  • 1. Data: 2003-04-23 20:14:21
    Temat: [PAP] Wyprowadził z banku 6 mln euro....
    Od: Marcin Kozłowski <s...@U...pl>

    23.4.Praga (PAP/AFP) - 26-letni informatyk został skazany na 7 lat
    więzienia za wyprowadzenie z czeskiego banku, w którym pracował,
    ponad 6 mln euro za pomocą elektronicznych przelewów. Złodziej
    wpadł, gdy próbował zwrócić pieniądze bankowi.

    Veniek Herynk pracował w GE Capital Bank. W 1999 r. odkrył lukę w
    systemie informatycznym swej firmy. Zaczął przelewać różne sumy na
    swe konta w bankach czeskich i niemieckich. Łącznie zebrało się
    tego 193 mln koron (6 mln euro). Wpadł w marcu 2002 r., gdy - jak
    tłumaczy jego adwokat - przerażony skalą procederu, próbował
    zwrócić bankowi skradzione pieniądze.

    Po wyjściu z więzienia młody informatyk przez jakiś czas będzie
    miał niewielkie szanse na powtórzenie wyczynu: sąd wymierzył mu
    dodatkowo 5-letni zakaz zatrudnienia w sektorze bankowym i
    finansowym oraz grzywnę miliona koron (32 tys. euro). (PAP)
    kar/ mc/
    5668

  • 2. Data: 2003-04-23 21:12:38
    Temat: Re: [PAP] Wyprowadził z banku 6 mln euro....
    Od: "olo" <k...@t...usunto.pl>

    Ech naiwniak z 6-cioma milionami euro to mógł sobie poszukać kraju z miłym
    klimatem który nie ma podpisanych umów o ekstradycji z Czechami

    jakichś specjalnych szaleństw by nie dał rady zrobić, ale na spokojne w
    miarę dostatne życie by mu starczyło

  • 3. Data: 2003-04-24 13:44:44
    Od: Piotr Kulinski <p...@a...net.pl>

    >jakichś specjalnych szaleństw by nie dał rady zrobić, ale na spokojne w
    >miarę dostatne życie by mu starczyło

    co Ty nie powiesz ?;) "w miare" ? :)

    Peter
    GG: 566964
    Motto: zawsze mam racje, no chyba ze sie myle.
    sigcreator: core dumped

  • 4. Data: 2003-04-24 21:41:58
    Od: "MaDeR" <S...@w...pl>

    > Wpadł w marcu 2002 r., gdy - jak
    > tłumaczy jego adwokat - przerażony skalą procederu, próbował
    > zwrócić bankowi skradzione pieniądze.
    ROTFL!

    W takie bajeczki dzieci już nie wierzą, ale sąd i owszem, jak wynika z
    praktyki sądownictwa. Przynajmniej polskiego.

    Paweł Papierkowski "MaDeR" - m...@w...pl
    Moja strona: http://inq.prv.pl/ (wykreśl _AnTiSpAm z maila)
    Wojna atomowa - marzeniem milionów! Podziękuj Bushowi.