  • 1. Data: 2002-08-26 09:38:36
    Temat: Mieszkanie w USD a kredyt w czym - waluta kredytu???
    Od: m...@p...onet.pl

    Zastanawiamy sie nad kupnem mieszkania.
    Cena mieszkania jest stala w USD - mieszkanie platne w 7 transzach
    w miare postepu prac budowlanych od 09/2002 do ~11/2003.

    W zwiazku z tym mam do Was pytanie:
    w jakiej walucie brac kredyt?

    Poza normalnym ryzykiem kursowym (niestety zarabiam w PLN nie w USD)
    pojawia sie
    jeszcze problem, ze w wyniku zmiany kursow walut kwota kredytu moze
    okazac sie niewystarczajaca do zaplaty ktorejs transzy - to ryzyko
    istnieje nawet w PLN...)

    Czyli podumowujac po przydlugim wstepie: w jakiej walucie bralibyscie
    kredyt
    kupujac mieszkanie indeksowane kursem USD???

    Pytanie dodatkowe :) - w jakim banku (poki co mysle o BPH PBK, PKO BP)

    Dzieki za rade,

    Michal

  • 2. Data: 2002-08-26 13:48:35
    Temat: Re: Mieszkanie w USD a kredyt w czym - waluta kredytu???
    Od: "Rafal" <r...@h...com>

    Po pierwsze - nie kupowałbym mieszkania z tak odległym terminem realizacji -
    obecnie w tej dziedzinie panuje zastój i jest sporo mieszkań nowych,
    dostępnych praktycznie od ręki. No ale jeśli lubisz mocne wrażenia - your
    choice

  • 3. Data: 2002-08-26 14:25:38
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@h...com> napisał w wiadomości
    > Po pierwsze - nie kupowałbym mieszkania z tak odległym terminem
    realizacji -
    > obecnie w tej dziedzinie panuje zastój i jest sporo mieszkań nowych,
    > dostępnych praktycznie od ręki.

    Jeśli w W-wie to np. tu: http://www.rsmpraga.pl/index2.php3?act=sprzedaz

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 4. Data: 2002-08-27 06:50:29
    Od: m...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Rafal" <r...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Dzieki za rade:)
    Mieszkanie to w miare pewna (o ile jest cos pewnego) inwestycja.
    Buduje ja Ronson Development - moze slyszeliscie cos zlego?

    Ponawiam pytanie: w czym bralibyscie kredyt przy zalozeniach jak w pierwszym
    poscie???

    Pozdr,

  • 5. Data: 2002-08-27 07:17:44
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    > Dzieki za rade:)
    > Mieszkanie to w miare pewna (o ile jest cos pewnego) inwestycja.
    > Buduje ja Ronson Development - moze slyszeliscie cos zlego?

    Nie znam :)

    > Ponawiam pytanie: w czym bralibyscie kredyt przy zalozeniach jak w
    pierwszym
    > poscie???

    O wymienionych bankach raczej w kwestii kredytów źle się nie pisze :).
    Biorąc kredyt USD niekoniecznie będziesz mógł płacić w USD za mieszkanie.
    Trzebaby konkretnie dopytać się w banku i u dewelopera, ale pewnie skończy
    się na wielokrotnym przeliczaniu PLN-USD-PLN-USD.
    Co do ryzyka kursowego i brania kredytu w walucie, to zdania naukowców są
    podzielone. Poczytaj posty z ostatnich miesięcy, było sporo o kredytach :)

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

  • 6. Data: 2002-08-27 10:48:06
    Od: m...@p...onet.pl

    > Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    <CIACH!!!>

> [...]
    > podzielone. Poczytaj posty z ostatnich miesięcy, było sporo o kredytach :)

    Na pewno beda przeliczac z USD na PLN - cena jest indeksowana USD -
    placisz kwote transzy w PLN po przeliczeniu wg sredniego kursu NBP z dnia
    poprzedzajacego wplate.

    Wiem, ze na liscie byl ten temat, ale:
    a) byl jakis czas temu (w tutaj wszystko sie zmienia jak w kalejdoskopie
    b) sprawa jest bardziej skomplikowana przez transze DOLAROWE

    Macie jakies sugestie? (dla przypomnienia: kredyt na mieszkanie, platnosc w 7
    transzach od 09/2002 do 10/2002, cena mieszkania STALA w USD przeliczana po
    sred. kursie NBP z dnia poprzedz. wplate.) JAKI WZIAC KREDYT????

    Pozdro,

    M.

  • 7. Data: 2002-08-27 15:13:14
    Od: "b2d2" <m...@g...pl>

    In article <4...@n...onet.pl> , m...@p...onet.pl
    wrote:

    > Zastanawiamy sie nad kupnem mieszkania.
    > Cena mieszkania jest stala w USD - mieszkanie platne w 7 transzach
    > w miare postepu prac budowlanych od 09/2002 do ~11/2003.

    A skad masz pewnosc, ze zbudują? Nawet PIA piasecki strzelil plajte...

    >niestety zarabiam w PLN nie w USD
    a wiec dlaczego pozwalasz zdzieras z siebie w USD?

    Pinio
    --
    "Bo jak się człowiek przejmie rolą sam pan wisz
    to zaraz plecy go rozbolą albo krzyż..."

  • 8. Data: 2002-08-28 12:10:18
    Od: m...@p...onet.pl

    > A skad masz pewnosc, ze zbudują? Nawet PIA piasecki strzelil plajte...

    > a wiec dlaczego pozwalasz zdzieras z siebie w USD?
    >

    > Pinio

    Pinio, Dzieki za rade :)

    Macie jakies BARDZIEJ KONSTRUKTYWNE pomysly?

    M.

  • 9. Data: 2002-08-28 12:22:51
    Od: "CEzar" <a...@w...pl>

    > <CIACH!!!>

    > Na pewno beda przeliczac z USD na PLN - cena jest indeksowana USD -
    > placisz kwote transzy w PLN po przeliczeniu wg sredniego kursu NBP z dnia
    > poprzedzajacego wplate.
    NIE średniegoNBP tylko kursu banku (na dzisiaj dla CHF NBP-2.7629
    PKO-2.8487
    a wczorej NBP-2.,7574 PKO-2.8296)
    dolary mozna sobie znaleźć
    CEZar