  • 11. Data: 2002-04-12 09:01:00
    Temat: Re: O tokenach...
    Od: "Slawek Kos" <s...@i...net..pl>

    news:a9610m$naj$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Slawek Kos" <
    >
    > ale w e-Integrum kazda operacja finansowa wymaga dodatkowego potwierdzenia
    > tokenem a w e-pko jak juz raz wszedles to mozesz robic wszystko bez
    zadnych
    > kodow jednorazowych i tokenow.
    > To nie jest najlepszy pomysl, bo jak zmienisz witryne a sie nie wylogujesz
    > to mozna wrocic do twojego rachunku i kontynuowac sesje - rozne banki tak
    > mialy ale poprawily, a e-pko nic nie zmienil

    Blad, ty juz dawno chyba z ePKO nie korzystales, a siejesz jakies bajki...
    _Zawsze_ bylo tak, ze martwa sesja wygasala i wymagane bylo ponowne
    logowanie.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 12. Data: 2002-04-12 09:02:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "blad" <b...@W...pl> writes:

    > To nie jest najlepszy pomysl, bo jak zmienisz witryne a sie nie
    > wylogujesz to mozna wrocic do twojego rachunku i kontynuowac sesje -
    > rozne banki tak mialy ale poprawily, a e-pko nic nie zmienil

    To prawda, ale primo sam sobie jestes winien, jak zostawiasz otwarta
    sesje na publicznie dostepnym komputerze, a secundo ta sesja dosc
    szybko wygasa.

    MJ

  • 13. Data: 2002-04-12 11:26:42
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <

    > Blad, ty juz dawno chyba z ePKO nie korzystales, a siejesz jakies
    bajki...
    > _Zawsze_ bylo tak, ze martwa sesja wygasala i wymagane bylo ponowne
    > logowanie.

    co to znaczy wg ciebie "martwa sesja wygasala"
    w tym tygodniu sprawdzalem - bez wylogowania przechodzisz np na
    www.karty.pl a potem np. po minucie wracasz klawiszem cofnij do sesji
    e-PKO.
    robisz rozne odswiezania ekranu i masz dalej swoja sesje - wyprobuj!
    *** blad ***

  • 14. Data: 2002-04-12 12:11:29
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "blad" <b...@W...pl> writes:

    > co to znaczy wg ciebie "martwa sesja wygasala"
    > w tym tygodniu sprawdzalem - bez wylogowania przechodzisz np na
    > www.karty.pl a potem np. po minucie wracasz klawiszem cofnij do sesji
    > e-PKO.

    A zrob to po 15 minutach.

    MJ

  • 15. Data: 2002-04-12 17:24:26
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski"

    > A zrob to po 15 minutach.

    wiem ze limity czasu sa dosyc krotkie - w Fortisie to sie nawet nie
    wyrabiam zeby im wewnetrzna poczta planety przeslac jakiegos maila - przed
    wyslaniem musze go kopiowac zeby po wznowieniu sesji moc go wkleic ;-)))

    chodzilo mi o tekst Slawka Kosa "siejesz jakies bajki..._Zawsze_ bylo tak,
    ze martwa sesja wygasala i wymagane bylo ponowne logowanie."
    co autor mial na mysli - kto wie ;-)))
    *** blad ***

  • 16. Data: 2002-04-14 17:24:42
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 12 Apr 2002 09:19:54 +0200, p1w <p...@w...pl> wrote:

    >Zapomnieli dodać, że tokeny RSA SecurID nie są chronione PIN-em bo i po
    >co ? 6 cyfr generowanych przez token nie jest jeszcze hasłem dostępu. Te
    >6 cyfr trzeba poprzedzić 4 cyfrowym PIN-em i tak zbudowane 10 cyfrowe
    >hasło jest dopiero hasłem dostępowym. Zagubienie tokena nawet jeżeli
    >wiadomo nawet jaki jest identyfikator ( login ) klienta i tak nie
    >umożliwi dostępu do konta.

    I co z tego, tu chodzi o haslo tokena. Inne banki tez oprocz wskazania
    tokena potrzebuja tez wprowadzenia zwyklego hasla (z wyjatkiem Nordei)
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 17. Data: 2002-04-14 17:29:18
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 11 Apr 2002 20:53:30 +0200, "minik" <m...@m...net> wrote:
    >Najbardziej zaawansowanym
    >urządzeniem wydaje się być token PKO BP.

    Zapomnieli wspomniec, ze w trybie pytanie/odpowiedz token z ePKO jest
    w zasadie dluuga lista hasel wielorazowych. Na to samo pytnie ten sam
    token da zawsze da identyczna odpowiedz (nieuzalezniona od czasu).

    Warto tez zauwazyc, ze w drugim trybie, gdzie nie ma pytania
    odpowiedzi a jedynie wskazanie tokena (generowane albo po wybraniu
    odpowieniej funcji, albo samoczynnie jak w SecureID) moga pracowac
    takze najpopularniejsze u nas tokeny Vasco (te czarne z
    breloczkiem-pokrywka), uzywam tego np. DM BZWBK