  • 1. Data: 2004-01-19 18:36:34
    Temat: Multibank - 'pierwszy' zgrzyt
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Witam. W grudniu i styczniu reklamowałem procedurę ściągania odsetek z linii
    kredytowej.
    Otóż w Multi w sytuacji gdy dzień spłaty (a właściwie noc - np. 11/12)
    wypada w dzień wolny, to środki na odsetki pobierane są z rachunku w ostatni
    poprzedzający dzień roboczy. Księgowane są oczywiście z datą 12-go, ale co z
    tego, skoro np. 10-go nie mam już ich dostępnych na rachunku.
    Właśnie dostałem odpowiedź na reklamację z Multi, że ich system
    informatyczny już tak ma i nie można tego poprawić. I że ja nic nie tracę na
    odsetkach, bo przecież data księgowania.
    Ale co mnie to obchodzi? Przez kilka dni bank obraca moimi pieniędzmi, które
    notabene bezprawnie pobiera z mojego rachunku w tymże dniu.
    Jestem ciekaw, czy inne banki postępują podobnie?
    Nie zamierzam im popuścić i zastanawiam się nad skierowaniem sprawy do
    arbitra bankowego.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Hodowla kotów szkockich 'Z Kampinosu*PL'

  • 2. Data: 2004-01-19 19:23:44
    Temat: Re: Multibank - 'pierwszy' zgrzyt
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Nie zamierzam im popuścić i zastanawiam się nad skierowaniem sprawy do
    > arbitra bankowego.

    I słusznie. Jak najbardziej popieram. Tłumaczenie się systemem i daniem
    ciała przez grono informatyczno-nadzorujące jest poniżej jakiejkolwiek
    krytyki.

    Tylko może lepiej napisz najpierw do tego gościa z wprostu, który chciał
    osatnio pisać artykuł o traktowaniu klientów przez banki :)

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-01-20 11:12:33
    Od: "mobik" <m...@s...pl>

    Mam konto w ING - robia zlodzieje dokladnie tak samo.
    Juz nie raz zdarzalo sie ze wysylalem przelew w piatek wieczorem albo w
    sobote rano a pieniazki mialem dopiero w poniedzialek!
    Z tego co wiem - w ING tak maja tylko klienci indywidualni a instytucje nie.
    Jak jest naprawde nie wiem bo nie mam rachunku na firme.
    Wiem tylko, ze moje przelewy sa ksiegowane raz albo dwa razy dziennie a jak
    idzie mi przelew od mojego pracodawcy (konto w ING) to zaksiegowany mam
    niemalze natychmiast. Dziwne.

    mobik

  • 4. Data: 2004-01-20 11:18:18
    Od: "mobik" <m...@s...pl>

    Ach, dodam jeszcze do poprzedniego postu - dzwonilem w tej sprawie do ING.
    Oto co usluszalem:
    Pani wytlumaczyla mi, iz jest jakis centralny rejestr autoryzujacy przelewy
    i on nie dziala w weekendy stad oni ksieguja przelew natychmiast ale nie
    moga od razu zrealizowac przelewu (z winy oczywiscie owego centrum).

    Moze ktos inny wie wiecej na ten temat to cos powie.

    Przy okazji - daj znac jak na twoja sprawe zareague arbitraz - moze ja tez
    tak zrobie :-)

    Pozdrawiam i zycze powodzenia,

    mobik

  • 5. Data: 2004-01-23 19:46:25
    Od: "Kronoss" <k...@o...pl>

> [...]
    > moga od razu zrealizowac przelewu (z winy oczywiscie owego centrum).
    >
    > Moze ktos inny wie wiecej na ten temat to cos powie.

    Nazywa się Krajowa Izba Rozliczeniowa i faktycznie nie działa w weekendy.
    Przelew z jednego banku do drugiego puszczony w piątek późnym popołudniem
    (po tzw. 3 sesji elixiru) dojdzie dopiero w poniedziałek, podobnie puszczony
    w sobotę. Chyba że...idzie w ramach tego samego banku - z tego co wiem
    większość banków o scentralizowanym systemie udostępnia takie przelewy
    niemal natychmiast, jeśli chodzi o puszczone w weekendy to jest różnie.
    Wniosek? Jak masz puścić przelew w piątek wieczór do innego banku, lepiej
    puść go w poniedziałek rano :) To tak w skrócie. Tak nieco poza tematem -
    polski system transferów międzybankowych jest jednym z szybszych w Europie -
    dużo gorzej jest np. we Francji.

  • 6. Data: 2004-01-23 22:00:40
    Od: z...@p...onet.pl

    > Tak nieco poza tematem -
    > polski system transferów międzybankowych jest jednym z szybszych w Europie -
    > dużo gorzej jest np. we Francji.

    Bo tam chiba mają dużo większy ruch niż u nas ?