  • 1. Data: 2005-07-28 18:36:03
    Temat: Płacenie mandatu w Multi
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Witam,

    Zlecałem dzisiaj przelew za swój pierwszy w życiu mandat korzystając z
    opcji przelewu dowolnego. Po zatwierdzeniu dostałem komunikat że
    "dyspozycja została przyjęta" a pod spodem że do realizacji przelewów na US
    należy używać opcji przelew na US czy jakoś tak. Sprawdziłem w oczekujących
    i przelew był.
    I teraz pytanie - czy coś takiego by poszło? Jeśli tak to po co piszą o
    konieczności używania opcji do przelewów US a jeśli nie to czemu przyjęli
    dyspozycję? Piszę w trybie przypuszczającym bo ten pierwotny przelew
    anulowałem i zdefiniowałem nowy z opcji Przelewy podatkowe mimo że na mój
    gust mandat podatkiem nijak nie jest a odbiorcą nie był US tylko urząd
    wojewódzki. Ale konto było w NBP.

    pzdr
    konlin

  • 2. Data: 2005-07-28 19:15:19
    Temat: Re: Płacenie mandatu w Multi
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Konlin napisał(a):

> [...]
    > anulowałem i zdefiniowałem nowy z opcji Przelewy podatkowe mimo że na mój
    > gust mandat podatkiem nijak nie jest a odbiorcą nie był US tylko urząd

    Nie nadążam. Jeżeli:

    - *nie* chciałeś zapłacić podatku
    ORAZ
    - *nie* chciałeś zapłacić na konto US

    to na cholerę anulowałeś przelew i zrobiłeś przelew podatkowy do US?

  • 3. Data: 2005-07-28 19:17:49
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Konlin" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na mój
    > gust mandat podatkiem nijak nie jest a odbiorcą nie był US tylko

    Zaplaciles mandat wykonujac przelew podatkowy do US ? Gratuluje. :-)
    Jeszcze kilka tysiecy takich akcji i moze podatki da sie obnizyc ;-)

    marekz

  • 4. Data: 2005-07-28 19:52:15
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Thu, 28 Jul 2005 21:15:19 +0200, na pl.biznes.banki, Wojciech Nawara
    napisał(a):

    > Nie nadążam. Jeżeli:
    >
    > - *nie* chciałeś zapłacić podatku
    > ORAZ
    > - *nie* chciałeś zapłacić na konto US

    Konto miałem podane na blankiecie i przy podatniu go w opcji przelewu na US
    nie protestował. A w tej opcji powinien walidować numer rachunku i puścić
    tylko te kierowane do USów, lista dopuszczalnych konto przychodzi z KIR.
    Więc skoro nie protestował -> znaczy numer był na liście, ponadto
    wyświetliło się jako NBP.

    > to na cholerę anulowałeś przelew i zrobiłeś przelew podatkowy do US?

    Bo nie byłem pewny czy dojdzie a nie chciałem ryzykować że nie dojdzie?

    Ale myślę że nawet jeśli zrobiłem głupotę to wysłałem przecież na
    prawidłowy numer i powinni to poprawnie zaksięgować albo zwrócić, tak? W
    sumie w przypadku gdybym nie anulował to byłaby taka sama sytuacja ale ten
    komunikat mnie zmylił :))

    pzdr
    konlin

  • 5. Data: 2005-07-28 19:56:28
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Thu, 28 Jul 2005 21:17:49 +0200, na pl.biznes.banki, MarekZ napisał(a):

    > Zaplaciles mandat wykonujac przelew podatkowy do US ? Gratuluje. :-)
    > Jeszcze kilka tysiecy takich akcji i moze podatki da sie obnizyc ;-)

    Korzystając z opcji na US. Numer pozostał bez zmian więc dojdzie w to samo
    miejsce.

    pzdr
    konlin

  • 6. Data: 2005-07-28 20:34:58
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Konlin napisał(a):

    > Konto miałem podane na blankiecie i przy podatniu go w opcji przelewu na US
    > nie protestował.

    No OK, ale to zdecydowanie NIE BYŁ (nie miał być) przelew do US...
    Przelew do US jest... no właśnie... przelewem do US!

> [...]
    > tylko te kierowane do USów, lista dopuszczalnych konto przychodzi z KIR.
    > Więc skoro nie protestował -> znaczy numer był na liście, ponadto

    Sam fakt, iż jest to NBP nie mówi dokładnie nic.

    A jeśli chodzi o sprawdzanie, czy numer jest faktycznie numerem US - nie
    jestem pewien, czy bank powinien to wykonać. Wręcz wydaje mi się, że
    raczej nie powinno go to obchodzić.

    > Bo nie byłem pewny czy dojdzie a nie chciałem ryzykować że nie dojdzie?

    A jeżeli robisz przelew... powiedzmy koledze... 5 zł za piwo, które Ci
    pożyczył... to też robisz przelew do US bo nie jesteś pewien, czy
    dojdzie? Bo ja ciągle motywów nie rozumiem...

    > Ale myślę że nawet jeśli zrobiłem głupotę to wysłałem przecież na
    > prawidłowy numer i powinni to poprawnie zaksięgować albo zwrócić, tak?

    Z poprawnym zaksięgowaniem może być kłopot, ale nie musi. Jeżeli UW
    będzie mieć kłopot z zaksięgowaniem, to Ty możesz mieć kłopot z
    przekonaniem UW o tym, że nie jesteś wielbłądem. Urzędy Wojewódzkie
    działają wybitnie beznadziejnie...

    > sumie w przypadku gdybym nie anulował to byłaby taka sama sytuacja ale ten
    > komunikat mnie zmylił :))

    Ale przecież ten komunikat nie mówił, że POWINIENEŚ zrobić przelew do
    US. To był warunek - JEŚLI chcesz zrobić przelew do US - skorzystać z
    odpowiedniej formatki. Dopowiem: JEŚLI NIE chcesz robić przelewu do US -
    nie rób przelewu do US.

  • 7. Data: 2005-07-28 20:51:14
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Jul 2005 21:56:28 +0200,
    osoba podpisana: Konlin <k...@g...pl>
    napisała:

    > Korzystając z opcji na US. Numer pozostał bez zmian więc dojdzie w to samo
    > miejsce.
    IMHO zrobiłes prawidłowo.

    Walidacja "podatkowa" ma miejsce przy przelewach na konta "organów
    podatkowych" a nie tylko US. O ile kiedyś było proste bo dotyczyło
    tylko kont US, o tyle od jakiegoś czasu organów podatkowych jest więcej
    (prezydenci miast, gminy itp) i raczej nie ma bazy kont wyszystkich
    organów podatkowych.

    Można się tylko zastanawiać czy mandaty podlegają walidacji "podatkowej"

    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    Advertisements contain the only truths to be relied on in a newspaper.
    -- Thomas Jefferson

  • 8. Data: 2005-07-28 21:03:14
    Od: Konlin <k...@g...pl>

    Thu, 28 Jul 2005 22:34:58 +0200, na pl.biznes.banki, Wojciech Nawara
    napisał(a):

    > No OK, ale to zdecydowanie NIE BYŁ (nie miał być) przelew do US...
    > Przelew do US jest... no właśnie... przelewem do US!

    Ale po pierwsze w Multi opcja nie nazywa się "Przelew do US" tylko
    "Przelewy podatkowe" a po drugie po jej użyciu jest do wyboru US i "inny
    organ podatkowy". I właśnie ten inny organ wybrałem, nie US.

    > A jeśli chodzi o sprawdzanie, czy numer jest faktycznie numerem US - nie
    > jestem pewien, czy bank powinien to wykonać. Wręcz wydaje mi się, że
    > raczej nie powinno go to obchodzić.

    Nie wiem czy bank musi z tego korzystać (raczej tak), na pewno może. Lista
    aktualnych numerów kont USów jest wysyłana co 2 tygodnie z KIRu w zbiorach
    bazowych.
    Również Multi nie puści Ci numeru nie znajdującego się na tej liście, w
    wolnej chwili możesz sprawdzić.

    > A jeżeli robisz przelew... powiedzmy koledze... 5 zł za piwo, które Ci
    > pożyczył... to też robisz przelew do US bo nie jesteś pewien, czy
    > dojdzie? Bo ja ciągle motywów nie rozumiem...

    Głównym motywem było "A bo mnie zmyliły". Komunikat znaczy.
    Brzmiał dokładnie tak:

    "
    Dyspozycja przelewu została przyjęta

    FEA0321 JEŻELI JEST TO PRZELEW DO US ZAREJESTRUJ GO JAKO 'PRZELEW DO US'
    "

    I to FEA0321 zinterpretowałem jako kod błędu systemu. Zboczenie zawodowe,
    nie takie komunikaty o błędach w systemach bankowych widziałem :)

    Jak zlecam koledze przelew za piwo to mi nigdy nie napisał że jeżeli to
    przelew na US to mam skorzystać z opcji przelewu na US.

> [...]
    > będzie mieć kłopot z zaksięgowaniem, to Ty możesz mieć kłopot z
    > przekonaniem UW o tym, że nie jesteś wielbłądem. Urzędy Wojewódzkie

    Zobaczymy, może sobie poradzą.

> [...]
    > US. To był warunek - JEŚLI chcesz zrobić przelew do US - skorzystać z
    > odpowiedniej formatki. Dopowiem: JEŚLI NIE chcesz robić przelewu do US -

    Ok ale co jest warunkiem pojawienia się takiego komunikatu? Sam z siebie
    przecież nie wyskoczył, musiało być coś nietypowego we wprowadzonych
    danych. Sprawdziłem i nie tego numeru konta nie puszcza przy próbie
    przelewu na US więc odpada hipoteza że system znalazł go na wspomnianej
    wcześniej liście US z KIR i dlatego to napisał.

    pzdr
    konlin

  • 9. Data: 2005-07-28 21:16:07
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Kamil Jonca napisał(a):

    > Można się tylko zastanawiać czy mandaty podlegają walidacji "podatkowej"

    Abstrahując od "walidacji" - uważasz, że mandat to podatek?

  • 10. Data: 2005-07-28 21:18:57
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Jul 2005 23:16:07 +0200,
    osoba podpisana: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>
    napisała:

    > Abstrahując od "walidacji" - uważasz, że mandat to podatek?
    Nie wiem. Poza tym wchodzimy na dość grząski grunt.
    Bo abonament RTV też podatkiem nie jest, mimo, że ma wszystkie jego
    cechy :-)
    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    Talk sense to a fool and he calls you foolish.
    -- Euripides