  • 1. Data: 2007-01-03 08:05:12
    Temat: Odmowa płatności kartąna kwotę 19zł - gdzie zgłosić to bezprawie ?
    Od: "PiotrF" <...@...pl>

    Witam
    Nie przyjeto mojej płatności w terminalu Polcard ze względu na kwotę
    transakcji niższą niz 20zł
    Proszę o wyjaśnienie dlaczego ?
    I gdzie mam zgłosić tą bezprawną sytuację ?
    Na jakiej podstawie sklep Lidl mieszczący sięw Zabrzu na ulicy Wolności 510
    nie pozwala mi płatności kartą na kwotę 19zł

    dziękuję za odpowiedź

    Piotr

  • 2. Data: 2007-01-03 08:08:19
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > Na jakiej podstawie sklep Lidl mieszczący sięw Zabrzu na ulicy Wolności 510
    > nie pozwala mi płatności kartą na kwotę 19zł

    mozesz zglaszac, ale to i tak nic nie da, w Lidlu nie przyjmuja
    platnosci ponizej 20zl - tak sobie ustalili i juz

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2007-01-03 08:08:34
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    PiotrF wrote:
    > I gdzie mam zgłosić tą bezprawną sytuację ?

    Do ksiedza proboszcza ?

    > Na jakiej podstawie sklep Lidl mieszczący sięw Zabrzu na ulicy
    > Wolności 510 nie pozwala mi płatności kartą na kwotę 19zł

    Na takiej, ze plastkiowa karta nie jest u nas srodkiem platniczym i
    to, ze sprzedawca ja akceptuje to jego dobra wola.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2007-01-03 08:39:21
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Mithos porozsypywal nastepujace haczki:
    > Do ksiedza proboszcza ?
    Raczej do swojego banku i do operatora obslugujacego terminal (w tym
    przypadku Polcard)
    > Na takiej, ze plastkiowa karta nie jest u nas srodkiem platniczym i to,
    > ze sprzedawca ja akceptuje to jego dobra wola.
    Chyba nie do konca. Jesli w sklepie jest informacja ze sklep honoruje
    karty platnicze to musi przyjac platnosc karta.
    Bylo juz o tym na grupie.
    Inna sprawa jest za jaka kwote autor watku probowal zrobic zakupy -
    jesli to bylo 18.5 to jedna sprawa ale jesli 1.5 to sie nie dziwie
    sklepowi bo by po prostu stracil na tej transakcji.
    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-01-03 08:46:06
    Od: "PiotrF" <...@...pl>

> [...]
    > to bylo 18.5 to jedna sprawa ale jesli 1.5 to sie nie dziwie sklepowi bo
    W sklepie jak byk napisano akceptujemy karty płatnicze. Obsługa przez
    polcard
    żadnych informacji o ograniczeniu kwoty transakcji nigdzie nie ma.
    Zakupy były na kwotę 19zł

    kierownik sklepa powiedziala, że muszę kupic za min 20.01zł
    inaczej nie przyjmie karty

    zostawiłem jej zakupy na ladzie i podziękowałem
    dla zasady nie wejdę juz do lidla, a byłem tam w sumie 2 raz w zyciu
    a gotówką nie lubię płacić

    Piotr

  • 6. Data: 2007-01-03 08:51:48
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > zostawiłem jej zakupy na ladzie i podziękowałem

    i bardzo dobrze

    > dla zasady nie wejdę juz do lidla, a byłem tam w sumie 2 raz w zyciu
    > a gotówką nie lubię płacić

    to omijaj tez biedronki - tam nie przyjmuja kart wcale

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2007-01-03 09:15:30
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    badzio wrote:
    > Raczej do swojego banku i do operatora obslugujacego terminal (w tym
    > przypadku Polcard)

    A po co ?

    > Chyba nie do konca. Jesli w sklepie jest informacja ze sklep
    > honoruje
    > karty platnicze to musi przyjac platnosc karta.

    Aczkolwiek moze sobie ustalic, ze platnosci przyjmuje od kwoty 50zl
    czy tez 20zl i wolno mu. Tak bylo i w tym przypadku.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2007-01-03 09:16:49
    Od: "Mithos" <f...@a...pl>

    PiotrF wrote:
    > kierownik sklepa powiedziala, że muszę kupic za min 20.01zł
    > inaczej nie przyjmie karty

    Jesli takiej informacji nie bylo w widocznym miejscu to sklep postapil
    niezgodnie z prawem.

    > zostawiłem jej zakupy na ladzie i podziękowałem
    > dla zasady nie wejdę juz do lidla, a byłem tam w sumie 2 raz w zyciu
    > a gotówką nie lubię płacić

    Prawidlowo.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2007-01-03 09:36:05
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Jesli takiej informacji nie bylo w widocznym miejscu to sklep postapil
    > niezgodnie z prawem.

    a jakis wniosek?
    i co mu za to zrobisz?

    zostawil zakupy i sobie poszedl + robi im teraz negatywny PR...raczej
    wiec juz nie zrobi

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2007-01-03 09:36:14
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 3 sty o godzinie 10:15, na pl.biznes.banki, Mithos napisał(a):

    > Aczkolwiek moze sobie ustalic, ze platnosci przyjmuje od kwoty 50zl
    > czy tez 20zl i wolno mu. Tak bylo i w tym przypadku.

    Dobra - może sobie ustalić - ale informacja ta winna być umieszczona tuż
    obok loga/logów akcpetowanych kart. Nie przy kasie ... nie na "gębę" -
    tylko przy znakach kart.
    Temat obszernie omówiony, wraz z komentarzami i podstawami prawnymi, na
    pl.soc.prawo.

    --
    Herbi
    03-01-2007 10:36:11