  • 1. Data: 2013-12-14 17:56:09
    Temat: Płatność kartą na Poczie Polskiej - złodziejska prowizja
    Od: o...@g...com

    Witam
    Użyłem płatności kartą na poczcie, jakiż byłem happy że ta poczta się zmienia i idzie
    do przodu a nie PRL, a tu zonk bo mi 5 zł prowizji naliczyli(karta z BZWBK)

    Wiem już że jest to traktowane jako wypłata z bankomatu.
    W takim razie czy jeśli będę płacił kartą Sync'a która ma wszyskie bankomaty za free
    to nie będzie naliczana żadna prowizja?

    Grzesiekk

  • 2. Data: 2013-12-14 17:59:47
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2013-12-14 17:56, o...@g...com pisze:
> [...]
    > W takim razie czy jeśli będę płacił kartą Sync'a która ma wszyskie bankomaty za
    free to nie będzie naliczana żadna prowizja?

    Sprawdź ile kosztuje "wypłata gotówki kartą w placówce obcego banku"
    (nie "zapłata" i nie "w bankomacie")
    Bo IMO tak to jest traktowane

    Slavekk

  • 3. Data: 2013-12-14 19:48:02
    Od: o...@g...com

    W dniu sobota, 14 grudnia 2013 17:59:47 UTC+1 użytkownik Slavekk napisał:
> [...]
    siďż˝ zmienia i idzie do przodu a nie PRL, a tu zonk bo mi 5 zďż˝ prowizji
    naliczyli(karta z BZWBK)

    bankomaty za free to nie b�dzie naliczana �adna prowizja?

    > Sprawd� ile kosztuje "wyp�ata got�wki kart� w plac�wce obcego banku"
    >
    > (nie "zap�ata" i nie "w bankomacie")
    >
    > Bo IMO tak to jest traktowane
    >

    > Slavekk

    I jeszcze nikt tego nie zgłosił do UOKIK'u?

  • 4. Data: 2013-12-14 19:52:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <o...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > I jeszcze nikt tego nie zgłosił do UOKIK'u?
    Po co. Na każdej poczcie jest wielka informacja na ten temat. Kretyński
    układ i ja też jeden raz się na to złapałem kilka lat temu, jednak niestety
    niewiele da się z tym moim zdaniem zrobić.

  • 5. Data: 2013-12-15 01:29:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Dec 2013 17:59:47 +0100, Slavekk <s...@g...pl> wrote:
    > Sprawdź ile kosztuje "wypłata gotówki kartą w placówce obcego banku"

    A tak przy okazji dlaczego poczta i pko umieją pobrac z karty tylko
    poprzez "wpłatę gotówki"?
    Domyślam się, że chodzi o wys. prowizji ale skąd ta różnica w
    prowizji pomiędzy płatnością "normalną" a wypłatą gotówki? Skoro jest
    mniejsza prowizja tą drugą metodą, to czemu małe sklepiki, które
    jęczą że nutę można płacić kartą poniżej np. 10pln nie stosują tej
    metody skoro jest (dla nich) tańsza?

    --
    Marek

  • 6. Data: 2013-12-15 10:08:37
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-15 01:29, Marek pisze:

> [...]
    > prowizja tą drugą metodą, to czemu małe sklepiki, które jęczą że nutę
    > można płacić kartą poniżej np. 10pln nie stosują tej metody skoro jest

    Bo opłaty na poczcie mają charakter quasi-cash. PP jeszcze nie wylazła z
    komuny, kiedy to była Urzędem i opłata pocztowa była opłatą urzędową, a
    więc nie mogła być niższa. A tę prowizję ktoś jednak musi zapłacić. No
    to srrru - przerzuca się ją na klienta.

    To nie to samo, co sklepikarz, który sobie przekalkuluje i wyjdzie mu,
    że warto płacić prowizję i opłatę za terminal, bo dzięki temu więcej
    towarów sprzeda i mu się zwróci.

    Na marginesie: czy ktoś wie, czy np. kioskarz zarabia cokolwiek na
    sprzedaży znaczków skarbowych?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 7. Data: 2013-12-15 10:33:24
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2013-12-15 10:08, sqlwiel pisze:

    > Bo opłaty na poczcie mają charakter quasi-cash. PP jeszcze nie wylazła z
    > komuny

    ... bo w placówce pocztowej działają dwie różne firmy - Poczta Polska z
    trąbką oraz Bank Pocztowy SA...
    Wypłacasz z BP gotówkę i wpłacasz do kasy Poczty...;)
    MUSI kosztować

    Slavekk

  • 8. Data: 2013-12-15 13:45:07
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Użytkownik wrote:
    > Witam
    > Użyłem płatności kartą na poczcie, jakiż byłem happy że ta poczta się
    > zmienia i idzie do przodu a nie PRL, a tu zonk bo mi 5 zł prowizji
    > naliczyli(karta z BZWBK)

    jest kartka na szybie zapewne a Pani nie informowala dodatkowo (nie raz, stojac
    w kolejce :/ slyszalem jak panienki z okienka lojalnie informowaly o tym ze
    moze byc prowizja).
    Z tym Sync tez sie zastanawialem bo raz komus taka panienka z okienka
    powiedziala ze jak ma Pan wszelkie bankomaty za darmo... ale tu ktos poddal to
    pod ocene. Do toip synca nie chce mi sie zagladac ;)

    Swoja droga, koledzy i kolezanki jak macie cos o masie powiedzmy >2kg, gdy
    cennik poczty polskiej ni jak nie jest konkurencyjny, jak doliczycie dojazd na
    poczte, to stanie w kolejce, to patrzenie na staruszka wplacajacego na
    blankiecie zamiast se kliknac online :/ to naprawde sa takie rzeczy jak send it
    na allegro (jedyne 15-16zl za kuriera) czy rozne takie sajty jak kurjerzy.pl,
    tani-kurier.pl i wiele innych, gdzie placicie ok 19zl (kiedys do 30kg! w tej
    cenie i na pewno kurier nie bedzie pytal a co w paczce, a tu tasma nie ladnie
    prosze sznurkiem zwiazac - jak na poczcie).
    I wtedy kurier do was przyjedzie po paczke, tak do was i od was ja odbierze,
    wysle gdzie trzeba. A blankieciki nadania wyskakuja z drukarki...
    Na poczcie juz duzych rzeczy nie wysylam, szkoda czasu, drogo i kolejki ale to
    juz pisalem.

  • 9. Data: 2013-12-15 13:50:12
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 15 grudnia 2013 10:08:37 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:
    > W dniu 2013-12-15 01:29, Marek pisze:
    >

    > Na marginesie: czy ktoś wie, czy np. kioskarz zarabia cokolwiek na
    >
    > sprzedaży znaczków skarbowych?

    Obecnie nie nie uiszcza się opłaty w znaczkach skarbowych, pozatym na poczcie nigdy
    nie sprzedawano znaczków SKARBOWYCH, chyba że chodziło ci o zwykłe znaczki to i
    owszem w niektórych kioskach można kupić zwykłe znaczki, ale obecnie tak jak z
    biletami mpk ich zysk jest niewielki więc jest to w zaniku.

    Wracając do płatności na poczcie kartą, jest to po prostu brak informacji ze strony
    okienka pocztowego, bo

    Na poczcie płatność działa na zasadzie "wypłaty w obcej placówce bankowej" możesz
    wybrać chyba nawet do 5 tyś zł, oprócz karty wymagany jest dokument tożsamosci, nie
    musisz NIC KUPOWAĆ
    Jakie koszty : poczta żadnej prowizji nie dolicza !!! O kosztach decyduje tabela
    opłat i prowizji twojego banku, opłatę tą szukaj albo pod rubryką wypłata z obcej
    placówki bankowej albo wypłata z POSA

  • 10. Data: 2013-12-15 13:51:05
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 15 Dec 2013 10:08:37 +0100, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    wrote:

    >Na marginesie: czy ktoś wie, czy np. kioskarz zarabia cokolwiek na
    >sprzedaży znaczków skarbowych?
    A istnieją jeszcze znaczki skarbowe?

    WAM