  • 11. Data: 2009-12-30 19:46:10
    Temat: Re: PayPass a bazpieczenstwo
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Wlasnie na NESTE Polczynska/Korkowa zobaczylem jakies nowe automaty z
    > dodatkiem chyba czytnika zblizeniowego.
    > Dodatkowo zmienili w nich kolejnosc czynnosci, wiec sie nie zdziwcie -
    > zaczyna sie od limitu
    > *** blad ***

    "chyba zblizeniowymi"? w ten sposob mozna placic max do 50 zł, nie wiem
    czy w tym przypadku (tankowanie paliwa) taki czytnik mialby wiekszy sens...

    oczywiscie zdarza sie, ze na stacje podjezdza jakies zdezelowane bmw
    oklejone sony, pionier itp...i tankuje za 20 zl, ale zwykle tankuje sie
    za wiecej przynajmniej staram sie tankowac >15l bo mniej to mi sie nie
    oplaca

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2009-12-30 19:57:01
    Od: crc_error <n...@n...null>

    W dniu 2009-12-30 20:43, Kamil Jońca pisze:

    > Ostatnio gdzieś przeczytałem/usłyszałem luźną uwagę, że brak podawania
    > pinu (wbrew pozorom) może zwiększać bezpieczeństwo, bo ... nikt tego
    > pinu nie podejrzy.
    >
    > Można się śmiać, ale faktycznie w dobie wszechobecnych kamer może być to
    > jakiś argument.
    >
    > KJ

    Tak, jednakże w przypadku PayPass-a nikt tego PINu podpatrywac nie musi,
    bo skradziona karta i tak mozna robic zakupy bez jego podawania.

    crc

  • 13. Data: 2009-12-30 20:07:09
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    crc_error wrote:

    > Tak, jednakże w przypadku PayPass-a nikt tego PINu podpatrywac nie musi,
    > bo skradziona karta i tak mozna robic zakupy bez jego podawania.

    tylko zakupy, tylko do 50 zl, a w dodatku ryzykujac nagranie przez kamerke przy
    placeniu,
    a dysponujac pinem mozna szybko i anonimowo wyczyscic konto przez bankomat

  • 14. Data: 2009-12-30 20:10:33
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    crc_error pisze:

    > Tak, jednakże w przypadku PayPass-a nikt tego PINu podpatrywac nie musi,
    > bo skradziona karta i tak mozna robic zakupy bez jego podawania.
    >
    > crc

    mBank np. nie ubezpiecza transakcji paypass (wyodrebniono jako do 50
    zl), nawet w przypadku kradziezy karty.

    Ja osobiscie jestem przeciwnikiem tej formy, do czasu az bedzie
    mozliwosc samodzielnego ustalanie dopuszczalnych limitow kwotowych i
    ilosciowych. Przyjabym takie ryzyko, jakbym mogl ustawic kwote poj.
    transakcji do 20 zl i do 3 transakcji dziennie.

    Banki wyraznie przerzucaja ryzyko na klienta - np. paypass prepaid
    zawsze bedzie autoryzowany online, a paypass przy karcie kredytowej lub
    debetowej juz roznie.

  • 15. Data: 2009-12-30 20:13:26
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 09-12-30 20:46, RobertS pisze:
    > "chyba zblizeniowymi"? w ten sposob mozna placic max do 50 zł, nie wiem
    > czy w tym przypadku (tankowanie paliwa) taki czytnik mialby wiekszy sens...

    A to dlaczego do 50zł? Jak przekroczysz tą kwotę to zapyta o pin. I tyle.

    --
    Raf

  • 16. Data: 2009-12-30 20:32:38
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Rafał wrote:

    > A to dlaczego do 50zł? Jak przekroczysz tą kwotę to zapyta o pin. I tyle.

    nie zapyta o pin, tylko odmowi transakcji przez paypass

  • 17. Data: 2009-12-30 21:01:01
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 09-12-30 21:32, MarcinF pisze:

    > nie zapyta o pin, tylko odmowi transakcji przez paypass

    To jaki to ma sens w ogóle? Już pominę, że w takim razie MC wprowadza w
    błąd na swojej stronie.

    --
    Raf

  • 18. Data: 2009-12-30 21:56:06
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Uzytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> napisal w wiadomosci grup

> [...]
    > dodatkiem chyba czytnika zblizeniowego.
    > Dodatkowo zmienili w nich kolejnosc czynnosci, wiec sie nie zdziwcie -

    Fajne te nowe automaty.

  • 19. Data: 2009-12-31 08:17:32
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Fajne te nowe automaty.

    widziałeś/korzystałeś?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 20. Data: 2009-12-31 16:36:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Mithos <f...@a...pl> writes:

    > Szybkość. Pstryk i już.

    Transakcja karta stykowa trwa niewiele dluzej, jesli w ogole dluzej. PIN
    i autoryzacje to sprawy niezalezne od stykowosci.
    --
    Krzysztof Halasa