  • 51. Data: 2005-07-25 11:27:42
    Temat: Re: Nowy : Program do monitorowania konta mBank
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wypowiedź <news:dc2ak7$mrd$1@inews.gazeta.pl> autorstwa
    niejakiego seba kocik wyjaśniam co następuje:

    > a jak sie nie podoba to zawsze inteligo jest (2 miechy sms free i po
    > tym czasie chyba 4,99)

    Ale jak zmusić Inteligo, żeby wysyłało esemesy o moim koncie w mBanku?
    ;-p

    --
    Olgierd
    gsm: 502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 52. Data: 2005-07-25 11:55:42
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-07-24 01:24 Radoslaw Krzyzan napisał(a):
    > Wracając jeszcze do zarzutów przedpiśców . Łatwo sprawdzić czy program nie
    > wysyła nic na niezwiązane z mBank strony monitorując połączenia (np.
    > netstat) , o ile mnie pamięć nie myli są również firewalle które pozwalają
    > zdefiniowac z jaką stroną może się łączyć określony program.

    A jak ktoś nie umie?
    A jak umie, to po co mu taki program?
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 53. Data: 2005-07-25 12:16:16
    Od: Piotr Kulinski <p...@c...pl>

    Radoslaw Krzyzan wrote:
    > Witam
    >
    > Kilka dni temu zakończyłem program umożliwiający monitorowanie konta mBank i
    > powiadamianie o nowych przelewach za pomocą :
    [ciach]

    tak ogladam tutaj ta dyskusje i widze ze Panowie sugeruja tutaj kontrole
    netstatem, akurat ten ostatni niewiele zdziala bo nie sluzy do
    podgladania zawartosci transmisji ale nawiazywanych polaczen pozatym co
    Panstwo chca podgladac ?
    Przeciez co sprytniejszy blackbox moze odpalac _dodatkowy_ proces
    wysylajacy dane co wiecej moze sie ukrywac przed programiami typu
    netstat, co wiecej moze je szyfrowac takze nie bedziemy w stanie
    sprawdzic co jest wysylane , sposobow ukrycia podejrzanych operacji jest
    tak wielka ilosc, ze wykracza to poza temat tej dyskusji.
    Co do hasel jdnorazowych tez nie stanowia wielkiego problemu jesli
    program zastosuje technike MITM w odpowiednim momencie - sam uzytkownik
    w odpowiednim momencie to haslo poda. Poniewaz ten programik jedynie
    sprawdza konto a nie wykonuje na nim operacji sensu stricte nazwal bym
    go raczej Account Checkerem niz "Managerem" i pod niego oczywiscie atak
    MITM nie podchodzi.

    W dalszym ciagu problem blackboxow pozostaje. Niestety nie mozna ufac
    autorowi jesli nie nalezy on do "zalogi banku". Ja osobiscie w zadnym
    razie nie zarzucam mu zlej woli badz checi niewlasciwego wykorzystania
    dzialania takiego programu jednak blackbox blackboxem pozostanie i tylko
    naprawde dobrzy specjalisci umiejacy analizowac dzialanie i szkodliwosc
    plikow wykonywalnych beda mogli stwierdzic co taki program robi a i tez
    nie do konca.....

    Piotr Kulinski

    http://ipsec.pl/

  • 54. Data: 2005-07-25 13:18:53
    Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl>

    Dnia Sun, 24 Jul 2005 01:24:30 +0200, Radoslaw Krzyzan napisał(a):

    > Hmm, widzę że z góry zakładasz, że jestem nieuczciwy. Źródeł oczywiście nie
    > publikuję, mogę je sprzedać do personalnego użytku.

    Nie przejmuj się Radek. Inteligentni ludzie skorzystają,
    bo będą wiedzieli jakich środków ostrozności użyć,
    głupi (lub niedoinformowani) ludzie też skorzystają,
    bo podejrzenia w ogóle im nie przyjdą do głowy.
    Po środku będą ci średnio doinformowani i ci z obsesją
    dot. bezpieczeństwa.
    Nie przejmuj się i tak trzymaj.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 55. Data: 2005-07-25 13:28:02
    Od: Rafał Krupiński <r...@n...com>

    Radoslaw Krzyzan wrote:

    > Hmm, widzę że z góry zakładasz, że jestem nieuczciwy. Źródeł oczywiście nie
    > publikuję, mogę je sprzedać do personalnego użytku.

    ile za źródełka i w czym to jest?

    od razu nadmienię, dla porównania: emSzmal (c#) darmo/źródła 10zł

  • 56. Data: 2005-07-25 13:39:34
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Radoslaw Krzyzan wrote:
    > Hmm, widzę że z góry zakładasz, że jestem nieuczciwy. Źródeł oczywiście nie
    > publikuję, mogę je sprzedać do personalnego użytku.

    Dlaczego "oczywiście nie opublikujesz" ?
    To jest Twoja wolna wola, niemniej jednak, nie jest tak, że 'oczywistą'
    opcja jest niepublikowanie źródeł.
    KJ

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y

  • 57. Data: 2005-07-25 13:56:45
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> writes:

    > Dlaczego "oczywiście nie opublikujesz" ?

    Bo "oczywiscie" woli je sprzedac. No, juz zobaczymy, ile na tym
    zarobi... 8-)

    MJ

  • 58. Data: 2005-07-25 13:59:45
    Od: "Radoslaw Krzyzan" <n...@n...non>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Dlaczego "oczywiście nie opublikujesz" ?
    > To jest Twoja wolna wola, niemniej jednak, nie jest tak, że 'oczywistą'
    > opcja jest niepublikowanie źródeł.
    > KJ

    "Oczywiście" dlatego że szanuję swoją pracę i chcę otrzymać wynagrodzenie za
    źródła swoich produktów. W kontekście specifiki programu nie jest to może
    "politycznie poprawne", jesli ktoś ma ochotę , niechaj napisze odpowiadnik i
    opublikuje na sourceforge.net .

    --

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Radoslaw Krzyzan , pl.communicator@radek

  • 59. Data: 2005-07-25 14:10:17
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Radoslaw Krzyzan wrote:[..]

    > "Oczywiście" dlatego że szanuję swoją pracę i chcę otrzymać wynagrodzenie za

    Nie nadymaj się tak :-)
    Obecnie są różne polityki dotyczące udostępniania źródeł.
    I pisanie że tylko jedna jest oczywista jest ... nadużyciem :-)
    I tylko tyle miałem na myśli.

    KJ

  • 60. Data: 2005-07-26 11:24:28
    Od: "Cezary G. Cerekwicki" <c...@r...org>

    Dnia Mon, 25 Jul 2005 14:16:16 +0200, Piotr Kulinski napisał(a):

    > Przeciez co sprytniejszy blackbox moze odpalac _dodatkowy_ proces

    To można zablokować każdym lepszym firewallem (np. Kerio Personal
    Firewall).

    > wysylajacy dane

    To też, jak wyżej.

    > co wiecej moze sie ukrywac przed programiami typu
    > netstat,

    To akurat zależy od topologii sieci. Ja mam po drodze do Internetu bramkę
    linuxową, sprawdzałbym tam (i raczej tcpdump niż netstat, tak na
    marginesie). Żeby ją ominąć program musiałby nawiązywać te połączenia chyba
    za pośrednictwem gołębi pocztowych. ;-)

    Ja bym się bardziej obawiał tego, że program musiałby przechowywać hasło,
    co stwarza dodatkową możliwość jego wykradzenia.

    --
    Cezary G. Cerekwicki
    cerekwicki małpa tlen.pl