  • 1. Data: 2013-05-10 08:13:04
    Temat: Po datki od wisienek
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    W nawiązaniu do wątku o podatkach od wisienek i orzeszków:

    5. Nagrody dla Klienta Poleconego są zwolnione z podatku dochodowego od osób
    fizycznych na podstawie art. 21 ust.1 pkt 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991r.
    o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U z 2000 r. Nr14, poz.176 z późn.
    zm.).
    § 8
    Reklamacje
    1. Reklamacje dotyczące niniejszego Programu można składać w siedzibie Banku,

    http://www.bzwbk.pl/mikrosite/konta-osobiste/konto-g
    odne-polecenia-2/konto-godne-polecenia.html
    Regulamin -- Program poleceń

    Czy to znaczy, że minister Vincenty jest uprawniony do składania reklamacji w banku?
    [no, ja nie wiem, czy to nie są zbyt daleko posunięte uprawnienia dla naszego
    rządu...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2013-05-10 15:22:51
    Temat: Re: Po datki od wisienek
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 10 maja 2013 08:13:04 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:
> [...]
    >

    > http://www.bzwbk.pl/mikrosite/konta-osobiste/konto-g
    odne-polecenia-2/konto-godne-polecenia.html

    > Regulamin -- Program poleceďż˝
    >

    > Czy to znaczy, �e minister Vincenty jest uprawniony do sk�adania reklamacji w
    banku?

    > [no, ja nie wiem, czy to nie s� zbyt daleko posuni�te uprawnienia dla naszego
    rz�du...]

    > --
    >
    > .`'.-. ._. .-.
    >
    > .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    >
    > `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    >
    > o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

    Powinni napisac:

    "Uwazamy, ze pojecie sprzedaz - tak jak okreslono w ustawie o podatku od towarow i
    uslug - oznacza rowniez sprzedaz uslug. Nie zgadzamy sie ze stanowiskiem Min Fin w
    tej sprawie. W sadach wygrywamy, ale dotyczy to braku koniecznosci wystawiania PIT8C.
    Kliencie, PITa skladaj sam."

  • 3. Data: 2013-05-10 23:33:32
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <k...@g...com> 3...@g...co

[...]

    O ile mamy pieniądze, a zapewne mamy, bo kto jak kto, ale
    banki są bogate -- toż właśnie one produkują/kreują pieniądz. :)

    : ale dotyczy to braku koniecznosci wystawiania PIT8C.
    : Kliencie, PITa skladaj sam."

    W Polsce wciąż żyją (i aktywnie uczestniczą w życiu -- w polityce,
    gospodarce czy procesach światopoglądowotworczych) ludzie pamiętający
    aż nazbyt dobrze państwo totalitarne zbudowane przemocą po wojnie
    ojczyźnianej, czyli po obaleniu Gitlera. DTusk nazwał swoją partię
    swojsko -- Platforma Obywatelska, nawiązując do -- wiadomo czego,
    ale warto pamiętać o tym, iż Polska to nie USA, gdzie państwo
    (choćby w teorii) służyć ma narodowi i nawet najwyższej rangi
    urzędnika (prezydenta czy generalnego prokuratora) można sądzić
    w razie potrzeby -- jak choćby w wypadku romansu Clintona.

    Na szczęście obok USA (gdzie prezydent musi zabiegać o względu
    społeczeństwa -- nie zaś społeczeństwo o względu prezydenta czy
    innego przewodniczącego Dworaka) mamy przykład prywatnej Ukrainy,
    która ot tak po prostu odbrązowiła swoją przywódczynię i nawet
    wsadziła Juliję do pierdla... (brzydkie słowo? -- nawet Bóg tak
    uczynił, że odchody śmierdzą a ból nie jest rozkoszą)

    Białystok był miastem prywatnym. Gdy o tym mówiłem przed wielu
    laty, uważano mnie za głupca lub kogoś, kto mówi o tym w przenośni.
    Dziś już wiemy powszechnie o tym, że i wsie były prywatne, i miasta
    takie były a Ukraina raczej ;) jest prywatnym państwem garstki miliarderów.

    Rosjanie (i Ukraińcy też?) IMO mogli dogadać się ze sobą i kupić upadający
    Cypr, aby zbudować tam swoja małą Ojczyznę, jak budowali swoje Moskwy, co
    nawet pokazał film dziś emitowany w TVP1, a w necie biegający od parunastu
    miesięcy -- Mała Maskwa.

    -=-

    Ale zdradzę Wam, drogie siostry, swoje marzenie -- gdybym miał 30 miliardów
    dolarów amerykańskich, zamieszkałbym na cywilnym lotniskowcu, z którego
    miałbym w zasięgu wszystkie miejsca świata. Graniczną wielkością jest IMO
    10 miliardów dolarów -- połowa na lotniskowiec i połowa na jego utrzymanie
    do końca mego życia. :)

    -=-

    Ludzi bogatych jest sporo -- być może to ,,zasługa'' BGatesa, który
    udowodnił, iż głupota poparta znaczącą forsą jest niebezpieczna.
    Gdyby nie Google, głupota BGatesa mogłaby położyć wszelki rozwój
    ludzkości na łopatki...

    -=-

    Nie ja jeden, i nie ja pierwszy zauważam, że z polskim sądownictwem jest co najmniej
    źle. :)

    -=-

    A stanowisko mojej matki (doradcy podatkowego) w sprawie podatku
    od wiśni i orzechów zaprezentowałem (jako laik -- rzecz jasna)
    jakiś czas temu. Matka mówi, że i owszem -- podatek należy niby
    zapłacić, ale po policzeniu (ona liczyła na skróty) wyjdzie, iż
    należy zapłacić zero. Coś jest wolne od podatku (jakaś kwota)
    i coś ulega zaokrąglaniu, coś pomijaniu itd. -- tak małe kwoty
    (przykładowo 600 plnów rocznie od Millego) po prostu nie dadzą podatku.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'