  • 1. Data: 2010-09-07 10:03:15
    Temat: promocja millenium oszczędnościowy 5,5 %
    Od: "Anna" <a...@o...pl>

    witam skusiłam się i wpłaciłam kasę ale nie jestem pewna czy bank dobrze
    naliczył oprocentowanie. Otóż:

    w dniu 25.08.2010 r. wpłata 1525,63

    31.08 na koncie pojawia się kapitalizacja odsetek 1 zł

    coś mi tu nie gra?

    7 dni trzymałam a więc

    1525,63 * 7 * 5,5 / 36500 = 1,60 zł

    czyli coś źle a moż źle liczę

  • 2. Data: 2010-09-07 10:09:54
    Temat: Re: promocja millenium oszczędnościowy 5,5 %
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Anna" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > naliczył oprocentowanie. Otóż:
    >
    > w dniu 25.08.2010 r. wpłata 1525,63
    >
    > 31.08 na koncie pojawia się kapitalizacja odsetek 1 zł

    Co do zasady liczysz dobrze (powinno ci wyjść 1,61 zł).

    Natomiast Mille najwyraźniej policzył dla 6 dni i oprocentowania 4%.

  • 3. Data: 2010-09-07 11:17:41
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Anna" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Co do zasady liczysz dobrze (powinno ci wyjść 1,61 zł).

    Czy jak wplacisz 25 i wyplacisz 26 to masz dwa dni .... ?
    To moglobyc oprocentowanie za 6 dni minus Belka.
    O ile oczywiscie nie mamy progów i innych warunków

  • 4. Data: 2010-09-07 12:32:53
    Od: "Anna" <a...@o...pl>

    nawet i przy 6 dniach coś tu nie gra

    albo nas kantuja albo w dupie maja klientów z ta promocją

  • 5. Data: 2010-09-07 12:40:28
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    W dniu 2010-09-07 12:09, MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Anna" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Co do zasady liczysz dobrze (powinno ci wyjść 1,61 zł).
    >
    > Natomiast Mille najwyraźniej policzył dla 6 dni i oprocentowania 4%.

    Oni tak mają - odsetki za ostatni dzień miesiąca zostaną doliczone na
    koniec następnego.
    Dlaczego?
    "Wew. regulacje banku".

    Co do oprocentowania - promocja była tylko dla NOWYCH środków - taka
    pułpapka dla niewczytujących się. Co to są NOWE przeczytaj sobie w
    regulaminie promocji czy jak to się tam nazywa.

  • 6. Data: 2010-09-07 12:46:24
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "~|_ukasz" <l...@a...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:i65brs$a8v$...@p...nask.net.pl...

    > Oni tak mają - odsetki za ostatni dzień miesiąca zostaną doliczone na
    > koniec następnego.
    > Dlaczego?
    > "Wew. regulacje banku".

    Są niesamowici. Z kolei na kartach kredytowych dopisują ostatniego dnia
    miesiąca odsetki obejmujące także pierwszy dzień kolejnego miesiąca (przy
    szczególnych konfiguracjach związanych z dniami wolnymi w skrajnym przypadku
    mogą to nawet być odsetki za trzy dni do przodu).

    Jak dokona się spłaty karty w pierwszym dniu miesiąca, to odsetki się
    prawidłowo skorygują tylko wtedy, gdy w kolejnym miesiącu naliczą się wyższe
    niż ta nadpłata. W innym przypadku wysokość odsetek koryguje się do zera. A
    jak nie ma odsetek w kolejnym miesiącu, to tych nadpłaconych nie oddają.

    Dlaczego? Tak jak wyżej. :-) Jak widać duch BIG Banku Gdańskiego wiecznie
    żywy. :-)

  • 7. Data: 2010-09-07 13:34:46
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 07 Sep 2010 14:46:24 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > nie oddają.
    >
    > Dlaczego? Tak jak wyżej. :-) Jak widać duch BIG Banku Gdańskiego

    No to nieźle to sobie obmyślili i nikt im za to się do dupy nie może
    dobrać?

    --
    xbartx

  • 8. Data: 2010-09-07 13:39:10
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

    > No to nieźle to sobie obmyślili i nikt im za to się do dupy nie może
    > dobrać?

    Nie wiem. Reklamacje dotyczące zwrotów nadpłat są naturalnie rozpatrywane
    pozytywnie. Reklamacje dotyczące sposobu wyliczania na koniec miesiąca -
    negatywnie.

    No i jest pytanie, jaka część klientów potrafi sobie prawidłowo sama
    wyliczyć odsetki i jakiej części z klientów z tych co to potrafią, chce się
    to robić. Zyski banku z tego procederu nie są raczej wysokie, tylko ten
    niesmak. Przykładowo dla 50k zł odsetki za 1 dzień na 9,9% to 13,56 zł.

  • 9. Data: 2010-09-07 14:02:38
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 07 Sep 2010 15:39:10 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > się to robić. Zyski banku z tego procederu nie są raczej wysokie, tylko
    > ten niesmak. Przykładowo dla 50k zł odsetki za 1 dzień na 9,9% to 13,56

    No Mille trochę tych kart jednak wydaje, więc może to być miesięcznie i
    całkiem niezła kwota, bo tak jak mówisz raczej nikomu się nie będzie
    chciało liczyć o ile w ogóle będzie chciało się komuś dochodzić jak to
    policzyć. A poza tym skoro banki to instytucje zaufania publicznego to i
    po co to robić? ;)

    --
    xbartx

  • 10. Data: 2010-09-07 14:14:28
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > chciało liczyć o ile w ogóle będzie chciało się komuś dochodzić jak to
    > policzyć. A poza tym skoro banki to instytucje zaufania publicznego to i

    Zwróćmy jednak uwagę, że aby bank faktycznie na tym procederze zarobił, a
    klient stracił, muszą zajść dość szczególne okoliczności. W większości
    przypadków sprowadza się to wyłącznie do tego, że bank pobiera część odsetek
    o miesiąc wcześniej niż powinien pobrać.