  • 1. Data: 2010-09-07 12:05:26
    Temat: Lokaty we frankach
    Od: g...@o...pl

    Czy są oferowane przez banki w Polsce?

  • 2. Data: 2010-09-07 12:17:12
    Temat: Re: Lokaty we frankach
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4...@n...onet.pl
    > Czy są oferowane przez banki w Polsce?

    Bywają w oferta pb, na przykład na 0,45% rocznie..... Ale na co to komu?

  • 3. Data: 2010-09-07 12:28:52
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 7 Sep 2010 14:17:12 +0200, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    >Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    l...

    >Bywają w oferta pb, na przykład na 0,45% rocznie..... Ale na co to komu?

    No wiesz, Szwajcarzy ostatnio próbowali osłabiać franka, bo za dużo
    zyskiwał wobec dolara, ale odpuścili.
    Chyba więc trzymanie części kasy w CHF nie jest takim złym pomysłem.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2010-09-07 12:42:01
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:brbc86t2n4abs4dneios2nps4j73kohfme@4ax.
    com...

    > No wiesz, Szwajcarzy ostatnio próbowali osłabiać franka, bo za dużo
    > zyskiwał wobec dolara, ale odpuścili.
    > Chyba więc trzymanie części kasy w CHF nie jest takim złym pomysłem.

    Pewnie racja, ale po co na lokacie? A'vista na 0,01% i jedziemy. :-)

  • 5. Data: 2010-09-07 13:59:56
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <g...@o...pl> wrote in message
    > Czy są oferowane przez banki w Polsce?
    >
    > --

    Oferte nie do przebicia ma Getin, ale gotowkowo obslugiwane tylko w duzych
    oodzialach duzych miast, trzeba sie pytac indywidualnie w danym oddziale, na
    12-mies. jak dobrze pamietam daja 3%-min. lokata od 5tys CHF. Obecnie CHF
    jest drogi w stosunku do innych walut, ale kto wie jak zlotowka zlapie wiatr
    w zagle chociaz na pare miesiecy i sie mocniej umocni, powiedzmy do 2.4-2.5
    za CHF( moze troche CHF oslabnie do EUR to wtedy zobaczymy lepszy kurs za
    PLN) to taka lokata moze byc ciekawa alternatywa i zabezpieczeniem na
    niestabilne czasy.
    Reszta konkurencji oferuje przewaznie oprocentowanie od 0-1% co nie sklania
    do oszczedzania.
    Generalnie oprocentowanie lokat walutowych nie napawa optymizmem w stosunku
    do PLN, ale to tak jak z ubezpieczeniem, tez za nie placimy, a jak sie zadne
    nieszczescie nie wydarzy to mamy strate na ubezpieczeniu mieszkania czy
    innej rzeczy. Trudno okreslic kiedy PLN dostanie zapasci, ale wydaje mi sie
    ze moze to nastapic juz za rok, dwa lub trzy lata, bo stan finansow
    publicznych to katastrofa ukrywana przez ten rzad. W koncu wszystko wyjdzie
    na jaw i walnie z duznym hukiem, co odbije sie na PLN.

  • 6. Data: 2010-09-07 14:05:48
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 07 Sep 2010 15:59:56 +0200, Krzysztof napisał(a):

> [...]
    > stan finansow publicznych to katastrofa ukrywana przez ten rzad. W koncu
    > wszystko wyjdzie na jaw i walnie z duznym hukiem, co odbije sie na PLN.

    IMO zapaść PLN może nastąpić nawet szybciej niż przewidujesz. No ale czas
    pokaże ile jeszcze pociągnie kreatywna księgowość i PR naszej władzy.

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2010-09-07 20:28:22
    Od: g...@o...pl

    > Pewnie racja, ale po co na lokacie? A'vista na 0,01% i jedziemy. :-)

    O to też chciałem zapytac - skoro lokaty niby jedynie lekko wygrywają z
    inflacją, to czy nie wyjdzie na to samo trzymac nieoprocentowane franki? CHF
    szybciej będzie chyba po 4 niż po 2?

  • 8. Data: 2010-09-08 08:59:03
    Od: g...@o...pl

    W Getinie jest tak:

    > Jest możliwość założenia lokaty w CHF.
    > Kwota minimalna: 5000 CHF
    > Oprocentowanie:
    > 1 miesiąc- 0,1%
    > 3 miesiące- 2,00%
    > 6 miesięcy- 2,50%
    > 12 miesięcy- 3,00%
    >
    > Wpłaty w CHF można dokonać tylko w jednej placówce to jest III POK Warszawa
    przy ul. Świętokrzyskiej 36 (przy rondzie ONZ).

  • 9. Data: 2010-09-08 13:15:53
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    <g...@o...pl> wrote in message

    > W Getinie jest tak:

    > przy ul. Świętokrzyskiej 36 (przy rondzie ONZ).

    No niestety jest to ograniczona dostepnosc, w innych miastach pewnie
    podobnie, ja kiedys pytalem sie w Katowicach w I-glownym oddziale przy ul.
    Warszawskiej, to tez mozna bylo, ale pewnie w mniejszych placowkach juz nie.
    Bardzo ograniczone jest tez pobieranie GBP w Getinie, tylko w okreslonych
    placowkach, dlatego wynioslem sie z GBP do Aliora, wyzsze oprocentowanie
    lokat w tej walucie (widocznie Getin nie lubi GBP) i dostepnosc w kazdej
    placowce, oczywiscie wieksze kwoty tez po zamowieniu.