    From: "k...@i...pl" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Odp: Odp: Odp: kochane PKP i karty
    Date: Fri, 14 Nov 2003 22:23:24 +0100

    Użytkownik Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:m...@d...pm.waw.pl...
    > Moze sobie zastrzegac, tyle ze:
    > - ktory bank
    > - watpie by bank-wydawca karty mial jakakolwiek umowe z PKP.
    > - co to klienta obchodzi.
    A moze mieć OGÓLNĄ umowę ze wszystkimi - zę w wypadku zwrotu towaru mozn
    azrobić zwrot TYLKO na tą samą kartę.
    Widiałes standardowe umowy miedzy bankami.polcardem a sprzedawcami?
    Ja nie - ale dla mnei taki zapis jest raczej oczywisty.
    Jak to co klienta obchodzi? Kupił kartą A. karta służy do operacji
    bezgotówkowych zakupu. NIe ma w tabelach prowizji ani operacjach
    dopusczlnych transferu pieniedzy pomiedzy swoimi kartami.
    KLient moze wykorzystac kartę do transakcji bezgotówkowych lub wypłat w
    bankomatach lub bnkach - ale zazwyczaj bezprowizyjene sa tylko ZAKUPY
    A transfery miedzy kartami są nie uwzględnioen w regulaminei wśród
    dpouszczalnych działań.

    > Oczywiscie.
    > Niektorzy ludzie tak robia, jak nie maja z czego czynszu zaplacic.
    łał.... Ni eznam takich ludzi ..
    I gdzie to oni robią?
    To i ja zacznę się w oscylator bawić....

    > ... tyle ze na czeku "miesci" sie wiecej cyferek.
    Od czegoś trzeba zacząć:)

    > Nie twierdze ze tylko PKP, twierdze ze nie maja prawa odmowic zwrotu
    > na inna karte lub np. gotowka.
    Ano a ja twierdzę, że jest inaczej. I rozstrzygnac to mozę tylko osaba
    znajaca dokładnie regulaminy: np. czy wolno zrobic zwrot na karte innej
    osoby.... bo jeśli nie, to jak udowodnić, że druga karta jest tej samej
    osoby? Bo napisane moze być cokolwiek na karcie, prawda?

    > Naturalnie nie nalezy zapominac, ze polskie prawo nie przewiduje
    > obowiazku przyjecia zwrotu towaru przez sprzedawce - wiec wszystkie
    Oj... w ciągu 7 dni sprawny sprzet nie noszacy znamion używania sklep MA
    OBOWIAZEK przyjać.
    A jak kupiony przez jakieś wysyłkowe to bodajze 30 dni..
    Podstawowe prawo konsumenta....
    Albo po 3 naprawie w czasi egwarancji: wymiana na nowy LUB zwrot
    pienęedzy...

    Nie znasz swoich praw konsumenta:)

    > czegos takiego, by taka oferta wspominala w ogole o sposobie
    > platnosci.
    A tu tez nie widziałem. Ale i nigdy kupując karta nie prosiłem o pokazanie
    takowego.