  • 101. Data: 2003-12-11 09:57:43
    Temat: Re: Nowa TOiP w Lukasie
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    bwwald <b...@w...onet.pl> wrote:
    > Pozostali klienci, ktorzy wala ta zlotowke, nie spelniaja warunkow i
    > nie zlikwiduja konta.
    > (ilu takich jest?) oraz ci ktorzy zlikwiduja konta. Tylko na tych bank
    > zyska. Oby tych bylo najwiecej, bo system lukasa jest przeciazony a
    > moze byc jeszcze bardziej :)

    Nie uwzgledniloes - ze mozna placic karta Lukasa i nawet zyskac 1 zl :)
    Czyli koszty sie nie zmienily.
    I najwazniejsze - gdzie ci klienci uciekna? Do mBanku? Nawet jak tam tez
    wprowadza oplaty?
    Nie zartuj. Popadasz w paranoje.

    > Dla banku jak słusznie uwzglednil to w TOiP najwazniejsi sa klienci
    > majacy lokaty-(znizki za prowadzenie takich jest mniejszosc) i
    > klienci kredytowi. Ci ktorzy wiaza koniec z koncem bez brania kredytu
    > przynosza IMO straty, beda przynosili je nadal a takich jest
    > wiekszosc. Popatrzcie na "swietne" wyniki finansowe PeKaO SA i PKO BP
    > bo te banki maja wlasnie typowych klientow.

    Nie rozumiem dlaczego piszesz "swietne"? Przeciez wyniki obu bankow sa poza
    zasiegiem wiekszosci pozostalych bankow pod wzgledem wartosci zysku, i
    czesto nawet przy zwrocie z kapitalu.
    Moze nie rozumiem twojej wypowiedzi, ale teraz wygadujesz jakies potoczne
    prawdy, ktore z rzeczywistoscia maja malo wspolnego...

    > Wedlug mnie jedynie mbankowi udalo sie do tej pory udowodnic stare
    > powiedzenie "ilosc przejdzie w jakosc". Inni chcieli, ale im nie
    > wychodzi, chyba, ze zrobili to przed 89 rokiem jak banki na "P" ;)

    ROTFL
    Ilosc na jakosc? Liczy sie zwrot z kapitalu.
    To, ze mBank sciagnal duza ilosc klientow nie oznacza jeszcze nic (dla
    przypomnienia ma wiecej klientow niz Lukas czy KB!).
    Licza sie zyski - a tych jeszcze nie ma. Jak na razie mowi sie o break even
    point'cie na przelomie roku. (a jakosc obslugi spada, a ilosc klientow nie
    przeklada sie na sprzedaz kredytow)

    > Podsumowujac: lukas suma sumarum pewnie zyska, ale mogl zyskac wiecej.

    Jak? Ze wprowadzilby srednie saldo?
    Masz dostep do wewnetrznych obliczen i strategii cenowej, ze tak mowisz?
    Sadzac po twoim zdaniu o mBanku i PKO BP i Pekao SA, to raczej kierujesz sie
    wlasnymi odczuciami, a nie rzeczywistoscia :)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 102. Data: 2003-12-11 10:06:03
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    bwwald <b...@w...onet.pl> wrote:

    > Nie udawaj, ze nie rozumiesz ;) Bank mogl zyskac wiecej nie stwarzajac
    > furtki oscylatora, stawiajac tylko na ilosc a nie jakosc.

    Mozesz posluzyc sie jakimis przykladami i obliczeniami? Bo jakos ci nie
    dowierzam.
    Jesli piszesz autorytatywnie, ze mogl zyskac wiecej - to jak planujesz ilosc
    osob robiacych oscylator. (przy okazji jaki procent bedzie placilo ta
    zlotowke, jaki bedzie placic karta 300 zl i zyska 1 zl, a jaki w cholere
    zamknie rachunek i przejdzie do konkrunecji - i jakiej).

    > OK i dlatego jesli 1kPLN lokaty generuje 1 PLN zysku dla banku, niech
    > podniesie limit do 6 k PLN dla PRO. Uniknie bezsensownych oscylatorow

    One nie sa bezsensowne! One beda zrodlem zyskow dla banku. Wiekszosci
    klientow nie bedzie sie chcialo robic oscylatora to raz. Dwa, zamiast sie
    bawic w oscylator zaczna placic karta - zeby zyskac 1 zl - i juz pewnie nie
    beda partzec czy placa za 300 zl czy wiecej. Trzy - jesli juz jestesmy na
    etapie paranoii - to sadze, ze czesc osob z oscylatorem bedzie tak
    wycwaniona, ze jeszcze bedzie chcialo zarobic 1 zl oprocz tego i tez zacznie
    placic karta.
    I co ty na to?

    > Jest glupie w tym sensie, ze bank mogl zarobic wiecej postepujac
    > logicznie.

    A skad wiesz? Bo tak Ci sie wydaje, czy masz jakies obliczenia? Bo ja
    uwazam, ze ten warunek glownie sluzy dla picu, a nie jest kluczowym
    elementem strategii cenowej...

    > A gdzie ja pisalem, ze bedzie to masowe? ;)

    No to obejmie ile procent klientow? Skoro tak piszesz, ze moze zarobic
    wiecej - to chyba opierasz sie na jakis wartosciach? ;)

    > I z takiego rozwiazania bylbym zadowolony, bo jest logiczne w
    > przeciwienstwie do sztucznych obrotow.

    A mnie sie wydaje, ze jednak latwiej zalozyc lokate niz robic sztuczny ruch
    na rachunku - a co z tego wynika? Oczywiscie przychody dla banku, ktore sa
    glowmym powdoem zmiany TOiP!

  • 103. Data: 2003-12-11 10:40:24
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:br9f0p$1ki$1@news.onet.pl...

    > Nie uwzgledniloes - ze mozna placic karta Lukasa i nawet zyskac 1 zl :)
    > Czyli koszty sie nie zmienily.

    Tak, wszyscy raptem zauwaza walory plastiku ;)

    > I najwazniejsze - gdzie ci klienci uciekna? Do mBanku? Nawet jak tam tez
    > wprowadza oplaty?
    > Nie zartuj. Popadasz w paranoje.

    A dlaczego maja uciekac? Przeciez pisalem rowniez, ze niektorzy nie
    zlikwiduja. Tylko niektorzy zlikwiduja. Zle zrozumiales. To Ty zastanawiasz
    sie gdzie pojda. Ja tego nie rozwazam.

> [...]
    > Moze nie rozumiem twojej wypowiedzi, ale teraz wygadujesz jakies potoczne
    > prawdy, ktore z rzeczywistoscia maja malo wspolnego...

    Potoczne powiadasz? Porownaj ich zysk wczesniejszy. One zawsze byly poza
    zasiegiem majac kapital w postaci klientow/doswiadczenia z czasow PRL i
    wczesnych lat 90tych, oddzialy itd. Dlaczego bank zachodni woli wykupic duzy
    polski bank niz stworzyc siec swoich oddzialow? Dlaczego PKO przejelo
    Inteligo? Przeciez to Ty masz napisac doktorat i pewnie to wiesz najlepiej.
    Inne banki dopiero wtedy powstawaly. One dopiero walcza o klienta. Czy
    chialbyś aby lukas dorownywal PKO BP w ciagu roku, 2? To tak jakbys mowil za
    pewnym politykiem, że zaraz zrobimy w Polsce druga Japonie, wystarczy tylko
    chciec ;)

    > ROTFL
    > Ilosc na jakosc? Liczy sie zwrot z kapitalu.
    > To, ze mBank sciagnal duza ilosc klientow nie oznacza jeszcze nic (dla
    > przypomnienia ma wiecej klientow niz Lukas czy KB!).

    Internetowych? ;) Zyski czerpie raczej z klientow tradycyjnych.

    > Licza sie zyski - a tych jeszcze nie ma. Jak na razie mowi sie o break
    even
    > point'cie na przelomie roku. (a jakosc obslugi spada, a ilosc klientow nie
    > przeklada sie na sprzedaz kredytow)

    No i znowu nie zrozumiales mojego przeslania. Porownaj oferte bankow i ich
    instrumenty finansowe, rodzaj klientow, oraz to jaki dochod osiagaja
    poszczegolne banki z kont internetowych. Popatrz jak szybko te banki
    zrezygnowały z doplacania do kont internetowych bo nie mialy szansy wygrac z
    mBankiem (raczej z BRE). Tu mBank poradzil sobie z tym problemem najlepiej i
    po wygranym boju bedzie mogl wprowadzic oplaty.

> [...]
    sie
    > wlasnymi odczuciami, a nie rzeczywistoscia :)

    Wiem tylko tyle, ze wewnetrzne obliczenia i strategia cenowa nie zawsze sa
    trafne, bo w przeciwnym wypadku banki nie moglyby generowac strat w rzadnej
    formie swojej dzialalnosci.

  • 104. Data: 2003-12-11 10:54:12
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    bwwald <b...@w...onet.pl> wrote:

    > Tak, wszyscy raptem zauwaza walory plastiku ;)

    ROTFL Nie placa karta, a robia oscylatory. Wez sie zastanow...

    > A dlaczego maja uciekac? Przeciez pisalem rowniez, ze niektorzy nie
    > zlikwiduja. Tylko niektorzy zlikwiduja. Zle zrozumiales. To Ty
    > zastanawiasz sie gdzie pojda. Ja tego nie rozwazam.

    Zliwkiduja, bo podwyzszyli cene o 1 zl (lub przy pewnym warunku zostawili
    taka sama?) LOL I gdzie pojda? Zrezygnuja z bankow w ogole? No wez sie
    zastanow, zanim takie prawdy zaczniesz pisac.
    A jesli ta zlotowka tak bardzo im wplywa na koszty prowadzenia wielu
    rachunkow - to i dpbrze ze zrezygnuja - zwolnia zasoby.

> [...]
    > lukas dorownywal PKO BP w ciagu roku, 2? To tak jakbys mowil za
    > pewnym politykiem, że zaraz zrobimy w Polsce druga Japonie, wystarczy

    Dobrze - ja nie rozumiem o czym piszesz, ok?
    Wyznaczniekiem sa zyski, jest zwrot z kapitalu.
    Nie rozumiem twoich watpliwosci. Na czym opierasz swoje zdanie -bo ty tak
    robisz i 5 ro twoich znajomych?
    Jak splacasz KK w terminie to uwazasz, ze to z gory niedochodowy produkt?

> [...]
    > szansy wygrac z mBankiem (raczej z BRE). Tu mBank poradzil sobie z
    > tym problemem najlepiej i po wygranym boju bedzie mogl wprowadzic

    Istotnie nie rozumiem. Tylko powiem tak, ze z Inteligo pozegnalo sie
    niedawno z 50 tysiacami klientow.
    Ale z drugiej strony w Inteligo trzeba placic za wiele rzeczy i jakos tam
    230 tysiecy klientow dalej funkcjonuje, a wg ciebie juz dawno powinni
    przejsc do mBanku.
    Nie rozumiem tez o co ci chodzi "Popatrz jak szybko te banki zrezygnowały z
    doplacania do kont internetowych bo nie mialy szansy wygrac z mBankiem"
    O co chodzi?
    O co chodzi z wygranym bojem mBanku?

    > Wiem tylko tyle, ze wewnetrzne obliczenia i strategia cenowa nie
    > zawsze sa trafne, bo w przeciwnym wypadku banki nie moglyby generowac
    > strat w rzadnej formie swojej dzialalnosci.

    Akurat dla detalu podwyzszanie cen za ROR dziala bardzo dobrze ;)
    P.S. Ja juz nie wiem co chcesz stwierdzic - ze masowo klienci uciekna, bo
    podwyzka 1 zl Luaks wprowadzil? zy masowo beda przelewali z mBanku 2 tys na
    jeden dzien? :D

  • 105. Data: 2003-12-11 11:17:12
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:br9iao$fgp$1@news.onet.pl...

    > ROTFL Nie placa karta, a robia oscylatory. Wez sie zastanow...

    Chyba sam nie wierzysz, ze wszyscy beda bawili sie w oscylatory. :( Ja
    podejrzewam, że najwyzej pojedyncze % .

    [ciach]
    Wybacz ale inne Twoje uwagi nawet nie bede odpowiadał bo jak widze cos
    takiego:

> [...]
    > podwyzka 1 zl Luaks wprowadzil? zy masowo beda przelewali z mBanku 2 tys

    ....to sie cos w kieszeni otwiera :) bo chcesz wmowic cos czego nawet na
    mysli nie mialem.

    Odpowiem tylko na to:
    "O co chodzi z wygranym bojem mBanku?"
    O to, ze jak slusznie zauwazyles, klient nie jest skory do przenosin z banku
    i tylko czasami to robi. Ilosc klientow internetowych jest bardzo duza w
    mBanku i stale jeszcze szybko wzrasta, bo to jeden z nielicznych bankow
    darmowych. Kiedy krzywa wzrostu osiagnie nasycenie, zyski mBanku gwaltownie
    wzrosna za sprawa wprowadzenia oplat. Wtedy BRE slusznie przekona sie, ze
    oplacalo sie doplacac tak dlugo do tego zlotego jajka. Paradoksalnie
    przedluzona chwila strat przyniesie wieksze zyski.

    Proponuje EOT, bo widze, ze rozmawiamy na innych plaszczyznach.

  • 106. Data: 2003-12-11 17:11:45
    Od: Michal Sawicki <m...@i...pw.edu.pl>

    On Thu, 11 Dec 2003, bwwald wrote:

    > Powiedzmy, ze jestem typowym klientem. Mam pensji 2k PLN i ledwo starcza mi
    > na przezycie,

    ROTFL

    M.

  • 107. Data: 2003-12-12 07:48:22
    Od: Michal Sawicki <m...@i...pw.edu.pl>

    On Wed, 10 Dec 2003, Glenn wrote:

    > Ok - dajesz odstęp 3 dni.

    A czy to nie jest tak, ze jak na koncie nie ma srodkow wystarczajacych do
    wykonania zlecenia, to jest ono odraczane do momentu wplyniecia tych
    srodkow? Tak byloby najwygodniej... ale jak jest naprawde?

    M.

  • 108. Data: 2003-12-12 08:51:29
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Sawicki" <m...@i...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
    t.pw.edu.pl...

    >A czy to nie jest tak, ze jak na koncie nie ma srodkow wystarczajacych do
    >wykonania zlecenia, to jest ono odraczane do momentu wplyniecia tych
    >srodkow? Tak byloby najwygodniej... ale jak jest naprawde?

    Taki ladny zapis byl w regulaminie netkonto w LGnet (5 powtorzen). W Lukasie
    nie ma takiego zapisu. Jest natomiast napisane, ze takie zlecenie sie nie
    wykona, wiec nie nie liczylbym na "wygode".

    Jest jednak inne udogodnienie na linii mbank-lukas bank. :)
    mBank realizuje zlecenia stale, ktorych termin przypada w dzien wolny, w
    dzien roboczy poprzedzajacy dzien wolny (oczywiscie nie moze byc zlecone po
    ostatnej sesji KIR w ostatni dzien roboczy przed dniem wolnym). Bez wzgledu
    czy wypadnie to w sobote, czy w niedziele, realizacja bedzie w piatek i tego
    samego dnia pieniadze beda w lukasie. Z drugiej strony (to jest najlkepsze)
    lukas wykonuje zlecenie w najblizszy dzien po dniu wolnym (par 28, p6).
    Jesli jest to sobota albo niedziela, to pieniadze i tak sa na koncie, a
    lukas wysle je w poniedzialek.
    Dlatego jak pisala na poczatku Gleen wystarczy tylko 1 dzien zwloki, nawet
    jesli KIR nie pracowalby przez wiecej niz 2 dni!
    Ktos moze sprawdzic, czy dobrze "kombinuje"? ;)

    Jak jest w VW? Jeszcze nie doczytalem ;)

  • 109. Data: 2003-12-12 09:10:26
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

    Uzytkownik "Michal Sawicki" <m...@i...pw.edu.pl> napisal w wiadomosci
    .it.pw.edu.pl...

    > ROTFL

    ???
    http://www.stat.gov.pl/serwis/mwynagr.htm

  • 110. Data: 2003-12-12 10:56:52
    Od: Michal Sawicki <m...@i...pw.edu.pl>

    On Fri, 12 Dec 2003, bwwald wrote:

    > mi

    > ???
    > http://www.stat.gov.pl/serwis/mwynagr.htm

    No i co? Uwazasz, ze 2 kzl to kwota ledwo na przezycie wystarczajaca? Ale
    to juz off topic.

    M.