  • 1. Data: 2008-06-30 20:43:16
    Temat: [Multibank] oprocentowanie kredytów hipoteczych w CHF = LIBOR 3M CHF + marża
    Od: "quasarus" <q...@N...wp.pl>

    Witam wszystkich,

    Ostatnio otrzymałem z banku pismo z propzycją zmiany ustalania
    oprocentowania kredytu hipotecznego na oprocentowanie oparte o wskaźnik
    LIBOR 3M CHF
    powiększony o marżę. Marża ma być wyznaczona jako różnica aktulanego
    oprocentowania pomniejszona o wskaźnik LIBOR 3M CHF w miesiącu złożenia
    wniosku. Biorąc pod uwagę aktualną wartość wskaźnika LIBOR 3M CHF w moim
    przypadku marża byłaby na poziomie ok 1%. Wydaje mi się, że to całkiem sporo
    i chyba pozostane przy oprocentowaniu kredytu ustalanym przez Zarząd.
    Chciałem spytać, co tym sądzicie i czy może ktoś się zdecydował na zmianę.
    Być może komuś udało się przy okazji wynegocjonwać niższą marżę? Z góry
    dzięki za opinie i porady.

    quasarus

  • 2. Data: 2008-06-30 22:03:53
    Od: "MisiekK" <d...@w...pl>

    Użytkownik "quasarus" <q...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Być może komuś udało się przy okazji wynegocjonwać niższą marżę? Z góry

    Jaką masz ustaloną przez Zarząd?
    Marże w okolicach 1% i wyżej są w tej chwili raczej normą.
    W multi i mbanku raczej nie dostaniesz mniej przy kredytach do 1mln złotych
    (min 1% to aktualna
    promocja "mądry buduje lepiej" z Ładny Dom).
    --
    -------------
    MisiekK

  • 3. Data: 2008-07-01 06:18:46
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    ile aktualnie liczy sobie zarząd? wtedy bedziesz mogl porownac

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-07-01 21:26:27
    Od: "quasarus" <q...@N...pl>

> [...]
    > złotych (min 1% to aktualna
    > promocja "mądry buduje lepiej" z Ładny Dom).

    Aktualnie moja stawka wynosi 3,7%. Biorąc pod uwagę, że LIBOR 3M CHF wynosi
    ok. 2,7%, to marża wychodzi rzeczywiście 1%. Z tego co piszecie nie będzie
    możliwości za bardzo negocjować. Pytanie czy przechodzić na ten nowy system
    czy pozostać przy aktualnym?

  • 5. Data: 2008-07-01 22:05:16
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > będzie możliwości za bardzo negocjować. Pytanie czy przechodzić na ten
    > nowy system czy pozostać przy aktualnym?

    1. aktualnie LIBOR 3m to 2,79%
    2. jak wyglada historia zmian oprocentowania ustalanego przez zarzad?
    3. czy to oferta na teraz czy mozesz sie zdecydowac w dowolnym momencie
    splaty kredytu?

    jezeli na nowy system mozesz przejsc w dowolnym momencie to poczekaj, az
    oprocentowanie ustalane przez zarzad
    bedzie wyraznie mniej korzystne niz libor + marza i wtedy przejdz

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-07-01 22:13:11
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > jezeli na nowy system mozesz przejsc w dowolnym momencie to poczekaj, az
    > oprocentowanie ustalane przez zarzad
    > bedzie wyraznie mniej korzystne niz libor + marza i wtedy przejdz

    Oj to chyba jakas antyrada? Przecież należy zrobić raczej odwrotnie, tzn.
    przejść gdy oprocentowanie zarządu będzie bardziej korzystne niż typowe z
    marżą.

    marekz

  • 7. Data: 2008-07-02 06:31:15
    Od: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_gazeta.pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    >
    > Oj to chyba jakas antyrada? Przecież należy zrobić raczej odwrotnie,
    > tzn. przejść gdy oprocentowanie zarządu będzie bardziej korzystne niż

    ... i tym samym przejsc z lepszego na gorsze?

    Kolega wczesniej dobrze radzi, jesli libor + marza beda wyraznie lepsze
    to przejsc na ten system.

  • 8. Data: 2008-07-02 06:38:01
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > przejść gdy oprocentowanie zarządu będzie bardziej korzystne niż typowe z

    no wlasnie nie, napisalem dobrze...

    po co przechodzic na libor + marza skoro oprocentowanie zarzadu jest
    korzystniejsze?
    wybierasz to co nizsze, wyglada na to, ze teraz zarzad oferuje lepsze
    warunki (nizszy %) wiec nie ma sensu przechodzic na libor + marza

    jak mam wybor to wole placic nizsze odsetki niz wyzsze

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2008-07-02 06:53:03
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-02, RobertS <b...@p...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > wybierasz to co nizsze, wyglada na to, ze teraz zarzad oferuje lepsze
    > warunki (nizszy %) wiec nie ma sensu przechodzic na libor + marza

    A czytałeś początkowy post?
    Przeczytaj dokładnie na jakich warunkach może przejść.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2008-07-02 07:15:07
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > warunki (nizszy %) wiec nie ma sensu przechodzic na libor + marza
    >
    > jak mam wybor to wole placic nizsze odsetki niz wyzsze

    Podoba mi się wasz tok rozumowania.... ;-)

    No nie wiem, mam napisać czemu, czy już sam wiesz?

    marekz