieniędzy.

    Nie zdziwiłbym się nawet tym, że jakoś to leżakowanie jest
    ,,uwzględniane'' w rozliczeniach i tak naprawdę leży tam
    pusty papier, który nabiera swej wartość dopiero w chwili
    pobrania go przez klienta.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2012-06-09 19:23:13
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 9 Jun 2012 18:05:14 +0200, mx napisał(a):

    > To dlaczego podnoszą kwotę minimalną w bankomatach? BPS ostatnio z 10 na 20,
    > euronet 50. Więcej niskich wypłat, byłby większy zarobek?

    moim zdaniem zachęcają do wybierania mniejszych kwot, aby rzadziej
    uzupełniać, konwoje uzupełniające bankomaty być może są opłacane od wyjazdu

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/6czerwca2012/

  • 8. Data: 2012-06-09 21:08:56
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-06-09 19:23, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > moim zdaniem zachęcają do wybierania mniejszych kwot, aby rzadziej
    > uzupełniać, konwoje uzupełniające bankomaty być może są opłacane od wyjazdu

    Konwoje dostają w ryczałcie od bankomatu + za wyjazd + dodatkowo za
    każde ładowanie. Ale Ile tego nie wiem, Jeszcze o serwisie trzeba
    wspomnieć :P

  • 9. Data: 2012-06-10 07:36:09
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    Powinni zrobić takie bankomaty-wpłatomaty żeby jedni klienci wyciągali
    a inni uzupełniali, i nie musieliby żadnymi konwojami jeździć. Jakby
    mniej było wpłat niż wypłat, to mogliby zachęcić do wpłat jakimś
    bonusem (mniejszym niż koszt konwoju). Na przykład jak stan gotówki
    bankomatu by się zbliżał do zera, to wyświetlałby na czerwonych LED na
    czole napis "PROMOCJA WPŁATOMATU! ZA KAŻDY 1000 ZŁ WPŁATY 1 ZŁ WIĘCEJ
    NA KONCIE!" Pewnie by się wtedy znalazło mnóstwo takich co by swoją
    kartą wybierali w innych bankomatach i wpłacali w tym na to samo
    konto :)

  • 10. Data: 2012-06-10 08:19:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Miernik" 9...@w...goo
    glegroups.com

[...]

    Jak nie 1 złotówka za jeden tysiąc, to może 2 złotówki.

    : NA KONCIE!" Pewnie by się wtedy znalazło mnóstwo takich co by swoją
    : kartą wybierali w innych bankomatach i wpłacali w tym na to samo
    : konto :)

    I mnóstwo trollowatych zetów namawiających do bojkotu.

    -=-

    "z" jqlc5i$scd$...@i...gazeta.pl

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'