  • 21. Data: 2011-03-16 21:39:10
    Temat: Re: OFE Pytania bez odpowiedzi
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:4d812ae8$0$2500$65785112@news.neostrada.pl...

    > :), chodzi mi oczywiscie o moje datki.
    >
    > to druga "minimalizacja" jest pewna w stosunku do moich "korzysci /
    > emerytury"

    no tak:) ale to trzeba nie mieć instynktu samozachowawczego, żeby zgodnie z
    prawem nie robić co się da:)

  • 22. Data: 2011-03-17 15:30:31
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "skippy" <m...@t...moon> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "G W" <g...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > przeczytaj...
    >
    > http://ifutures.pl/download/file.php?id=9712&mode=vi
    ew
    > http://ifutures.pl/download/file.php?id=9711&mode=vi
    ew
    > http://ifutures.pl/download/file.php?id=9710&mode=vi
    ew

    No po tej wypowiedzi Iwinskiego(srodkowy link) to nie scyzoryk ale pila
    mechaniczna w kieszeni otwiera psia ich mac!
    To juz jasne ze wlasciciele OFErm nie tyle nas strzyga co odrabuja nam po
    kawalku....
    Przemek

  • 23. Data: 2011-03-17 16:17:17
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 17 Feb 2011 14:35:39 +0100, skippy napisał(a):

    > Jak powiedział Poseł Jan Łopata: "w ciągu 10 lat, jeśli porównamy kwotę
    > przekazanych składek do OFE z aktywami OFE, działalność II filaru przyniosła
    > jedynie 4,5mld zysku. W tym czasie towarzystwa emerytalne pobrały w formie
    > opłat.... 19,4mld zł."

    Powiem tak. Nie rznie cie OFE tylko państwo. Zauwaz, że w rzadowym
    projekcie nie ma mowy o zmniejszeniu prowizji. Co to oznacza? Ano to ze
    doszli po cichutku do porozumienia. Panstwo dba o OFE a nie o ciebie.
    Ogolnie ma w glebokim powazaniu swoich poddanych.
    Mam nadzieje ze pojawi sie inicjatywa zaskarzenia SP o zwrot wplaconych
    pieniedzy. Jesli mamy do czynienia ze zmiana umowy nalezy liczyc sie ze
    druga strona moze nowej umowy nie zaakceptowac. Ja nowej umowy nie
    akceptuję. Wiem co pisal totus, ze to nie umowa tylko ustawa, ale z drugiej
    strony tak drastyczna zmiana warunków bez możliwości zmiany mojej decyzji,
    wygląda za niezgodną z "zasadami życia społecznego".

  • 24. Data: 2011-03-19 00:14:15
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    ===========
    to nie jest o OFE
    ===========

    (choć who knows....)

    jak działa pomysłowość urzędnicza, mamy przykład szkoleniowy pomieszania
    głupoty z bezsensem:

    "Ministerstwo Środowiska każdego roku wyznacza termin, w którym wszyscy
    prowadzący ewidencję odpadów muszą złożyć sprawozdanie"

    "Nasze ministerstwo też musi składać takie sprawozdania - mówi rzecznik
    resortu środowiska Magda Sikorska"

    "na pytanie dlaczego tego nie zrobiło odpowiada, że winna jest jednostka
    podległa ministerstwu"

    :))))))))))))))))))))))))))))))))))

    Ministerstwo śmiesznych kroków, znamy te bajke.

    http://m.tokfm.pl/Tokfm/1,109983,9254870,Ministerstw
    o_Srodowiska_zaplaci_kare_za_brak_informacji.html

    =======

    Przy okazji porażające jest na portalach zajebistych koncernów to, że
    oszczędzają na korekcie i bezkrytycznie walą w świat, co im dysortograf
    przyniesie.

    "Nie ważne"

    Powstaje pytanie, kto kontroluje merytorykę treści, skoro to jest olewane.

    Stawiam, że NIKT:)))

  • 25. Data: 2011-03-19 09:47:34
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 17 Feb 2011 19:13:35 +0100, skippy napisał(a):

    > Zresztą znowu wmawiasz mi coś, czego nie twierdzę.
    > Pisałem kilka razy - OFE to firmy, poruszające się w ramach prawa nie
    > ustanowionego przez siebie i maksymalizujące zyski.
    > Doskonale to rozumiem, nic do nich nie mam wręcz przeciwnie - z tego punktu
    > widzenia wszystko jest OK.
    > Nie oczekuję od nich działalności charytatywnej ani działania na szkodę
    > własnych udziałowców.
    > Z czego tak wnioskujesz?
    >
    > To że chciałbym żeby je zlikwidowano i żeby państwo przestało zezwalać
    > pobierać im tak drakońskie prowizje jest oczywiście pod adresem ustawodawcy
> [...]

    Pisząc "Nie rżenie Cię OFE..." w zasadzie pisałem do tego ktory czyta. Nie
    odbieraj tego zdania jako zarzutu. Chcę po prostu aby czytelnik zdał sobie
    wyraźnie sprawę z tego kto i czyje inetersy popiera a czyich - nie popiera.
    Wiem że Ty (skippy) pisałeś wielokrotnie o złym (wg Ciebie ) prawie, z
    którego PTE po prostu korzystają.

  • 26. Data: 2011-03-19 10:03:36
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 17 Feb 2011 18:49:33 +0100, skippy napisał(a):

    > A jaj mam nadzieję, że zgodnie z tym co pisałem, będzie rozpatrywana
    > potencjalna niekonstytucyjność od początku istnienia całej tej konstrukcji
    > OFE. Ja tej umowy nigdy nie zaakceptowałem.

    Kiedy wprowadzano OFE też byłem neutralny (nie mialem wystarczajacej wiedzy
    ani zadnych doswiadczen), kiedy pewien pan (którego nazwiska nie pamiętam)
    zaskarżył sprawę do SN, byłem przeciwny "obowiązkowi". Gdy usłyszalem
    uzasadnienie orzeczenia - byłem wstrząsnięty.
    Teraz wiem jedno, całe to OFE okazuje się gigantyczną marwelsacją. Zdałem
    sobie sprawę, że NIGDY nie odzyskam tych pieniędzy w żadnej formie.
    Dlaczego? Dlatego, ze pokzano wlasnie jak panstwo traktuje własność
    obywatela.

  • 27. Data: 2011-03-19 10:07:06
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

> [...]

    Kiedyś była taka umowa społeczna. Podatnik płaci składki do ZUS i ZUS
    przeksięgowuje te składki na konta emerytów. Ta umowa społeczna się
    bilansowała. Wtem przyszedł AWS-UW i jest nowa umowa społeczna. Część
    składki zostaje przesunięta do OFE. Ruch ten tworzy strukturalny deficyt
    ZUS. Zadziało się jak to w Polsce zawsze się dzieje. Są świetne sposoby na
    wydawanie pieniędzy wdrażane natychmiast, nie ma za to pomysłów na
    zarabianie pieniędzy. Więc mamy umowę społeczną na strukturalne robienie
    długów i chcemy nowej umowy na ograniczanie długu. Czego chcą ludzie od
    nieudolnego rządu Tuska. Rząd powinien uszanować umowę społeczną w sprawie
    OFE i zawrzeć nową umowę taką by dług nie rósł. Jak to ma być umowa? Od tego
    to mamy rząd. Jak tego nie zrobi to jest nieudolny i trzeba go zmienić na
    udolny. To znany postulat. Trzeba stać i biec jednocześnie. root chce zwrotu
    wpłaconych pieniędzy. Jak już je otrzyma to niech oda długi, które
    zaciągnął.

  • 28. Data: 2011-03-19 11:12:46
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > sobie sprawę, że NIGDY nie odzyskam tych pieniędzy w żadnej formie.
    > Dlaczego? Dlatego, ze pokzano wlasnie jak panstwo traktuje własność

    Po prostu w OFE pieniądze sa nasze w taki sam sposób, jak w ZUS.
    Jedynym beneficjentem tego są same OFE, koszące mega-prowizję.

    Mam nadzieję, że nie ma innych beneficjentów po stronie, która to wymyśliła
    i przepchnęła i że to była tylko głupota a nie celowe działanie.

  • 29. Data: 2011-03-19 11:19:13
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Mam nadzieję, że nie ma innych beneficjentów po stronie, która to
    > wymyśliła i przepchnęła i że to była tylko głupota a nie celowe działanie.

    No chyba pomysł OFE pociągnął za sobą zwiększoną emisje obligacji. Czyli
    zarabiają posiadacze obligacji.

  • 30. Data: 2011-03-19 12:50:36
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 19 Mar 2011 11:07:06 +0100, totus napisał(a):

> [...]
    > udolny. To znany postulat. Trzeba stać i biec jednocześnie. root chce zwrotu
    > wpłaconych pieniędzy. Jak już je otrzyma to niech oda długi, które

    W zasadzie chcesz żebym oddał obligacje SP (mam nadzieje ze Cie dobrze
    zrozumialem?).Z jednej strony to logiczne, bo zadłużenie wewnętrzne to
    zadłużenie siebie wobec samego siebie ;) Zadłużenie wew. wyrażone m.in. w
    obligacjach to tak naprawdę zostanie spłacone "jutro" ppoprzez rolowanie
    tego długu na "pojutrze". To może odbywać się w nieskończoność, be większej
    szkody.