  • 1. Data: 2005-01-05 13:05:46
    Temat: Kredyt na dzialke+budowe domu...
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Czy ktoś z grupy brał tego typu kredyt?
    Jak wygląda wtedy umowa z bankiem - czy w ogóle transakcja tego typu jest
    możliwa, czy też bank np. nie da pieniędzy ponieważ brak jest pozwolenia na
    budowę (trudno żeby było, skoro nie ma działki) itp...

    Sytuacja jest taka: Mam możliwość kupienia działki w okolicy która bardzo mi
    odpowiada i trochę się spieszę żeby nikt jej nie "zwinął". Pieniądze na
    zakup działki mam, ale na budowę domu już nie bardzo. Podobno na tej działce
    jest już pozwolenie na budowę, a to podobno znaczy że TRZEBA zacząć budowę
    od razu... Co do tego będę pytał się tez na pl.misc.budownictwo, ale na
    razie najbardziej mnie interesuje sprawa samego kredytu.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2005-01-05 13:08:50
    Temat: Re: Kredyt na dzialke+budowe domu...
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    działce
    > jest już pozwolenie na budowę, a to podobno znaczy że TRZEBA zacząć budowę

    - trzeba zaczac budowe w ciagu 2 lat od uprawomocnienia sie pozwolenia na
    budowe (chyba, ze w tresci pozwolenia jest napisane inaczej ...)
    - nie wiadmo ile czasu juz uplynelo

    - rozpoczecie budowy moze polegac na zgloszeniu jej rozpoczecia w Urzedzie
    (z podaniem namiarow Kierownika Budowy), pobraniu Dziennika Budowy, wpisaniu
    w dziennik - "w dniu xxxxxx rozpoczeto budowe, wytyczono granice
    dzialki"...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2005-01-05 13:27:36
    Od: "ewela" <e...@o...pl>

    > Musisz najpierw kupić działkę. Jeżeli jest tam pozwolenie na budowę to na
    obecnego własciciela - musisz je przepisać na siebie. Dopiero, gdy bedziesz
    posiadał pozwolenie na budowę na siebie mozesz ubiegac się o kredyt na budowę
    domu - banki wymagają pozwolenia inaczej nie ma mowy o kredycie i oczywiscie
    pozwolenia prawomocnego - wydanego na własciciela działki.

    Pozdrawiam

    Ewela

  • 4. Data: 2005-01-05 14:53:26
    Od: "Darek" <0...@p...onet.pl>

> [...]
    > odpowiada i trochę się spieszę żeby nikt jej nie "zwinął". Pieniądze na
    > zakup działki mam, ale na budowę domu już nie bardzo.

    W BPH dostaniesz kredyt na zakup działki i budowę. Warunkiem jest jednak aby
    działka miała statut budowlanej - samego pozwolenia nie musisz miec.
    Jednakże wypłata transz na budowę odbędzie się tylko wtedy gdy już wszystkie
    pozwolenia będziesz miał.

    Darek

  • 5. Data: 2005-01-05 15:30:23
    Od: "Kamil Kosiński" <k...@...tak.dalej>

    "Jacek Osiecki" <j...@c...pl> wrote in message
> [...]
    > na
    > budowę (trudno żeby było, skoro nie ma działki) itp...

    Jeżeli działka nie jest Twoja (a nie jest bo chcesz ją dopiero kupić) to
    żaden bank nie da Ci kredytu na budowę czegokolwiek na tej działce, bo po
    prostu byłby szalony. problem jaki masz rozwiązuje się następująco. Najpierw
    kredyt na zakup działki. Po uzyskaniu pozwolenia na budowę przekształca się
    go w budowlany (oczywiście jeśli masz zdolność kredytową pozwalającą na
    zwiększenie wysokości kredytu).

> [...]
    > od razu... Co do tego będę pytał się tez na pl.misc.budownictwo, ale na
    > razie najbardziej mnie interesuje sprawa samego kredytu.

    Tego kawałka nie rozumiem. Na rozpoczęcie budowy masz dwa lata. Może raczej
    chodzi o decyzje o warunkach zabudowy? Bo generalnie posługiwanie się
    pozwoleniem wydanym dla kogoś innego (pomijam kwestię jego "przepisania")
    jest absurdalne. Musiałbyś budować według już zatwierdzonego projektu, a nie
    według projektu, który Tobie sie podoba.

  • 6. Data: 2005-01-06 07:07:29
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 5 Jan 2005 16:30:23 +0100, Kamil Kosiński napisał(a):
> [...]

    [...]

> [...]
    > go w budowlany (oczywiście jeśli masz zdolność kredytową pozwalającą na

    O, prawdopodobnie takie właśnie rozwiązanie będzie dla nas idealne.

> [...]
    > jest absurdalne. Musiałbyś budować według już zatwierdzonego projektu, a nie

    Zgadza się, wczoraj wieczorem się to wyjaśniło - agent coś wspomniał
    o zezwoleniu, więc nie wiedziałem jak to dokładnie wygląda. Oczywiście
    w naszym przypadku zrezygnuję z budowania według poprzedniego projektu...

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pomoc - teraz będę uderzał do mojego
    banku z pytaniami o możliwość udzielenia kredytu ;)

    Pozdrawiam,

  • 7. Data: 2005-01-06 07:33:28
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia 5 Jan 2005 14:27:36 +0100, ewela napisał(a):
> [...]
    > domu - banki wymagają pozwolenia inaczej nie ma mowy o kredycie i oczywiscie
    > pozwolenia prawomocnego - wydanego na własciciela działki.

    Jeszcze jedno pytanie...
    Sytuacja jest taka: jesteśmy młodym małżeństwem, mamy pracę. Nie wiem jednak
    czy bank udzieli nam kredytu na zakup działki... Tymczasem nasi rodzice jak
    najbardziej mają taką możliwość. Czy można zrobić tak, że kredyt na część
    działki wezmą rodzice a część my?

    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2005-01-10 09:15:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

> [...]
    > go w budowlany (oczywiście jeśli masz zdolność kredytową pozwalającą na

    Jeszcze jedno pytanie. Słyszałem, że podobno jeśli się chce wziąć kredyt na
    zakup działki (budowlanej) to taki kredyt jest oprocentowany zdecydowanie
    wyżej od budowlanego czy mieszkaniowego... Czy to prawda?

    Pozdrawiam,

  • 9. Data: 2005-01-10 14:48:07
    Od: "Kamil Kosiński" <k...@...tak.dalej>

> [...]
    > zakup działki (budowlanej) to taki kredyt jest oprocentowany zdecydowanie
    > wyżej od budowlanego czy mieszkaniowego... Czy to prawda?

    Takiej zależności bym sie nie doszukiwał. Generalnie oprocentowanie kredytu
    hipotecznego - niezależnie od celu kredytowania - zależy od tego jak bardzo
    bank "lubi" kredytobiorcę.

    To co jest ważne przy kredytach na zakup działki, to to, że są one udzielane
    na krótszy okres niż budowlane. Z reguły na 10-15 lat, podczas gdy budowlany
    można spokojnie spłacać przez 25-30, a ostatnio jakiś bank zaoferował nawet
    kredyty na 35 lat.