  • 1. Data: 2002-01-15 23:34:56
    Temat: Naliczanie odsetek dla lokat
    Od: "Rocco Lampone" <r...@b...pl>

    Witam,
    Jak się liczy kwotę oprocentowania dla lokat terminowych? Według mnie
    powinno być tak:

    [(KP*SO)/365]*n

    KP - kwota początkowa
    SO - stopa oprocentowania
    n - ilość dni lokaty

    i tak sobie policzyłem oprocentowanie dla lokaty rocznej w Fortisie,
    poszedłem do banku i dali mi ... 40 zł więcej :-o, przy półrocznej coś ok.
    20 zł więcej. Jak Fortis to liczy? Poszedłem do banku dokładnie w dniu
    zakończenia lokat, także żadne dodatkowe dni nie został doliczone i odsetki
    nie były kapitalizowane. Dla porównania liczyłem sobie tak samo dla
    Millennium i zgadza się co do grosza.
    Pozdrawiam,
    Rocco

  • 2. Data: 2002-01-16 08:13:57
    Temat: Re: Naliczanie odsetek dla lokat
    Od: "Piotr Orzechowski" <n...@p...com>

    Użytkownik "Rocco Lampone" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    odsetki
    > nie były kapitalizowane. Dla porównania liczyłem sobie tak samo dla

    nie koniecznie dobrze policzyłeś

    może odsetki kapitalizują miesięcznie tyle, że ich nie dopisują, a
    korzystają z algorytmu wyliczającego na koniec

    dla lokat miesięcznych i półrocznych liczy się trochę inaczej (chociaż
    powinno wyjść na to samo)
    jeśli pół roku to ((kwota*stopa_procentowa)/100)*1/2

    zapraszam na http://panorama.infor.pl/kalkulatory/lokaty.php
    oraz www.infor.pl

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 3. Data: 2002-01-16 08:45:00
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Rocco Lampone"
> [...]
    odsetki
    > nie były kapitalizowane. Dla porównania liczyłem sobie tak samo dla

    nie martw się - Fortis dobrze liczy, wzor tez masz dobry wiec czegos nie
    uwzględniłeś,
    podaj kwote, daty i stopy jak zmienne to sprawdzimy.
    od pol roku sprawdzam np ich odsetki na lokacie overnight (na innych tez)
    i jest OK - co do grosza
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-01-16 12:42:27
    Od: "Rocco Lampone" <r...@b...pl>

> [...]
    > podaj kwote, daty i stopy jak zmienne to sprawdzimy.
    > od pol roku sprawdzam np ich odsetki na lokacie overnight (na innych tez)

    Mogę na priva ? Nie chce się afiszować kwotami swoich lokat przed całym
    światem :-) Oprocentowanie dla obu lokat jest stałe, dlatego liczenie
    wydawało mi się proste. BTW Gdzie można sprawdzić jak zmieniało się
    oprocentowanie w bankach, chodzi mi o BGŻ i ING Bank Śląski tak mniej więcej
    od marca 2001?
    Pytałem już kiedyś, ale nie dostałem odpowiedzi.
    Pozdrawiam,
    Rocco