  • 1. Data: 2002-05-28 08:24:47
    Temat: Podpis elektroniczny- już niedługo.
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Witam.
    Może i ja się zasłużę pbb ;-)
    http://www.rzeczpospolita.pl/Pl-iso/gazeta/wydanie_0
    20528/ekonomia/ekonomia_a_11
    .html
    Polecam- szczególnie ceny :-)
    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-05-28 09:33:03
    Temat: Re: Podpis elektroniczny- już niedługo.
    Od: Marcin Cenkier <m...@p...fm>

    Grzegorz wrote:
    > Witam.
    > Może i ja się zasłużę pbb ;-)
    > http://www.rzeczpospolita.pl/Pl-iso/gazeta/wydanie_0
    20528/ekonomia/ekonomia_a_11
    > .html
    > Polecam- szczególnie ceny :-)

    Cena 100zł jest wzięta z kosmosu - dobre karty crypto kosztują ok 15$, a
    czytniki w polsce to ok. 80 zł (choć można i znaleść za 30). Tak więc
    cena 180zł jest bardziej realna.

    --
    Greetings, -- mailto:m...@p...fm --
    Marcin Cenkier "Let's assume that there's only one truth."

  • 3. Data: 2002-05-28 09:34:49
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Cena 100zł jest wzięta z kosmosu - dobre karty crypto kosztują ok 15$, a
    > czytniki w polsce to ok. 80 zł (choć można i znaleść za 30). Tak więc
    > cena 180zł jest bardziej realna.

    a wlasnie a ja mam taki czytniczek z DM BIGBG - bedzie pasowal do innej
    karty??? ;)

  • 4. Data: 2002-05-28 09:41:59
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message

    > a wlasnie a ja mam taki czytniczek z DM BIGBG - bedzie pasowal do innej
    > karty??? ;)

    Wymiarami tak, ale nie zapomnij, że jest to czytnik za 1 zl.

    Vizvary

  • 5. Data: 2002-05-28 10:30:37
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl> wrote in message

    > "AMRA" <a...@a...com> wrote in message

    Dokładniej to jest tak:
    Czytnik który masz teoretycznie mógłby obsługiwać ine karty. (Akurat ten typ
    ma kłopoty z obsługa kart konkurencynej firmy (zapewnie przez przyapdek, ale
    inne karty obsługuje.) Niestety aplikacja instaluje czytnik w trybie
    unikalnym (nie standardowym), na przykład by działał trzeba usunąć drivery
    PnP z W2k.
    Efekt jest taki, że
    1. Czytnik nic nie obsługuje poza dana aplikacja, więc nie mozesz go
    wykorzystać do autoryzacji lub szyfrowania poczty itd.. Ciekawe podejscie w
    dobie lansowania kart multiaplikacyjnych - jedna karta wspólna, ale wiele
    czytników przy PC. Do kazdej aplikacji inna :-))
    2. Nie możesz uzywać tego typu czytnika przy tym komputerze w trybie
    standardowym, a jest to jeden z popularniejszych typów czytnika.
    3. Aplikacja nie może liczyć na inne (zastane u klienta) czytniki, a to
    byłby najwazniejszy czynnik obnizki kosztów. Nawet jeśli dziś jest to tylko
    optyczna obniżka.
    Ponoc dlatego tak jest, że aplikacja jest stara. Musi byc bardzo stara, bo
    standard powstał w 1997 a niecały rok temu zaczęlismy sprzedawać TKE.
    Ale za 1 zł na prawde się opłaca.

    Vizvary

  • 6. Data: 2002-05-28 12:29:22
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    > Ponoc dlatego tak jest, że aplikacja jest stara. Musi byc bardzo stara, bo
    > standard powstał w 1997 a niecały rok temu zaczęlismy sprzedawać TKE.
    ^^^^^ niecały
    rok pózniej

    O to chodzi, ze w tym przemyśle niekompatibilność byla zawsze jedną z
    głównych narzędzi wielkich firm karciano-czytnikarskich (i pomniejszych firm
    developerskich w stajni wielkich). Wstawiając do danej aplikacji unikalny
    typ czytnika i karty miało się zapewniony monopol do końca istnienia
    aplikacji. Z tą praktyką skonczył standard z 1997, który był przez długi
    czas zignorowany i przemilczany nawet przez samych inicjatorów standardu jak
    również przez lokalnych dystrybutorów i firmy developerskie korzystające z
    danego typu czytnika (interfejsu). Zresztą było to logiczne : z jednej
    strony same koszty (wysiłek intelektualny i finansowy) tylko po to, by w
    efekcie stracic monopol na dostawę czytników :-))