  • 1. Data: 2003-05-15 07:25:53
    Temat: [Lukas] [Fortis] - minusy tych bankow
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Czy możecie mi powiedzieć jakie są minusy tych banków jeśli chodzi
    o warunki prowadzenia konta dla osoby fizycznej? Zalety znam,
    ale może wy znacie jakieś kruczki, ukryte prowizje, trudności przy
    staraniu się o jakieś produkty, itp...

    Dla uściślenia powiem, że chodzi mi o e-pakiet Fortisa i e-konto Pro
    Lukas Banku.

    '''..\
    < _| (
    .__|\ )
    mj/ ^>

  • 2. Data: 2003-05-15 07:51:05
    Temat: Re: [Lukas] [Fortis] - minusy tych bankow
    Od: "Cyprian Sawicki" <c...@N...gazeta.pl>

    > Czy możecie mi powiedzieć jakie są minusy tych banków jeśli chodzi
    > o warunki prowadzenia konta dla osoby fizycznej?

    Jako że rozważałem nidawno któyz banków wybrać więc spróbuję:

    Minusy (potencjalne) Lukasa:
    - stan konta aktualizowany z jednodniowym opóźnieniem
    - token nie jest chroniony żadnym kodem jak np. w BZWBK, cyfry wyświetlają
    się non stop

    Minusy (potencjalne Fortisa):
    - "tajna" tabela opłat i prowizji, po każdej zmianie trzeba się o nią prosić
    - brak Visy Classic do ekonta
    - zastosowanie podpisu elektronicznego wymusza mniej praktyczne korzystanie z
    e-konta przy próbach logowania się z obcych komputerów (np. kafejka
    internetowa na wakacjach)

    C. Sawicki

  • 3. Data: 2003-05-15 08:10:52
    Od: "reader" <b...@...pl>

    Użytkownik "Cyprian Sawicki" <c...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:b9vgt9$43n$1@inews.gazeta.pl...

    > Jako że rozważałem nidawno któyz banków wybrać więc spróbuję:
    >
    > Minusy (potencjalne) Lukasa:
    > - stan konta aktualizowany z jednodniowym opóźnieniem

    mozna jednak wymusic synchronizację, która jest już po kilku minutach od
    tego zdarzenia

  • 4. Data: 2003-05-15 08:11:02
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Wiosenną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Cyprian pisze:

    > Minusy (potencjalne) Lukasa:
    > - stan konta aktualizowany z jednodniowym opóźnieniem
    Nie zgodzę się z w/w stwierdzeniem - można aktualizować ręcznie.

    > Minusy (potencjalne Fortisa):
    > - "tajna" tabela opłat i prowizji, po każdej zmianie trzeba się o nią prosić
    > - brak Visy Classic do ekonta
    To może być nawet plusem - nie bierze się Visy w banku w którym
    posiadasz konto podstawowe ;-)

    > - zastosowanie podpisu elektronicznego wymusza mniej praktyczne korzystanie z
    > e-konta przy próbach logowania się z obcych komputerów (np. kafejka
    > internetowa na wakacjach)
    A no tak, teraz sobie przypomniałem posty na ten temat.

    Dzięki.
    --
    ( . '">
    ) L_

  • 5. Data: 2003-05-15 08:46:43
    Od: p1w <w...@w...pl>

    >- token nie jest chroniony żadnym kodem jak np. w BZWBK, cyfry wyświetlają
    >się non stop

    No i co z tego że się wyświetlają non stop ? I tak nie tworzą pełnego
    hasła dostępowego. Dołączany PIN jest odpowiednikiem hasła tokenów vasco
    z bzwbk.

  • 6. Data: 2003-05-15 09:32:23
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 15 May 2003 07:51:05 +0000 (UTC), "Cyprian Sawicki"
    <c...@N...gazeta.pl> wrote:

    >Minusy (potencjalne) Lukasa:
    >- stan konta aktualizowany z jednodniowym opóźnieniem

    eee, nie. Tylko na WWW trzeba "ręcznie" wymusić i poczekać chwilę.
    Gdybyś miał rację, to nie byłoby możliwe złożenie przelewu zaraz po
    wpłacie gotówki - a jest.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2003-05-15 10:55:37
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

    Użytkownik "jaszczur" <j...@a...at.reply-to.invalid> napisał w
    wiadomości
    ome.or.workplace.pl...

    > Dla uściślenia powiem, że chodzi mi o e-pakiet Fortisa i e-konto Pro
    > Lukas Banku.

    W Lukasie:
    Daja sobie godzine na zastrzezenie karty VE od czasu zgloszenia.
    Moze to dlatego, ze karty te wydaje WBK.

    Stan konta nie byl aktualizowany automatycznie. Trzeba bylo skorzystac z
    jakiejs opcji
    "aktualizuj saldo" czy jakos podobnie:)
    Troche wkurza jezeli czekasz na przelew a korzystasz z modemu.

    Obecnie moze byc lepiej. Nie korzystam od jakiegos roku.

    Marcin

  • 8. Data: 2003-05-15 11:02:15
    Od: "WkurwionyKierowca" <...@i...de>

    Użytkownik "Marcin" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Stan konta nie byl aktualizowany automatycznie. Trzeba bylo skorzystac z
    > jakiejs opcji
    > "aktualizuj saldo" czy jakos podobnie:)
    > Troche wkurza jezeli czekasz na przelew a korzystasz z modemu.

    logujesz sie na konto...wciskasz AKTUALIZUJ i sie rozlaczasz...
    za 5-10 minut logujesz sie ponownie i jest juz ok
    a poza tym zawsze masz darmowa infolinie 0800

  • 9. Data: 2003-05-15 11:21:01
    Od: "Cyprian Sawicki" <c...@N...gazeta.pl>

    > No i co z tego że się wyświetlają non stop ? I tak nie tworzą pełnego
    > hasła dostępowego. Dołączany PIN jest odpowiednikiem hasła tokenów vasco
    > z bzwbk.

    W sumie racja, nigdy tak na to nie patrzyłem, chociaż taki PIN klepany do
    tokena nie podejrzę żadnym keyloggerem, a komputerowy i owszem mógłbym. Nie
    oznacza to że jestem niezadowolony z poziomu bezpieczeństwa - pisałem o
    potencjalnych wadach dla kogoś kto się ich doszukuje wszędzie ;-)

    C. Sawicki

  • 10. Data: 2003-05-15 11:24:56
    Od: "Cyprian Sawicki" <c...@N...gazeta.pl>

    > eee, nie. Tylko na WWW trzeba "ręcznie" wymusić i poczekać chwilę.
    > Gdybyś miał rację, to nie byłoby możliwe złożenie przelewu zaraz po
    > wpłacie gotówki - a jest.

    Jeszcze nie doczekałem wypłaty na nowe konto w Lukasie, jeśli tak to
    faktycznie wprowadziłem w błąd. Ale tak czy siak, trzeba pamiętać żeby sobie
    stan zaktualizować, mi się jeszcze zdarza zapomnieć (przyzwyczajenia z bzwbk
    gdzie aktualne saldo jest pokazywane bez odświeżania), no a skoro miało być o
    potencjalnych wadach ...