  • 1. Data: 2013-05-09 18:12:07
    Temat: Czy urzad skarbowy zwraca nieslusznie zaplacony podatek?
    Od: Bartek <b...@i...pl>

    Jezeli tak to do ilu lat wstecz?Chodzi o to ze jako nierezydent
    powinienem chyba placic podatek od odsetek wylacznie w kraju ktorym
    mieszkam czyli Niemczech (jezeli sie dobrze orientuje).Czy zwroca mi w
    Polsce zaplacony podatek wstecz?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-05-09 20:22:49
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Bartek" <b...@i...pl> wrote in message
    e.net...

    pl.soc.prawo.podatki

    5

    > Chodzi o to ze jako nierezydent powinienem chyba placic podatek od odsetek
    > wylacznie w kraju ktorym mieszkam czyli Niemczech (jezeli sie dobrze
    > orientuje).

    zle sie orientujesz - od tego co zarabiasz w Polsce placisz w Polsce

    > Czy zwroca mi w Polsce zaplacony podatek wstecz?

    jezeli masz podstawy to zlozysz korekte, przetrzepia to dokladnie i jezeli
    nie bedzie sie czego czepic to zwroca

  • 3. Data: 2013-05-09 22:42:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m4rkiz wrote:
> [...]
    >
    > zle sie orientujesz - od tego co zarabiasz w Polsce placisz w Polsce

    > jezeli masz podstawy to zlozysz korekte, przetrzepia to dokladnie i jezeli

    jemu chodzi o zwrot belki.

  • 4. Data: 2013-05-10 01:08:14
    Od: Bartek <b...@i...pl>

    > pl.soc.prawo.podatki

    > 5

    > zle sie orientujesz - od tego co zarabiasz w Polsce placisz w Polsce

    czyli podwojne opodatkowanie w obu krajach?Zdaje sie ze sa umowy zeby
    tego uniknac.

  • 5. Data: 2013-05-10 02:51:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bartek wrote:

> [...]

    zwykle tak, ale nie zawsze.

    > czyli podwojne opodatkowanie w obu krajach?Zdaje sie ze sa umowy zeby
    > tego uniknac.

    Sa.
    Bez tych umow zaplacilbys w kraju w ktorym zarobiles pieniadze, wg
    przepisow tego kraju
    i w swoim wg przepisow swojego kraju. Zwykle w wiekszosci "z definicji"
    nie ma zwolnienia z podatkow pieniedzy zarobionych za granicą.

    Umowy o unikaniu podowjnego opodatkowania zmieniaja te "domyslne
    przepisy" w obu krajach.

    W zaleznosci od tresci umowy, rodzaju dochodu, pianiedze moga byc
    zwolnione z podatku w jednym z krajow, lub opodatkowane inaczej niz
    odmyslnie lub wplywac na wysokosc podatku w drugim kraju.

    Szczegoly sa w umowach pomiedzy dwoma konkretnymi krajami.

  • 6. Data: 2013-05-10 09:56:28
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 9 maja 2013 20:22:49 UTC+2 użytkownik m4rkiz napisał:
> [...]
    >

    > zle sie orientujesz - od tego co zarabiasz w Polsce placisz w Polsce

    > jezeli masz podstawy to zlozysz korekte, przetrzepia to dokladnie i jezeli

    Dokladnie 5 lat od konca roku, w ktorym zlozyles deklaracje za dany rok - np.
    deklaracje za rok 2012 zlozyles 30/4/2013, 5 lat mija 31.12.2018 - do tego czasu
    fiskus moze sprawdzac Ciebie i dokumenty i Ty tez mozesz korygowac rozliczenia