  • 1. Data: 2022-10-10 18:56:36
    Temat: Opłata za autostrady
    Od: cef <c...@i...pl>

    W jakim trybie jest pobierana opłata jak podaję kartę do osoby
    obsługującej w okienku na wyjeździe, która to osoba przykłada ją do
    terminala,
    albo cholera wie do czego bo nie widziałem. Czasami wystawiali terminal
    na zewnątrz ale tam pan zabrał kartę do okienka i gdzieś przyłożył.
    Część opłat - drobne eurowe kwoty -
    widziałem wieczorem w blokadach czyli transakcja jakby z onlinowym
    kontaktem z saldem. Ale raz zdarzyło się, że wieczorem nie było
    w blokadach spodziewanej kwoty a że była spora, to zwróciłem uwagę.
    Dopiero po dwóch dniach wyskoczyło mi w historii, że płaciłem.
    (autostrada włoska, karta kantor Alior EUR)
    Jak to się odbywa? Zupełnie offline czy tylko u mnie informacji w
    saldzie nie było?
    W sumie nie spodziewam się, żeby bramkę mi otworzyli gdyby nie było
    pewności, że zapłaciłem. Można tym trybem zrobić debet czy odrzuci?

  • 2. Data: 2022-10-11 09:05:20
    Temat: Re: Opłata za autostrady
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 10.10.2022 o 18:56, cef pisze:
    > W jakim trybie jest pobierana opłata jak podaję kartę do osoby
    > obsługującej w okienku na wyjeździe, która to osoba przykłada ją do
    > terminala,

    autostrada A2, podjeżdżasz, na wyświetlaczu pojawia się kwota, SAM
    zbliżasz kartę do terminala (na zewn.), jak transakcja przejdzie to
    otwiera się bramka a operator wydaje paragon i potwierdzenie, nie
    zapłacisz to nie przejedziesz

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 3. Data: 2022-10-11 10:10:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 10 października 2022 o 18:56:39 UTC+2 cef napisał(a):
> [...]
    > W sumie nie spodziewam się, żeby bramkę mi otworzyli gdyby nie było
    > pewności, że zapłaciłem. Można tym trybem zrobić debet czy odrzuci?

    Hmm, ciekawa koncepcja, "online, ale nie pokazywać klientowi".
    Nie należy to do rzeczy niemożliwych, że aż zacytuję: "Changing plans during the
    mission? Dangerous and stupid... I like it!".

    Ale raczej jak offline to offline.
    Ciekawe czy w takiej bramce pójdzie karta online-only?
    To w jakiejś dziurze było?
    Pewnie skąpia na starlinka.
    Albo jak się trafi karta online-only to jest: "pani kierowniczko, pani przerwie
    rozmowę, przyszedł ten pan z kartą!" ;>
    A gotówką można jakby co?

  • 4. Data: 2022-10-11 11:39:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-10-11 o 09:05, Robert_DF pisze:

> [...]
    > zbliżasz kartę do terminala (na zewn.), jak transakcja przejdzie to
    > otwiera się bramka a operator wydaje paragon i potwierdzenie, nie

    Po pierwsze chodziło o inną autostradę
    a po drugie chodzi o to czy widać transakcję online na koncie/karcie.
    Na A4 jak przejeżdżam z autopayem to też od razu pika mi, że pobrali.

  • 5. Data: 2022-10-11 11:39:30
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    mission? Dangerous and stupid... I like it!".

    > Ale raczej jak offline to offline.
    > Ciekawe czy w takiej bramce pójdzie karta online-only?

    Nie wiem nie próbowałem.
    Placiłem tylko tym aliorem i eurową BNP.

    > To w jakiejś dziurze było?
    > Pewnie skąpia na starlinka.
    > Albo jak się trafi karta online-only to jest: "pani kierowniczko, pani przerwie
    rozmowę, przyszedł ten pan z kartą!" ;>

    To wtedy coś muszą wymyślić, ja najczęciej podaję inną kartę,
    ale czasem nie pomaga.

    > A gotówką można jakby co?

    Tak.
    To akurat we Włoszech, ale w jednej włoskiej bramce
    miałem blokadę online na karcie a tam nie.
    Jak siedzi ludzik, to zazwyczaj przyjmuje gotówkę.
    Gorzej jak są takie bezobsługowe bramki, że tylko
    karta albo gotówka albo odczyt tablic - karta nie idzie żadna, gotówka
    też nie,
    a kolejka za tobą trąbi.

  • 6. Data: 2022-10-11 19:01:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Oct 2022 01:10:57 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Hmm, ciekawa koncepcja, "online, ale nie pokazywać klientowi".
    > Nie należy to do rzeczy niemożliwych, że aż zacytuję: "Changing plans during the
    mission? Dangerous and stupid... I like it!".

    Niekoniecznie tak.
    Im moze nie zalezec na online, bo zalezy na szybkiej obsludze, a 99.9%
    platnosci wplywa i to wystarcza.
    A moze nawet banki rzadko popuszczaja i jest to 99.999%.

    > Ale raczej jak offline to offline.
    > Ciekawe czy w takiej bramce pójdzie karta online-only?

    A ktore to? Bo:
    -zagraniczne platnosci, nawet z kart debetowych, zawsze mialy
    opoznienia,

    -czasem zdarzalo sie i w kraju - niektore sklepy upierdliwie sie z
    opoznieniem rozliczaly, ale blokada moze szybka,

    -wroclawskie biletomaty (z Mennicy Polskiej) to od lat byl przyklad.
    Chyba zawsze offline rozliczaly, ostatnio to mam wrazenie, ze
    komasują bilety, potrafily obciązyc zablokowaną kartę.

    Ten system kartowy chyba od początku byl offline, i teraz go dopiero
    łatają.

    Nawiasem mowiac - mbank sie chwali BLIKiem walutowym i zagranicznym.
    Ale chyba tylko przez telefon ... karte udaje ?

    > To w jakiejś dziurze było?
    > Pewnie skąpia na starlinka.

    Nie zmienia sie duzego systemu natychmiast, bo sie jakas nowinka
    pojawila :-)

    > Albo jak się trafi karta online-only to jest: "pani kierowniczko, pani przerwie
    rozmowę, przyszedł ten pan z kartą!" ;>
    > A gotówką można jakby co?

    W Polsce juz nie zawsze.
    A we Wloszech ... sa chyba jakies bramki "tylko na karte".

    J.

  • 7. Data: 2022-10-11 21:20:43
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-10-11 o 19:01, J.F pisze:

> [...]
    > platnosci wplywa i to wystarcza.
    > A moze nawet banki rzadko popuszczaja i jest to 99.999%.

    Akurat mnie zdziwiło, że jakieś drobne opłaty na bramce były
    z blokadą a taka większa (ok 50 euro) przeszła offline.

    > -wroclawskie biletomaty (z Mennicy Polskiej) to od lat byl przyklad.
    > Chyba zawsze offline rozliczaly, ostatnio to mam wrazenie, ze
    > komasują bilety, potrafily obciązyc zablokowaną kartę.

    Jak podali datę transakcji niezgodną z rzeczywistością
    (a najczęściej rozliczali po tygodniu z jedną datą),
    to reklamowałem samą datę transakcji ale bank nie miał czasu
    chyba na takie drobiazgi i zwrot dostawałem.

  • 8. Data: 2022-10-11 23:18:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Oct 2022 21:20:43 +0200, cef wrote:

    mission? Dangerous and stupid... I like it!".

    > Akurat mnie zdziwiło, że jakieś drobne opłaty na bramce były
    > z blokadą a taka większa (ok 50 euro) przeszła offline.

    Moze inna bramka, moze awaria na łączach, moze bank blokade odrzucil
    ..

    > Jak podali datę transakcji niezgodną z rzeczywistością
    > (a najczęściej rozliczali po tygodniu z jedną datą),
    > to reklamowałem samą datę transakcji ale bank nie miał czasu
    > chyba na takie drobiazgi i zwrot dostawałem.

    Ale czasem to IMO nie od nich zalezalo - mieli z jakimis bankami
    klopoty i dlugo trwalo.
    Blokowali wtedy te karty u siebie...

    J.

  • 9. Data: 2022-10-12 18:55:21
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-10-11 o 23:18, J.F pisze:

    mission? Dangerous and stupid... I like it!".

    > Moze inna bramka, moze awaria na łączach, moze bank blokade odrzucil

    W sumie offline na bramce autostradowej nie powinno mnie dziwić,
    kiedyś na bramkach autostradowych we Francji i Hiszpanii nie działały
    debetówki
    (tzn oznajmiali, że karta zła, bo nie można jej obciążyć albo nie
    przyjmowało karty) a KK przechodziła często offline.
    Ale przy 50 euro spodziewałem się autoryzacji.
    Chyba się za bardzo przyzwyczaiłem, że wszystko jest online.
    Teoretycznie tak jak ta bramka mogły by działać w Niemczech te kible na
    autostradzie
    ale tam jak się nie autoryzuje, to nie wpuści
    (miałem czas, to testowałem)
    PS
    Tam w ogóle jest rasizm, bo często polskie karty
    (a jak sądzę inne zagraniczne też? - ktoś próbował czeskimi czy
    francuskimi płacić?) nie działają a na N26 zawsze można wejść.