  • 1. Data: 2003-02-25 10:10:29
    Temat: PIN do bani ??? Znowu kaczka dziennikarska ???
    Od: "jerzyk" <j...@p...onet.pl>

    http://info.onet.pl/658880,18,item.html

    Numery PIN nie są wcale takie bezpieczne.

    Nieuczciwy pracownik banku może odgadnąć numer PIN dla karty bankomatowej po zaledwie
    15 próbach - informują naukowcy z Uniwersytetu
    Cambridge.

    [....]Oczywiście, aby wykonać takie operacje, osoba zatrudniona w banku musi mieć
    dość wysoki poziom uprawnień. Eksperci są jednak
    zgodni - doktoranci z Cambridge odkryli poważną lukę w bezpieczeństwie systemu
    bankowego. I to lukę bardzo nieprzyjemną dla
    klientów. System bankowy bazuje na założeniu, że osoba, która zna PIN, jest
    właścicielem konta. Jeśli PIN wpadnie w niepowołane
    ręce, trudno udowodnić bankowi, że wina leży po jego stronie, i domagać się zwrotu
    pieniędzy.

    begin 666 0.gif
    K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$`0 ("1 $`.P``
    `
    end

  • 2. Data: 2003-02-25 10:24:43
    Temat: Re: PIN do bani ??? Znowu kaczka dziennikarska ???
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "jerzyk"
    > Numery PIN nie są wcale takie bezpieczne.
    >
    > Nieuczciwy pracownik banku może odgadnąć numer PIN dla karty
    > bankomatowej po zaledwie 15 próbach - informują naukowcy z
    > Uniwersytetu Cambridge.

    to nie kaczka - od 20 lutego mozna o tym poczytac na
    http://www.ipsec.pl/ z odnosnikami do materialow zrodlowych
    *** blad ***

  • 3. Data: 2003-02-25 10:27:56
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    > to nie kaczka - od 20 lutego mozna o tym poczytac na
    > http://www.ipsec.pl/ z odnosnikami do materialow zrodlowych
    > *** blad ***

    Ale czy do kart, gdzie użytkownik sam może zmieniać PIN jest to przydatne?
    Czy bez obecności karty PIN jest przydatny?
    Czy mamy już się bać??????

  • 4. Data: 2003-02-25 10:29:44
    Temat: Re: Re: PIN do bani ??? Znowu kaczka dziennikarska ???
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Feb 25, 2003 at 11:24:43AM +0100, blad wrote:

    >to nie kaczka - od 20 lutego mozna o tym poczytac na
    >http://www.ipsec.pl/ z odnosnikami do materialow zrodlowych

    Troche kaczka, bo nie wszyscy (ze strony banku) korzystaja z takiej
    metody generowania pinow.

    --

    --w

  • 5. Data: 2003-02-25 11:34:13
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "berdycz"
    > Ale czy do kart, gdzie użytkownik sam może zmieniać PIN jest to przydatne?
    > Czy bez obecności karty PIN jest przydatny?
    > Czy mamy już się bać??????

    a nie slyszaes ze jeden taki najbezpieczniejszy system e-bankowy (takie
    nagrody podobno dostawal), dawal pelny dostep do rachunku glownego po
    podaniu swojego numeru karty kredytowej i jej PINu?
    Zmienili na jakis inny, dluzszy PIN ale nie wiem czy ten stary juz niewazny
    *** blad ***

  • 6. Data: 2003-02-25 11:45:32
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Feb 25, 2003 at 12:34:13PM +0100, blad wrote:

> [...]
    >podaniu swojego numeru karty kredytowej i jej PINu?
    >Zmienili na jakis inny, dluzszy PIN ale nie wiem czy ten stary juz niewazny

    Byl kiedys taki co mowil ze windows jest bardzo stabilny system i
    wywala sie tylko na programach napisanych po to aby sie wywalil.

    Ten WiejskiBank tez jest bezpieczny, do poki sie ktos do niego nie
    bedzie chcial wlamac.

    ;-)

    --

    --w

  • 7. Data: 2003-02-25 11:49:35
    Temat: Re: Re: Re: PIN do bani ??? Znowu kaczka dziennikarska ???
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Feb 25, 2003 at 12:45:32PM +0100, Wojtek Piecek wrote:

    >Ten WiejskiBank tez jest bezpieczny, do poki sie ktos do niego nie

    Wiem. Dopoki sie pisze razem.

    ;-(

    --

    --w

  • 8. Data: 2003-02-25 13:20:43
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek"

    > Ten WiejskiBank tez jest bezpieczny, dopoki sie ktos do niego nie
    > bedzie chcial wlamac.
    > ;-)

    nie ma takiego banku jak mawial pjo :-))
    - chodzilo o "obywatelski bank" czyli OB ;-) ale jak sie siegnelo do zrodel
    http://cryptome.org/pacc.htm to od razu widac w ktorym banku oplaca sie
    pracownikom poznac PIN
    *** blad ***

  • 9. Data: 2003-02-25 13:35:14
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Tue, Feb 25, 2003 at 02:20:43PM +0100, blad wrote:

    >nie ma takiego banku jak mawial pjo :-))
    >- chodzilo o "obywatelski bank" czyli OB ;-) ale jak sie siegnelo do zrodel

    Fakt, moja oszibka.

    --

    --w

  • 10. Data: 2003-02-25 17:24:32
    Od: "jo44" <j...@o...pl>

    Użytkownik "jerzyk" napisał w wiadomości ...
> [...]
    zaledwie 15
    próbach - informują naukowcy z Uniwersytetu

    Na mój gust to jeden z tych hipoptetycznych naukowców
    to James Bond....

    A dalej to już pomieszanie z poplątaniem.