  • 1. Data: 2014-02-27 22:55:52
    Temat: jaką kartą płacić w Euro
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    Witam

    Która z poniższych kart złotówkowych wyjdzie najkorzystniej przy
    płatnościach w euro w Austrii?

    MasterCard Citi
    Visa Electron mBank
    MasterCard AliorSync
    Visa Meritum

    Miałem zamiar używać do tego karty EUR z Synca, ale się zgapiłem, nie
    aktywowałem karty w ciągu trzech miesięcy i ją skasowali z automatu.

    Z góry dzięki za odpowiedzi.
    pzdr
    Zyga

  • 2. Data: 2014-02-28 08:49:26
    Temat: Re: jaką kartą płacić w Euro
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Feb 2014 22:55:52 +0100, Zyga napisał(a):
    > Która z poniższych kart złotówkowych wyjdzie najkorzystniej przy
> [...]

    Visa ostatnio ponoc 3% na przewalutowaniach, wiec raczej MC.

    Jeszcze mozna kupic euro w kantorze, moze byc internetowy o ile czas
    pozwoli, i placic gotowka :-)

    J.

  • 3. Data: 2014-02-28 09:25:53
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    W dniu 2014-02-28 08:49, J.F. pisze:> Dnia Thu, 27 Feb 2014 22:55:52
    +0100, Zyga napisał(a):

    > Visa ostatnio ponoc 3% na przewalutowaniach, wiec raczej MC.
    >
    > Jeszcze mozna kupic euro w kantorze, moze byc internetowy o ile czas
    > pozwoli, i placic gotowka :-)

    Dzięki.
    A jak wypłacić z kantoru internetowego? Korzystam z walutomatu.
    Jest gdzieś może strona gdzie by było porównanie przewalutowań różnych
    banków z jednego dnia?

    pzdr
    Zyga

  • 4. Data: 2014-02-28 10:28:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zyga" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-02-28 08:49, J.F. pisze:> Dnia Thu, 27 Feb 2014 22:55:52

    >Dzięki.
    >A jak wypłacić z kantoru internetowego? Korzystam z walutomatu.

    przelewasz na swoje konto walutowe w marmurkowym banku i udajesz sie
    do kasy :-)

    J.

  • 5. Data: 2014-02-28 17:44:20
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 27.02.2014 22:55, Zyga pisze:
> [...]
    >
    > Miałem zamiar używać do tego karty EUR z Synca, ale się zgapiłem, nie
    > aktywowałem karty w ciągu trzech miesięcy i ją skasowali z automatu.

    Popatrz na strony banków i wybieraj między mbank a Synkiem. Citi odpada
    zawsze ;) a Meritum też raczej za dobre nie będzie:

    "Do realizacji przewalutowań, o których mowa w ust. 1-3 oraz zleceń
    rozliczanych w walucie innej niż waluta Rachunku stosuje się odpowiednio
    obowiązujące w chwili ich realizacji kursy kupna/sprzedaży walut
    wymienialnych ustalane i ogłaszane przez Bank, z zastrzeżeniem § 20 ust 11."

    Zobacz jeszcze jakbyś chciał coś z bankomatu wypłacić w którym banku
    masz darmowe wypłaty, bo czasami może się przydać. Aczkolwiek tutaj jak
    już poradził J.F. lepiej kupić w kantorze internetowym (Alior,
    walutomat, cinkciarz etc) i zabrać ze sobą - wyjdzie najtaniej.

    Xenocide

  • 6. Data: 2014-02-28 20:30:33
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2014-02-27 22:55, Zyga pisze:
    > Witam
    >
    > Która z poniższych kart złotówkowych wyjdzie najkorzystniej przy
    > płatnościach w euro w Austrii?
    >
    > MasterCard Citi

    Jeśli to debetówka do konta, to:
    - założyć konto w EUR w Citi
    - kupić EUR w kantorze, przelać lub wpłacić na to konto citkowe
    - zalogować się do CitiOnline, przepiąć kartę z PLN do EUR
    - płacić w EUR w Austrii
    - po powrocie zalogować się do CitiOnline, przepiąć kartę z EUR do PLN

    Sławek

  • 7. Data: 2014-02-28 21:18:27
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    W dniu 2014-02-28 20:30, Slavekk pisze:
> [...]
    > - płacić w EUR w Austrii
    > - po powrocie zalogować się do CitiOnline, przepiąć kartę z EUR do PLN

    założyć (darmowy) alior kantor, zawnioskować o (darmową) kartę w eur
    kupić eur
    płacić w eur
    po powrocie sprzedać eur w alior kantor

    --