  • 1. Data: 2010-01-02 21:28:39
    Temat: Multibank - czemu transakcje karta maja rozny kursy wymiany waluty
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Hej

    Zaciekawila mnie dzisiaj jedna rzecz:
    Czemu w przypadku transakcji karta KK Multibanku w walucie (GBP) kursy
    wymiany waluty GBP->EUR->PLN jest rozny, mimo iz tranzakcje byly
    wykonywane dokladnie w tym samym momencie (sklep internetowy w ktorem
    robilem zakupy ma dziwna przypadlosc - nie obciaza karty za jedno
    zamowienie, a kasuje za kazdy produkt oddzielnie - wiec np 10 rzeczy
    "w koszyku" = 10 obciazen karty)?

    Mam 7 obciazen, kazde robione dokladnie w tym samym momencie - i mam 3
    rozne kursy wymiany waluty:

    4,8284
    4,8253
    4,8236

    Po prostu jest to kwestia zaokraglania koncowek czy co innego?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2010-01-02 22:00:29
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 2 Sty, 22:28, Rafal M <r...@g...com> wrote:

    > Czemu w przypadku transakcji karta KK Multibanku w walucie (GBP) kursy
    > wymiany waluty GBP->EUR->PLN jest rozny, mimo iz tranzakcje byly
    > wykonywane dokladnie w tym samym momencie

    Po prostu moment wykonania transakcji nie ma większego znaczenia,
    liczy się kiedy transakcja zostanie przekazana do organizacji
    płatniczej oraz kiedy zostanie zaksięgowana na rachunku w banku który
    wystawił kartę.

    Prawdopodobnie są zaksięgowane na rachunku w innym dniu?
    Mogły także trafić do organizacji płatniczej innego dnia.

  • 3. Data: 2010-01-02 22:22:28
    Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...ihateunwantedmail.cjb.net>

    Rafal M (r...@g...com) wrote in
    c.googlegroups.com:
> [...]
    > 4,8253
    > 4,8236
    >
    > Po prostu jest to kwestia zaokraglania koncowek czy co innego?

    Podaj konkretne kwoty (PLN i GBP), to sie przyjrzymy. Podejrzewam, ze to
    chodzi o koncówki - jesli kwoty byly niewielkie, to zaokraglenia maja spore
    znaczenie.

    Pozdrawiam,
    G.

    --
    GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O---- M-- V- PS+ PE+++ Y+
    PGP t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h--- y?

  • 4. Data: 2010-01-02 22:25:38
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    Rafal M wrote:

> [...]
    > 4,8253
    > 4,8236
    >
    > Po prostu jest to kwestia zaokraglania koncowek czy co innego?

    Roznice na 3 miejscu po przecinku wynikaja z niczego innego jak zaokraglen.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2010-01-03 14:41:36
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 2 Sty, 23:00, Krzysiek <k...@o...pl> wrote:

    > Prawdopodobnie są zaksięgowane na rachunku w innym dniu?
    > Mogły także trafić do organizacji płatniczej innego dnia.

    Ksiegowane bylo tego samego dnia - 1 stycznia.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2010-01-03 14:42:21
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 2 Sty, 23:22, "Grzegorz Mazur"
    <n...@g...ihateunwantedmail.cjb.net> wrote:

    > Podaj konkretne kwoty (PLN i GBP), to sie przyjrzymy. Podejrzewam, ze to
    > chodzi o koncówki - jesli kwoty byly niewielkie, to zaokraglenia maja spore
    > znaczenie.

    Kwoty male, glownie 4,98GBP, 4,99GBP i 6,98GBP, wiec chyba faktycznie
    roznice w zaokragalniu.

    Pozdrawiam
    Rafal