  • 1. Data: 2007-07-09 08:37:24
    Temat: Podpis na karcie
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Jako, że przyzwyczaiłem się do automatycznego spłacania karty
    postanowiłem sobie założyć do tego celu konto24.pl (do allekraty
    kredytowej) no i chcąc nie chcąc otrzymałem allekartę. Obok przyklejonej
    allekarty wyczytałem:

    "Przed pierwszym użyciem Karty:
    - Koniecznie podpisz Kartę. UWAGA! Prawidłowy wzór podpisu na Karcie
    powinien wyglądać następująco: imię i nazwisko lub pierwsza litera
    imienia i nazwisko."

    Do tej pory zawsze gryzmoliłem swoją parafkę, a teraz już nie można
    czy jak?

  • 2. Data: 2007-07-09 13:27:15
    Temat: Re: Podpis na karcie
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > imienia i nazwisko."
    >
    > Do tej pory zawsze gryzmoliłem swoją parafkę, a teraz już nie można

    to jakas bzdura, powinienes podpisac sie tak jak na umowie (karcie wzorow
    podpisow),
    a praktycznie to nie ma to znaczenia:

    1. allekarta ma chipa wiec podpis przy platnosci bedzie wystepowal b.rzadko
    2. akceptanta (nie kazdego) interesuje, abys podpisal sie na slipie tak jak
    na karcie...

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-07-09 13:45:50
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Bartosz 'xbart' Nowakowski" <b...@h...net> wrote in message >

    > Do tej pory zawsze gryzmoliłem swoją parafkę, a teraz już nie można
    > czy jak?

    Podpis jest taki jak się zwykle podpisujesz.
    No chyba, że oni chcą, żebyś napisał imie i nazwisko, a nie się podpisał.

  • 4. Data: 2007-07-09 22:02:14
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    witek pisze:

    > Podpis jest taki jak się zwykle podpisujesz.
    > No chyba, że oni chcą, żebyś napisał imie i nazwisko, a nie się podpisał.

    Nigdy nie zwracałem uwagi na te zapiski, które przychodzą na kartce, do
    której przyklejona jest karta. Teraz wychodzi ewidentnie, że chcą aby
    się podpisać tak jak to zacytowałem w poście (przepisałem dosłownie to
    co jest na kartce). Jako, że na allekarcie kredytowej mam swój bazgroł
    to tutaj oczywiście też go zaserwuję, tylko chciałem zwrócić uwagę, że
    coś takiego występuje. Może to po prostu w celu łatwiejszego porównania
    podpisów właściciela karty podczas zakupów?

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 5. Data: 2007-07-10 03:14:20
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> wrote in message

> [...]
    > oczywiście też go zaserwuję, tylko chciałem zwrócić uwagę, że coś takiego
    > występuje. Może to po prostu w celu łatwiejszego porównania podpisów

    To jest pomieszanie z poplątaniem.
    Nie ma czegoś takiego jak czytelny lub nieczytelny podpis.
    Jest tylko podpis. Coś czego zwyczajowo używasz "podpisując" sie.

    Czytelnie lub nieczytelnie to mozna napisac swoje imię i nazwisko jak ktoś
    chce.
    oczywiście jak ktos ma podpis czytelny i da się z niego odczytać imie i
    nazwisko to super.
    A jak ktos nie ma czytelnego podpisu to po prostu nie ma.

    To jest kwestia tego co kto sobie wyrobił jako nawyk.