  • 11. Data: 2002-03-23 13:23:50
    Temat: Re: Niemieckie banki dzieciom ...
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 22 Mar 2002 10:24:57 +0100, "Karol" <a...@b...com> wrote:
    >A gdzie ja napisalem, ze dziecko bedzie samo robilo jakies transakcje?
    >Ja tylko chce zeby mialo konto w banku na swoje nazwisko.

    Co mu po koncie na wlasne nazwisko skoro nie bedzie mial prawa z niego
    korzystac ?
    Moze w koncu jakis prawnik wyjasni czy dzieciom ponizej 13 to mozna
    zalozyc konto i moga one z niego korzystac ?

    >Po szczegoly odsylam do prawa bankowego.
    >I zeby nie bylo watpliwosci to sa banki, ktore bez problemu konta dla dzieci
    >zakladaja. Problem w tym, ze te konta kosztuja tyle samo co dla doroslego. A
    >na takim koncie akurat mi nie zalezy.

    W Polsce masz takie konta dla osob ponizez 13 lat ?

    BTW, jakie banki umozliwiaja u nas zlaozenie jakiegos sensownego
    rachunku oszczednosciowego/lokaty umozliwiajacego systematyczne
    oszczedzanie na dziecko (moze byc powyzej 13 lat) ale z zastrzezeniem,
    ze bedzie moglo z niego korzystac samodzielnie dopiero po dojsciu do
    pelnoletnosci ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 12. Data: 2002-03-28 16:06:17
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:8...@4...com..
    .

    > Co mu po koncie na wlasne nazwisko skoro nie bedzie mial prawa z niego
    > korzystac ?

    Chce zeby mial swiadomosc, ze to jego kasa, a nie ze starzy trzymaja ja
    gdzies na swoim koncie.
    Taki dzieciak dostaje czesto kupe szmalu (komunie, imieniny, urodziny itp.)
    od dziadkow, chrzestnych.
    Po jakie licho ma je wydawac na pokemony czy inne badziewie.

    > Moze w koncu jakis prawnik wyjasni czy dzieciom ponizej 13 to mozna
    > zalozyc konto i moga one z niego korzystac ?

    Pracujesz w banku i jeszcze masz watpliwosci :-)
    Zalozyc moze rodzic. Dziecko < 13 nie moze z niego korzystac.

    > W Polsce masz takie konta dla osob ponizez 13 lat ?

    Pierwsze z brzegu "zwykle" konto w BZ WBK. Ale juz nie jakis "student" itp.
    Niestety to za to "zwykle" konto trzeba placic normalnie.

    Karol

  • 13. Data: 2002-03-28 16:14:44
    Od: "Karol" <a...@b...com>

> [...]
    > Moze w koncu jakis prawnik wyjasni czy dzieciom ponizej 13 to mozna
    > zalozyc konto i moga one z niego korzystac ?

    Tu masz szczegoly. § 9:

    http://www.bzwbk.pl/_itemserver/doc/regulamin_kont_d
    la_ludnosci.pdf

    Pozdrawiam,