  • 1. Data: 2004-02-05 08:06:46
    Temat: Od czekow Boze bron [dlugie]
    Od: " Jan O." <y...@g...pl>

    Zarobilem kilka dolarow (mala i prosta chalturka wykonana przez internet ;).
    Pech chcial ze niestety dostalem je w postaci czeku.
    Pracodawca co prawda zapewnial: - "moze je pan spokojnie zrealizowac w PKO SA
    - tak robia u nas inne osoby"
    Uradowany poszedlem do najblizszej dosc duzej placowki bylego socjalistycznego
    molocha. Pani w placowce najpier troche sie zdziwila widzac czek. Potem
    jednak wysilila umysl i zaczela przypominac sobie jak postepowac w takiej
    sytuacji. - Mozemy zrealizowac czek, ale tylko pod warunkiem, ze ma pan konto
    w naszym oddziale. Takie mamy zarzadzenie - stwierdzila i oczekiwala na
    potwierdzenie, ze mam u nich konto. No coz - kilka lat temu wybralem
    konkurencje, wiec nie moglem dostac u nich swoich pieniazkow.
    Poszedlem do swojego banku. Dosc duzy oddzial - duzego banku z pierwszej
    piatki (dla ulatwienia jakby ktos chcial zgadywac dodam, ze z irlandzkim
    kapitalem). Reakcja panienki z okienka byla podbna do tej, ktora widzialem
    chwile wczesniej. Zdziwila sie widzac czek. Poczym odeslala mnie do swojej
    kolezanki majacej przed soba tabliczke "opiekun klientow indywidualnych". -
    Rachunek ma pan u nas? - uslyszalem jakby znajome pytanie. Potwierdzilem. -
    Wlasciwie my tym sie nie zajmujemy, ale mozemy je zrealizowac. Bedzie to
    kosztowalo conajmniej 25 zl od czeku (niestety pracodawca przyslal mi niecale
    120 dolarow rozbite na dwa czeki) i potrwa okolo CZTERECH tygodni. Musimy
    wyslac czeki z powrotem do Nowego Yorku i czekac aż potwierdza ich
    autentycznosc - wyjasnila widzac moje zdumienie. I usmiechnela sie wreczajac
    dwa formularze (format A4) na ktorych mialem osobno opisac kazdy czek. - Wie
    pan slyszalam, ze w PKO SA takie czeki sa realizowane bez najmniejszych
    klopotow. U nas to sie nie oplaca. Moze pojdzie pan do nich? - zaproponowala z
    troska. STrescilem przygode z bylym socjalistycznym molochem. - To niche pan
    sprobuje ich zbajerowac, ze w ogole nie ma pan rachunku. Moze wtedy sie cos
    uda wskorac? - zaproponowala listosciwie widzac moje zmartwienie (akurat
    utracilem na chwile plynnosc finansowa i te ciut ponad 100 dolcow moglo
    uratowac mi zycie do czasu przyjscia jakis pieniedzy od normalnego pracodwacy)
    Postanowilem zaryzykowac. W kolejnym oddziale PKO SA wyslano mnie do
    najwiekszego odzialu tyego banku w miescie. (dodam, ze to duze miasto okolo 2
    mln mieszkancow ;) - Tam z tego co wiem mozna zrealizowac czeki nawe jesli sie
    nei ma u nas konta - stwierdzila i z widoczna ulga pozbyla sie klopotow czyli
    dwoch czekow i mnie.
    Na miejscu w najwiekszym oddziale PKO SA w miescie gdzie toczy sie akcja tejze
    historii bylo nawet osobne okienko w ktorym tylko i wylacznie skupowano i
    realizowano czeki. Nie bylo niestety zadnej pani, bo znudzona tym, ze brakuje
    chetnych do realizowania czekow gdzies sobie poszla. Po chwili poszukiwan mila
    pani z infromacji pdoeslala rzeczona kobiete na wlasciwie miejsce.
    Usmiechnalem sie szeroko pokazuajc czeki. - Moge to u panstwa zrealizwac? -
    zapytalem niesmialo. - A ma pan u nas rachunek? - uslyszalem w odpowiedzi
    znajome puytanie. - Takie czeki przyjmujemu tylko z rachunkiem i to w naszym
    oddziale! - uslyszalem. LItosciwe odeslano mnie jeszcze do Cityhandlowego. -
    Bo tam podobno mozna realizowac czeki - poradzono listosciwie.
    W tymze banku pddalem sie. - Rachunek ma pan u nas? - zapytala pani widzac
    czek(plusem jest to, ze przynajmniejsie nie dziwila co to jest gdy zobaczyla z
    czym przychodze). Zaprzeczylem. - To jesli pan zdecyduje sie zalozyc konto u
    nas to wezmiemy rachunek do inkasa ( jak to sie pisze?)nie wiem jak dlugo to
    bedzie trwalo - oswiadczyla. - Nigdzie w Polsce pan nie zrealizuje tegp czeku
    bez rachunku - ddoala.
    Wlasnie skonczylem opisywac czeki na kartkach formatu A4 dla mojego banku. Z
    pieniedzy, ktore dosc dostalem w zielonych zabiora mi 1/8 kwoty w ramach
    prowizji. I my jestesmy juz w Europie?

    J.

  • 2. Data: 2004-02-05 08:12:59
    Temat: Re: Od czekow Boze bron [dlugie]
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Jan O. <y...@g...pl> wrote:
    > Wlasnie skonczylem opisywac czeki na kartkach formatu A4 dla mojego
    > banku. Z pieniedzy, ktore dosc dostalem w zielonych zabiora mi 1/8
    > kwoty w ramach prowizji. I my jestesmy juz w Europie?

    Obrot czekowy to przeszlosc! Teraz idzie sie w strone DD i kart debetowych.
    Taki czek to robota pracownika - wiec chcialbys, zeby bylo za free?

  • 3. Data: 2004-02-05 09:50:01
    Od: Krzysiolek <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.jego.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>

    On Thu, 5 Feb 2004 08:06:46 +0000 (UTC), " Jan O."
    <y...@g...pl> wrote:

> [...]
    >Pech chcial ze niestety dostalem je w postaci czeku.
    >Pracodawca co prawda zapewnial: - "moze je pan spokojnie zrealizowac w PKO SA

    Było pójść do Pekao S.A. tam to realizują od ręki.
    PKO BP S.A. to faktycznie moloch i nie wiem co Cię podkusiło żeby tam
    chodzić.

    --
    Krzysiołek

    -------------- Nie zgadzam się ze swoją wypowiedzią --------
    krzysiołe...@b...pl
    Wywal polskie literki z adresu!
    > Zarobilem kilka dolarow (mala i prosta chalturka wykonana przez internet
    > ;). Pech chcial ze niestety dostalem je w postaci czeku.

    Mi się w Pekao S.A. udało zrealizować takie coś za 10zł bez posiadania u
    nich rachunku. Co prawda w 5 tygodni, ale ... :-)

    --
    Pozdrówka,
    Artur

  • 5. Data: 2004-02-05 10:24:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński m...@p...pl ...

    > Obrot czekowy to przeszlosc! Teraz idzie sie w strone DD i kart
    > debetowych. Taki czek to robota pracownika - wiec chcialbys, zeby bylo
    > za free?

    Nie Michale, on chciał przez to napisać że żałuje że mu połowy nie zabrali
    zamiast tej 1/8 :-P

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 6. Data: 2004-02-05 10:35:52
    Od: "Fender" <fender@usun_to_z_adresu.aleksandry.v1.pl>

    Użytkownik " Jan O." <y...@g...pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

    W krakowskim oddziale BPHPBK S.A. na ul. Wielopole zrealizowałem kanadyjski
    czek od ręki (Bank of Montreal czy cos takiego).

    Pozdrawiam

    Fender

  • 7. Data: 2004-02-05 10:46:47
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    > Było pójść do Pekao S.A. tam to realizują od ręki.
    > PKO BP S.A. to faktycznie moloch i nie wiem co Cię podkusiło żeby tam
    > chodzić.

    we wroclawiu jest dokladnie odwrotnie:)

    pzdr

    matjaw

  • 8. Data: 2004-02-05 10:49:56
    Od: "Mateusz Jaworski" <m...@b...pl>

    mi we wroclawiu na wita stwosza w PKO BP SA realizuja wszystkie (wszystkie
    jakie mialem kanadyjskie i ze stanow) czeki od reki z prowizja 10zl
    no i oczywiscie nie mam tam zadnego rachunku

    pzdr

    matjaw

  • 9. Data: 2004-02-05 10:52:44
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > mi we wroclawiu na wita stwosza w PKO BP SA realizuja wszystkie (wszystkie
    > jakie mialem kanadyjskie i ze stanow) czeki od reki z prowizja 10zl
    > no i oczywiscie nie mam tam zadnego rachunku

    Ooo - dzieki za ciekawe info.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 10. Data: 2004-02-05 10:58:10
    Od: root <r...@o...NOSPAM.pl>

    Mateusz Jaworski wrote:
    > mi we wroclawiu na wita stwosza w PKO BP SA realizuja wszystkie (wszystkie
    > jakie mialem kanadyjskie i ze stanow) czeki od reki z prowizja 10zl
    > no i oczywiscie nie mam tam zadnego rachunku
    Tzn ta prowizja 10zl byla od 1 czeku, czy od wszystkich czekow?
    pzdr
    root