  • 21. Data: 2005-05-29 15:19:08
    Temat: Re: Polcard padł
    Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ>

    AP <c...@e...dyndns.org> w wiadomości
    news:news:MPG.1d038a02bd2430aa9898a3@news.dallas.sbc
    global.net napisał(a):

    > My rozmawiamy o polskich warunkach. Oczywiscie np. w USa zupelnie nie
    > wiedza co to karta plaska i kart DEBETOWE sa kartami wypuklymi
    > ...natomiast w Polsce generalnie (przynajmniej tak mi sie wydawalo)
    > debetowe kart to karty plaskie (electrony)

    Mylisz dwa porządki, dwa różne podziały. Ktoś mówi, że koło nie jest
    kwadratem, a Ty na to, że przecież jest zielone.

    Karta płaska może być kredytowa (np. BPH Bursztynowa), a wypukła debetowa
    (np. BZWBK Visa Classic).

    --
    Konrad J. Brywczyński "ZUS z pewnością jest instytucją
    k...@b...tk przestepczą, ale nie można nazwać

  • 22. Data: 2005-05-29 17:14:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Glenn wrote:

    > Przeczytaj jeszcze raz - tym razem ze zrozumieniem.

    W polske funkcjonuje pojęcie karta debetowa na określenie debit card.
    Funkcjonuje określone pojęcie, któremu przypisano określone znaczenie.
    Nie jest to pojęcie, które miało określone znaczenie wcześniej i teraz
    próbuje się je zmieniać. Jest to nowe pojęcie wprowadzone do języka,
    któremu nadano znaczenie. Tak się przyjęło i nie ważne czy dobrze, czy źle.
    Jeżeli masz ochotę wojować ze światem twierdząc, że nie ma czegoś
    takiego jak karta debetowa to oczywiście można, tylko po co.

  • 23. Data: 2005-05-29 17:19:30
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > czegoś
    > takiego jak karta debetowa to oczywiście można, tylko po co.

    Nadal nie rozumiesz o co chodzi.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 24. Data: 2005-05-29 17:20:27
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > ...natomiast w Polsce generalnie (przynajmniej tak mi sie wydawalo)
    > debetowe kart to karty plaskie (electrony)

    Żle Ci się wydawało i na dodatek mylisz metodologię podziału kart. I
    oczywiście, że rozmawiamy o Polsce - to chyba było od początku jasne.

    przyszłość/
    Woody Allen

  • 25. Data: 2005-05-29 17:25:39
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Glenn wrote:

    > Nadal nie rozumiesz o co chodzi.

    A możesz mi to łopatologicznie wyjaśnić?

  • 26. Data: 2005-05-29 20:17:31
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...
    >[...]
    >Jeżeli masz ochotę wojować ze światem twierdząc, że nie ma czegoś
    >takiego jak karta debetowa to oczywiście można, tylko po co.

    Co od kart debe/-itowych to nie jestem specem. Ktoś żle spolszczył?
    Ciekawe czy polscy bankowcy w rozmowach z zagranicznymi kolegami się
    nie mylą pojęć?

    Podobnie nie ma też "światłowodów gradientowych" (fatalne
    spolszczenie). Na szczęście są wypierane przez jednomodowe.
    Dzięki nim mój post dotarł na grupę.

    Trochę na temat: kiedyś za niesłuszne nazwanie kogoś bankrutem można
    było być wezwanym do sądu (albo na pojedynek). Obecnie już się prawie
    nie odróżnia upadłości od bankructwa i pewnie przed sądem procesu o
    oszczerstwo nie da się wygrać.

    Arek

    PS. Tylko niektóre akumulatorki do telefonów komórkowych to "baterie".
    Na pewno nie ma "pasma FM". Kłamstwo powtarzane dostatecznie długo...

  • 27. Data: 2005-05-29 20:41:06
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Nawet nie sprawdzam, bo po URLu sądze ze to dokladnie to co
    > napisalem.

    A teraz w krótkich, żołnierskich słowach - o co chodzi?

  • 28. Data: 2005-05-29 20:41:53
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    AP napisał(a):

    > Przy okazji ... zna ktos bank w POLSCE ktory wydaje wypukla DEBETOWKE?

    VWBD

  • 29. Data: 2005-05-29 20:43:24
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    AMIgo napisał(a):

    > o tym, ze w czasie awarii visa elektron nie autoryzowala salda, a visa
    > classic zaplacilem za zakupy bez problemu

    Pięknie. Tylko co to ma współnego z postem kolegi Adama? On właśnie o
    wypukłej karcie pisał...

  • 30. Data: 2005-05-29 21:22:45
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Wojciech Nawara napisał(a):