  • 1. Data: 2009-05-21 20:24:47
    Temat: NTG. Pytanie o statki ....
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    Nie orientujecie się koledzy grupowicze czy czasami stocznie poszły za
    równowartość ...

    ... JEDNEGO STATKU ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2009-05-21 20:30:02
    Temat: Re: NTG. Pytanie o statki ....
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Nie orientujecie się koledzy grupowicze czy czasami stocznie poszły za
    > równowartość ...
    >
    > ... JEDNEGO STATKU ?.

    Czy ktoś orientuje się ile kosztuje jeden "średniej klasy" statek ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 3. Data: 2009-05-21 20:33:15
    Od: "u" <$@qr.st>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktoś orientuje się ile kosztuje jeden "średniej klasy" statek ?.

    http://www.tvn24.pl/12690,1601082,0,1,kup-pan-statek
    ,wiadomosc.html

  • 4. Data: 2009-05-21 20:37:49
    Od: "u" <$@qr.st>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ktoś orientuje się ile kosztuje jeden "średniej klasy" statek ?.

    73&v=2&s=0

  • 5. Data: 2009-05-21 20:38:50
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Czy ktoś orientuje się ile kosztuje jeden "średniej klasy" statek ?.

    http://tiny.pl/3hgv

    "[...] Kluczowe elementy stoczni, niezbędne do produkcji stoczniowej kupiła
    spółka United International Trust N.V. (za pośrednictwem Stichting
    Particulier Fonds Greenrights) i wyraziła gotowość jej kontynuowania.
    Majątek Stoczni Gdynia sprzedano za około 288 mln zł.[..]".

    http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/999640.html

    "[...] We wczorajszych przetargach wystawiono majątek stoczni, wyceniony
    łącznie na 308 mln zł. Pod młotek poszło 130 ha stoczniowych gruntów, setki
    budynków, tysiące maszyn oraz kilometry dróg i torów kolejowych. Majątek
    podzielono na 31 pakietów, z czego 22 stanowiły nieruchomości na terenie
    stoczni w Gdyni. [...]".

    "Kończy się koszmar Stoczni"
    http://tiny.pl/zv5t

    "[...] Ja to postulowałem to 25 lat temu [...]
    [...] Polska przez ten czas dołożyła do tej stoczni więcej niż te wszystkie
    unijne dotacje z Unii Europejskiej [...]"

    P.S. Albo JKM coś pitoli, albo Polska sprzedała majątek w który wpompowano
    około 70 mld zł za 500 mln ?.

    Panowie trzeba to zweryfikować ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 6. Data: 2009-05-21 20:43:33
    Od: " kc" <k...@W...gazeta.pl>

    Endriu <n...@i...pl> napisał(a):

    > Czy ktoś orientuje się ile kosztuje jeden "średniej klasy" statek ?.

    Tankowwiec 1500 DWT - ok 2m USD, ale już dobrej klasy prom pasażerski na 250
    osób - 40 m USD

    kc

  • 7. Data: 2009-05-21 20:49:14
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > setki budynków, tysiące maszyn oraz kilometry dróg i torów kolejowych.
    > Majątek podzielono na 31 pakietów, z czego 22 stanowiły nieruchomości na

    " [...] Niewielki gazowiec, który ma przewozić 9 tysięcy metrów sześciennych
    to koszt od 35 milionów euro.[...]".

    35 * 4,38 = 150 mln PLN

    Czyli Gdańsk poszedł do ŻYDA za dwa statki.

    Ja pierdolę ...... Kurwa ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 8. Data: 2009-05-21 21:08:22
    Od: fatso <f...@n...com>

    kc wrote:

    > Tankowwiec 1500 DWT - ok 2m USD, ale już dobrej klasy prom pasażerski na 250
    > osób - 40 m USD
    >
    > kc

    duzy kontenerowiec dobrej klasy to chyba dwa razy tyle.
    Nie ma co, udalo sie Naszym.

  • 9. Data: 2009-05-21 21:09:01
    Od: "RySZARd" <ryszardszarspam,@restauracja-casablanca.spam.pl>

    > Nie orientujecie się koledzy grupowicze czy czasami stocznie poszły za
    > równowartość ...
    >
    > ... JEDNEGO STATKU ?.

    może i cena statku czy kilku..
    ja bym stocznie dał związkowcom za symboliczną złotówkę, ale zeby oni
    gwarantowali swoja dupą te żądania co sami stawiaja i podobnie z kopalniami
    i chciejstwem związkowców

    pzdr
    RySZARd

  • 10. Data: 2009-05-21 21:52:11
    Temat: Re: NTG. Statek statkowi nierowny
    Od: "Loser" <l...@g...pl>

    Ciao

    Owszem "orientujecie sie" :-)

    1/ zalezy od typu statku

    2/ zalezy od wielkosci

    3/ zalezy od koniunktury

    4/ zalezy od wyposazenia, parametrow,miejsca budowy itp wielu innych czynnikow

    5/ dodatkowo kursy walut, wsparcie panstwa lub systemow finansowo-podatkowych itp

    +

    Generalnie prostsze statki np masowce, ewent zbiornikowce kosztuja (w duzym
    przyblizeniu):

    1/3 stal

    1/3 robocizna

    1/3 wyposazenie- silniki, agregaty, dzwigi , nadbudowka, pokrywy lukowe itp

    Im bardziej skomplikowane tym udzial wyposazenia wiekszy, stali mniejszy

    +

    Stocznie polskie od zarania do 1989 budowaly dobre statki, ale z bardzo
    ograniczonym rachunkiem ekonomicznym.

    Jesli na eksport to b duzo do ZSRR, a z nimi sie rozliczalismy w semi-barterze
    tj tanie statki za tania rope

    +

    Stoczniami rzadzili inzynierowie (a potem zwiazki i inzynierowie) a rachunek
    ekonomiczny nie mial znaczenia

    Glownie zajmowali sie aby miec duzy portfel zamowien - co bez sensu jak sie
    przyjmowalo zamowienia w dolku koniunktury

    Poczatek lat 90-tych to gwaltowny upadek-przy niestety b duzej roli "panstwa"
    ktore nie honorowalo swoich zobowiazan

    Stocznia Szczecinska przebrnela dzieki determinacji (oraz troche szczesciu) i
    troche nawet zaczela zarabiac rzeczywiscie

    Choc duzo mniej niz sobie menedzerowie wyobrazali, a i zapomnieli ze
    koniunktora i szczescie nie sa na zawsze

    I tak "wdepneli"

    Potem kolejni inzynierowie i zwiazki znow zajmowali sie aby miec duzy portfel
    zamowien - co bez sensu jak sie przyjmowalo zamowienia w dolku koniunktury

    Ale to temat na jeszcze dluzsze wywody

    A czasu nie ma

    Pozdrowko

    Loser

    PS sa statki za 2 banki i za 500 baniek (nie z Polski!!) -oczywiscie dolcow
    (glowna waluta)

    w Polsce budowano raczej statki za okolo 30-50 baniek, srednio z zerowym zyskiem,

    +