  • 1. Data: 2005-01-05 13:27:05
    Temat: Mam dolary chce ich uzywac w podrozy po swiecie-czeki, konta???
    Od: "Wojtek" <w...@g...pl>

    Witam.
    W Lutym ruszam na wyprawe dokokola swiata i mam problem.
    Mam dolary ktorych nie chce wymieniac na zlotowki poniewaz i tak bede
    najczesciej potrzebowal dolarow. Niestety banki ktore sprawdzilem nie
    pozwalaja
    zalozyc konta walutowego do ktorago dostep mialbym bedac za granica.
    To samo z czekami podroznymi, nominaly tych czekow sa w dolarach
    jednak placic w Polsce za nie trzeba zlotowkami.
    Moze znacie jakis dobry sposob?
    Z gory dziekuje i pozdrawiam.
    Wojtek

  • 2. Data: 2005-01-05 13:34:53
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Moze znacie jakis dobry sposob?

    Konto walutowe w Pekao SA i do niego karta Visa. Karta jest podpięta do
    konta walutowego, rozliczana w dolarach (brak przewalutowania na PLN). Koszt
    10 USD/rok. Po pierwsze oszczędzasz na przewalutowaniu, po drugie karta jest
    wypukła więc można nią płacić w żelazkach.

    http://www.pekao.com.pl/indywidualni4s2.xml?/sid=34/
    lang=PL/703123-573800-95836

  • 3. Data: 2005-01-05 17:31:11
    Od: "Wojtek" <w...@g...pl>

    Glenn <g...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > 10 USD/rok. Po pierwsze oszczędzasz na przewalutowaniu, po drugie karta jest
    > wypukła więc można nią płacić w żelazkach.

    Dzieki za odpowiedz ale niestety trzeba u nich miec stale dochody i zwykle
    konto conajmniej 6 miesiecy a ja nie mam :(
    Udalo mi sie cos znalezc w BPH, ale szukam dalej
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 4. Data: 2005-01-05 17:35:06
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Dzieki za odpowiedz ale niestety trzeba u nich miec stale dochody i
    > zwykle konto conajmniej 6 miesiecy a ja nie mam :(

    "wypełnić i złożyć w oddziale wniosek o wydanie karty złotowej lub dolarowej
    albo o obie karty,
    zdeponować kwotę gwarancyjną w wysokości 500 zł
    (osoby posiadające w Banku Eurokonto przez okres 6 miesięcy lub rachunek
    bieżący przez okres 12 miesięcy są zwolnione z tej kwoty),
    w ciągu 14 dni od złożenia wniosku, Bank wysyła do wnioskodawcy
    zawiadomienie o otwarciu lub odmowie otwarcia rachunku karty i przyznaniu
    karty Visa Classic,
    gdy odpowiedź Banku jest pozytywna wnioskodawca powinien zgłosić się celem
    otwarcia rachunkukarty złotowego lub dolarowego (pierwsza minimalna wpłata
    wynosi odpowiednio 150 zł lub 150 USD). "

    Gdzie tu masz cokolwiek o obowiązku posiadania u nich ROR i stałych
    dochodach?

    > Udalo mi sie cos znalezc w BPH, ale szukam dalej

    A co znalazłeś w BPH?

  • 5. Data: 2005-01-05 23:09:07
    Od: "Wojtek" <w...@g...pl>

    Glenn <g...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    > wynosi odpowiednio 150 zł lub 150 USD). "
    >
    > Gdzie tu masz cokolwiek o obowiązku posiadania u nich ROR i stałych

    Tak mi powiedzialy dwie panie siedzace tam za stolikami no ale wiem wiem to o
    niczym nie swiadczy.
    Wielkie dzieki za pomoc, a wiesz moze jak wyglada sprawa utrzymania tego konta
    tzn ile kosztuje prowadzenie ile wydanie karty i jaka jest prowizja od
    pieniedzy wybieranych z bankomatow za granica

    > A co znalazłeś w BPH?

    W BPH konto dolarowe- wydanie karty 75zl prowadzenie 5,5zl prowizja 4%
    Jeszcze raz dzieki ipozdrawiam
    Wojtek

  • 6. Data: 2005-01-05 23:12:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Wojtek" <w...@g...pl> writes:

    > Dzieki za odpowiedz ale niestety trzeba u nich miec stale dochody i
    > zwykle konto conajmniej 6 miesiecy a ja nie mam :(

    Panienkom w banku sie zdawalo, ze pytasz o karte charge albo
    kredytowke. Pojdz jeszcze raz i popros z kims kompetentnym.

    MJ

  • 7. Data: 2005-01-05 23:16:49
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Tak mi powiedzialy dwie panie siedzace tam za stolikami no ale wiem
    > wiem to o niczym nie swiadczy.

    No co Ty - niedysponentkom wierzysz ;-) ?

    > Wielkie dzieki za pomoc, a wiesz moze jak wyglada sprawa utrzymania
    > tego konta tzn ile kosztuje prowadzenie ile wydanie karty i jaka jest
    > prowizja od pieniedzy wybieranych z bankomatow za granica

    A co? Stronę Pekao zdjęli ;-) ?

    > W BPH konto dolarowe- wydanie karty 75zl prowadzenie 5,5zl prowizja 4%
    > Jeszcze raz dzieki ipozdrawiam

    Ale to nie jest karta do konta dolarowego - popatrzyłes chyba na ceny
    kredytówek przez pomyłkę. AFAIR to BPH nie daje kart do kont walutowych.

  • 8. Data: 2005-01-05 23:21:10
    Od: "Wojtek" <w...@g...pl>

    Dobrze wiedzialy o co pytam bo dokladnie tlumaczylem i chyba mialy troch
    eracji bo w tym calym regulaminie jest napisane ze trzeba czekac na decyzje
    czy dostane czy nie a one chyba mowily z wlasnego doswiadczenia jak to jest.
    Co do oplat to juz wiem wszystko znalazlem, podobnie jak w BPH.
    Dziekuje za pomoc
    Pozdrawiam Wojtek

  • 9. Data: 2005-01-05 23:24:15
    Od: "Wojtek" <w...@g...pl>

    Glenn <g...@b...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale to nie jest karta do konta dolarowego - popatrzyłes chyba na ceny
    > kredytówek przez pomyłkę. AFAIR to BPH nie daje kart do kont walutowych.

    Na nic nie patrzylem, panie sprawdzily w swoich madrych ksiazkach i mowia ze
    bez problemu dostaje wize do konta dolarowego, (nie kredytowa) na takich
    warunkach jakie podalem
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 10. Data: 2005-01-05 23:27:23
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Na nic nie patrzylem, panie sprawdzily w swoich madrych ksiazkach i
    > mowia ze bez problemu dostaje wize do konta dolarowego, (nie
    > kredytowa) na takich warunkach jakie podalem

    Masz rację - no to dzięki za info w takim razie :-)