  • 1. Data: 2013-01-30 11:56:31
    Temat: Prepaid do płacenia w $
    Od: G <@>

    Chcę coś tam sobie kupić w Chinach. Chyba karta Prepaid będzie
    najbezpieczniejsza do takich celów? Moglibyście coś polecić? Gdzieś
    czytałem że często zdarza się podwójne przewalutowywanie przy tego typu
    transakcjach. Najpierw złotówki są zamieniane na Euro a później Euro na
    $. Wszystko oczywiście z niekorzyścią dla mnie. Na wszystkich kartach
    tak jest? Czytałem też że często usunięcie środków z takiej karty jest
    dosyć kosztowne, pobierana jest wysoka prowizja.

  • 2. Data: 2013-01-30 12:05:45
    Temat: Re: Prepaid do płacenia w $
    Od: "Waldek" <j...@t...mam>

    Użytkownik "G" <@> napisał w wiadomości
    > Chcę coś tam sobie kupić w Chinach. Chyba karta Prepaid będzie
    > najbezpieczniejsza do takich celów? Moglibyście coś polecić? Gdzieś

    A nie ma mozliwosci zaplacenia paypalem ?

  • 3. Data: 2013-01-30 12:09:58
    Od: luc <b...@g...net>

    W dniu środa, 30 stycznia 2013 11:56:31 UTC+1 użytkownik G napisał:
    > Chc� co� tam sobie kupi� w Chinach. Chyba karta Prepaid b�dzie
    >
    > najbezpieczniejsza do takich cel�w? Mogliby�cie co� poleci�? Gdzie�
    >
    > czyta�em �e cz�sto zdarza si� podw�jne przewalutowywanie przy tego typu
    >
    > transakcjach. Najpierw z�ot�wki s� zamieniane na Euro a p�niej Euro na
    >
    > $. Wszystko oczywi�cie z niekorzy�ci� dla mnie. Na wszystkich kartach
    >
    > tak jest? Czyta�em te� �e cz�sto usuni�cie �rodk�w z takiej karty
    jest

    > dosyďż˝ kosztowne, pobierana jest wysoka prowizja.

    Może coś takiego:
    https://cinkciarz.pl/kantor/karty-walutowe

    pzdrwm
    luc

  • 4. Data: 2013-01-30 13:22:38
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

> [...]
    > jest? Czytałem też że często usunięcie środków z takiej karty jest dosyć
    > kosztowne, pobierana jest wysoka prowizja.

    alibaba akceptuje virtualną z mBanku.

    --
    marfi

  • 5. Data: 2013-01-30 21:06:21
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest? Czytałem też że często usunięcie środków z takiej karty jest dosyć
    > kosztowne, pobierana jest wysoka prowizja.

    Ja właśnie testuję na aliexpress kartę rozliczaną w dolarach z aliorowego
    kantoru. Do tej pory nie korzystałem z kantorów internetowych, może dlatego
    spodobała mi się latwość wymiany waluty i dość dobre kursy. Wcześniej do
    zakupów w Chinach używałem karty do konta w GetinOnline, dla której kursy
    wychodziły zbliżone do kursów paypala.

  • 6. Data: 2013-01-31 00:30:45
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > zakupów w Chinach używałem karty do konta w GetinOnline, dla której kursy
    > wychodziły zbliżone do kursów paypala.

    Skad brales kursy karciane dla getinonline?
    Stad:
    http://www.getinbank.pl/kursy-walut,29.html
    ->dewizy
    ?

  • 7. Data: 2013-01-31 09:16:31
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    > Skad brales kursy karciane dla getinonline?
    > Stad:
    > http://www.getinbank.pl/kursy-walut,29.html
    > ->dewizy

    Zwykle blokada jest zdaje się po kursie Mastercardu. Za parę dni rozliczenie
    już już wg zasad banku, podaję przykładowe:

    Tytuł: Operacja kartą xxxx na kwotę 11,00 USD (8,46 EUR, kurs 4,2433) w
    PAYPAL
    operacja: 05.01.2013 realizacja: 09.01.2013 Kwota: -35.90

    Czyli wyszedł kurs 3,2636 PLN/USD zbliżony do podanej wyżej tabeli (3,2838
    dla 9 stycznia). Jakiś rok temu miałem wrażenie, że kurs wychodził bardzej
    podobny.

    Wg tabeli Mastercarda 11USD = 8,47euro dla 5 stycznia (sobota)
    Co ciekawe Geetin przyjął kurs wymiany euro -> PLN z 7 stycznia
    (poniedziałek) z godziny 10:07 (4.2433).

    W/g regulaminu kart debetowych getinonline rozlicza się tak:

    2. Transakcje dokonane w złotych polskich obciążają Rachunek bezpośrednio w
    tej walucie. Transakcje dokonane w
    walucie innej niż złote polskie przeliczane są na złote polskie według
    następujących zasad:
    b) dla Kart organizacji MasterCard - Transakcje dokonane w euro przeliczane
    są bezpośrednio na złote polskie
    według kursu walut Banku, natomiast Transakcje dokonane w pozostałych
    walutach obcych, przeliczane są
    najpierw z tej waluty na euro przez organizację MasterCard według kursu tej
    organizacji, a następnie przeliczane
    są z euro na złote polskie według kursu walut Banku.
    4. Do przeliczenia Transakcji dokonanej Kartą z euro na złote polskie, o
    ktorym mowa w ust. 2 lit b), stosowany jest kurs
    sprzedaży euro ustalony i ogłoszony przez Bank jako pierwszy w dniu
    otrzymania Zlecenia płatniczego o ktorym mowa
    w ust. 1. Kurs sprzedaży euro jest ustalany i ogłaszany przez Bank na
    zasadach określonych w ust. 5-7.
    8. Do kwoty Transakcji wyrażonej w złotych polskich, Bank dolicza opłaty i
    prowizje zgodnie z Tabelą obowiązującą w dniu
    Autoryzacji Transakcji [obecnie 0zł].

  • 8. Data: 2013-01-31 11:26:27
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Zwykle blokada jest zdaje się po kursie Mastercardu. Za parę dni
    > rozliczenie już już wg zasad banku, podaję przykładowe:

    Zwykle? Przeciez to bank a nie totolotek.
    Czyli tez nie wiesz.
    Co to za pojebany bank.
    Do dzis nie odpowiedzieli mi na to pytanie,
    tzn. po jakim kursie / skad nastepuje blokada przy platnosci ich karta w
    EUR.

    Mi nic nie pasowalo - ani kurs MC ani z ich strony.

    > W/g regulaminu kart debetowych getinonline rozlicza się tak:

    Wiem co mowi regulamin.

  • 9. Data: 2013-01-31 11:29:03
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Wed, 30 Jan 2013 11:56:31 +0100, G wrote:

> [...]
    > tak jest? Czytałem też że często usunięcie środków z takiej karty jest
    > dosyć kosztowne, pobierana jest wysoka prowizja.

    Jeśli chcesz kartę pre-paid, to opcją do rozważenia jest karta Matercard
    Auchan Skarbonka. Walutą rozliczeniową karty jest USD a wszystkie
    przewalutowania, łącznie z USD->PLN, są wykonywane po kursie Mastercard.

    Matt

  • 10. Data: 2013-01-31 12:03:42
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > Zwykle? Przeciez to bank a nie totolotek.

    Z pośpiechu nie poprawiłem. Miało być: "Blokada jest zdaje się po kursie
    Mastercardu" (oczywiście mylącym bo rozliczenie przychodzi po wyższym
    kursie).
    Ale ogólnie masz rację. Trudno przewidzieć z którego dnia bank "wylosuje"
    kurs euro do rozliczenia transakcji.