  • 1. Data: 2003-09-01 11:44:43
    Temat: Po co w zasadzie Visa Gold?
    Od: "Phink" <p...@N...pl>

    Witam.

    Mam pytanie do Szanownych grupowiczów, obeznanych w sprawie.

    Jakie przywileje daje karta kredytowa Visa Gold?

    Chodzi mi w szczególności o przypadek mBanku. Co daje oprócz większego
    limitu, darmowego ubezpieczenia podróżnego i tzw. "prestiżu"? Po co płacić
    aż 250zl, skoro dostaje się niewiele więcej niż na VC?

    dzięki za odpowiedzi.
    pzdr.Phink

  • 2. Data: 2003-09-01 11:53:18
    Temat: Re: Po co w zasadzie Visa Gold?
    Od: n...@w...pl (NETborg)

> [...]
    > limitu, darmowego ubezpieczenia podróżnego i tzw. "prestiżu"? Po co płacić
    > aż 250zl, skoro dostaje się niewiele więcej niż na VC?

    Właśnie o ten "prestiż" chodzi !
    VC Gold powinni dostawać tylko VIPy danego banku. Płacąc taką kartą np w
    hotelu, czy restauracji - obsługa od razu wie z kim ma doczynienia (ta
    trochę obeznana).
    Typowy produkt dla osób mających wysokie mniemanie o sobie. Te darmowe
    produkty typu ubezpieczenie itp. to tylko mało znaczący ozdobnik.... głownie
    chodzi o prestiż !

    Pozdr,
    NETborg

  • 3. Data: 2003-09-01 11:59:53
    Od: "Hokus-Pokus" <s...@k...net.pl>

    Po to, by twój portfel wyglądał bardziej atrakcyjnie :D
    Dla sklepu jesteś tak samo dobrym klientem, niezależnie jakiego "koloru"
    karte wyciagniesz - byle byś kupił towar, był z niego zadowolony i ...
    wrócił.
    --
    http://ag.bocznica.org/

    Pozdrawiam
    Hokus-Pokus
    s...@k...net.pl

  • 4. Data: 2003-09-01 12:11:08
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "NETborg" <n...@w...pl> wrote in message
    ..
    > Właśnie o ten "prestiż" chodzi !
    > VC Gold powinni dostawać tylko VIPy danego banku. Płacąc taką kartą np w
    > hotelu, czy restauracji - obsługa od razu wie z kim ma doczynienia (ta
    > trochę obeznana).

    Ale placi sie przeciez na koniec kolacji, wiec co najwyzej ladnie Ci otworza
    drzwi jak bedziesz wychodzic :)

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 5. Data: 2003-09-01 12:20:17
    Od: "KuJot" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Phink" <p...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > limitu, darmowego ubezpieczenia podróżnego i tzw. "prestiżu"? Po co płacić
    > aż 250zl, skoro dostaje się niewiele więcej niż na VC?

    Miałem kiedyś Visa Gold PKO BP z limitem 50K zł.. Przez nieostrożne
    posłużenie się zostałem obciążony - raz na kwotę prawie 10K zł, a w
    następnym rozliczeniu na ponad 3K zł.
    Odpuść sobie prestiż.Na takie karty odbywa się polowanie.

    kj

  • 6. Data: 2003-09-01 14:55:32
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Moja teoria - do podrywania dziewczyn.

    MichalL

  • 7. Data: 2003-09-01 16:12:15
    Od: "Alkoholik" <s...@u...com.spam won>

    "Phink" <p...@N...pl> wrote in message
> [...]
    > limitu, darmowego ubezpieczenia podróżnego i tzw. "prestiżu"? Po co płacić
    > aż 250zl, skoro dostaje się niewiele więcej niż na VC?

    Za 250zl to nie wiele. Ale ja mam z Citibanku Gold i nie place za nia ani
    grosza rocznie.

  • 8. Data: 2003-09-01 17:59:07
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_THIS.krak.eu.org>

    KuJot <j...@i...pl> napisał w

> [...]
    > następnym rozliczeniu na ponad 3K zł.
    > Odpuść sobie prestiż.Na takie karty odbywa się polowanie.

    Znajomy dosyć dużo lata i w ramach jakiejś akcji dostał darmowy lot dla
    dwóch osób do dowolnej stolicy europejskiej. Wybrał się wraz z żoną na
    weekend bo (bodajże) Paryża.
    Na lotnisku jego walizkę opatrzono złotą naklejką VIP. Naklejka chyba
    miała dużą moc sprawczą, bo swojej walizki już nigdy więcej nie
    zobaczył, a wraz z nią swoich najlepszych ubrań oraz biżuterii żony.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 9. Data: 2003-09-01 18:16:24
    Od: "Krab" <k...@h...pl>

> [...]
    > limitu, darmowego ubezpieczenia podróżnego i tzw. "prestiżu"? Po co płacić
    > aż 250zl, skoro dostaje się niewiele więcej niż na VC?

    moze jako odpowiedz, kto to bierze:
    stoje wczoraj przed kasa i chce zaplacic karta (w kolorze szarym), okazuje
    sie, ze czytniki wysiadly i z zakupów nici, na co pan za mna mowi: "ja mam
    zlota kartę - moją zaakceptuje"
    :-)))

  • 10. Data: 2003-09-01 19:56:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    n...@w...pl (NETborg) i inni write:

    Ten limit to nie jest limit kredytowy, bo to przeciez karta bez odroczonej
    platnosci. To jest limit dla bezpieczenstwa uzytkownika (albo banku,
    ktory mialby odpowiadac za fraudy), w innych bankach mozna sobie samemu
    ustawic te limity, albo w ogole z nich zrezygnowac - takze na takich
    kartach jak VE albo MCE, nie tylko na offlinowych.

    Wiec to zadna łaska jest, miec wiekszy limit wydawania wlasnych pieniedzy.

    > Właśnie o ten "prestiż" chodzi !
    > VC Gold powinni dostawać tylko VIPy danego banku. Płacąc taką kartą np w
    > hotelu, czy restauracji - obsługa od razu wie z kim ma doczynienia (ta
    > trochę obeznana).

    Taaak. Oni to wiedza z kim maja do czynienia jak dostana $10 napiwku.
    Gotowka najlepiej. Jakakolwiek karta ma sie do tego nijak. Jeszcze nie
    widzialem, by kelnerzy otwierali dzwi placacym zlotymi kartami, a dajacym
    napiwki (nawet duzo nizsze) - bardzo czesto.

    Byc moze w niektorych sytuacjach taka karta moze potwierdzac wiarygodnosc
    osobnika, ale nie ma to wiekszego/czestszego znaczenia w praktyce.

    Normalnie karty Gold (ale np. charge) po prostu maja wiekszy limit,
    tyle ze to jest odroczona platnosc = jakas tam ocena zdolnosci
    kredytowych klienta oraz miara zaufania banku do niego.

    > Typowy produkt dla osób mających wysokie mniemanie o sobie. Te darmowe
    > produkty typu ubezpieczenie itp. to tylko mało znaczący ozdobnik.... głownie
    > chodzi o prestiż !

    Bzdura. Glownie chodzi o to, ze to jedyna karta offlinowa w mBanku, ktora
    mozna uzyskac bez zadnych wiekszych formalnosci.
    A to, ze ona kosztuje 250 zl... chyba slyszales o cenach zaporowych?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH