  • 1. Data: 2014-03-02 10:31:02
    Temat: Obca waluta
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Ponieważ coraz głośniej ogłaszają się wszelkie kantory online - chciałbym
    zobaczyć jak to działa.

    Załóżmy że potrzebuję korony czeskie.

    Jak ostatnio byłem w czechach, to wypłacałem z bankomatu po 6,1 (czyli w
    drugą stronę 0,164

    W kantorze w Poznaniu zaproponowano mi 0,157
    Wchodze na cinkciarz i dla wybranej kwoty mam kurs:
    - z portfela walutowego 0,1543
    - z konta 0,1588

    Abstrachując od tego, ze w kantorze zaproponowano mi niżej (moze tylko
    telefonicznie dali taką cenę zeby do nich przyjechac???), to jak to działa
    w przypadku obsługi online?

    Kupuje i co dalej dzieje się z koronami?
    Przecież konto mam w PLN?
    Jak te pieniadze potem wypłacic?

  • 2. Data: 2014-03-02 11:00:17
    Temat: Re: Obca waluta
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Mar 2014 09:31:02 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> [...]
    > w przypadku obsługi online?
    > Kupuje i co dalej dzieje się z koronami?

    Przeciez napisali.
    Przelewasz na swoje konto w banku, prowadzone w CZK.
    Idziesz do kasy i wybierasz. Albo placisz karta prowadzona w CZK.
    Albo przelewasz do czeskiego banku (drogo).

    To raczej nie jest dla tych co potrzebuja 200 zl wymienic na korony.
    Ale np dla tych co splacaja kredyt w CHF i zadnych banknotow nie musza
    widziec. Albo duzo podrozuja i potrzebuja EUR lub USD.

    J.

  • 3. Data: 2014-03-02 11:02:29
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 02.03.2014 10:31, Budzik pisze:

    > Kupuje i co dalej dzieje się z koronami?
    > Przecież konto mam w PLN?
    > Jak te pieniadze potem wypłacic?

    Raczej się nie da. U nas banki obsługują głównie EUR/USD/GBP i od biedy
    CHF i to wsio. Co najwyżej możesz takie korony przelać do czeskiego
    mBanku na ten przykład i tam wypłacić.
    Do walut innych nie EUR i GBP to popatrz na kartę kantoru Aliora w USD.
    Wrzucałem jakiś czas temu na grupę przeliczniki i były właśnie CZK
    między innymi - generalnie wypadła bardzo sympatycznie.

    Xenocide