  • 31. Data: 2006-12-12 19:30:18
    Temat: Re: Logowanie PEKAO.24
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Pako napisał(a):
    > Niestety wszyscy się mylicie - moim zdaniem powinni wprowadzić to we
    > wszystkich bankach!

    No, jeszcze czego. Bardziej upierdliwej formy logowania jeszcze nigdy
    nie widzialem ;>

    > utradniają, ale tam jest tylko 4 cyfrowy pin, a w Pekao przez ten sposob
    > logowania hasło jest nie do zlamania. Strach pomyslec jak taki programik
    > przedrze się jako trojan na nasze komputery!

    "sie przedrze"? Jak sobie zainstalujesz, to sam jestes winien. Jak
    uzywasz przegladarki, ktora zainstaluje za Ciebie - tez jestes sam sobie
    winien... a przechwycenie hasla dalej, na routerze snifferem na
    przyklad, z powodu SSLi i tak graniczy z cudem (nie napisze, ze jest
    niemozliwe, ale prawdopodobienstwo bardzo znikome), wiec ten fidrygal
    jest tylko potwornym utrudnieniem.

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 32. Data: 2006-12-13 16:19:12
    Od: majtol <m...@b...spamwon.pbks.pl>

    Johnson napisał(a):

    > A to ciekawe., bo tam chyba max hasło może być 16 znakowe. Jak to zrobiłeś?

    Proste/ Unicode :)

    --
    pozdrawiam
    majtol

  • 33. Data: 2006-12-14 01:53:49
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "majtol" <m...@b...spamwon.pbks.pl> wrote in message

    > Proste/ Unicode :)

    Nie. To jest nadal tylko 16 znaków. Tylko, że zajmuje więcej niż 16 bajtów.

  • 34. Data: 2006-12-14 19:29:25
    Od: " - Robert -" <r...@g...pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Czy ktoś oprócz mnie uważa że nowy system logowania do PEKAO.24 jest
    > beznadziejny?
    > Powalająca jest zwłaszcza konieczność wpisywania losowych literek z
    > hasła.

    Absolutnie nie jest - mam taki system logowania w NatWest i chcialbym miec
    identyczny w Multi. Co wiecej NatWest wymaga ponadto 3 znaki z PINa (ktory
    moze miec do 8 znakow).
    Beznadziejna to jest koniecznosc wprowadzania z klawiatury calego hasla. Jeden
    keylogger na komputerze i mam haslo wszystkich osob korzystajacych z danej
    maszyny. Eliminuje to mozliwosc awaryjnego skorzystania z kafejki.

    >Według mnie praktycznie uniemożliwia to stosowanie losowych
    > długich haseł (nie do zapamiętania) i używania menadżerów haseł. O co im
    > chodzi?

    O bezpieczenstwo Twoich pieniedzy - jakim problemem jest policzenie sobie w
    pamieci hasla? Albo utworzenie go np w grupach po 3 znaki? Czym sie to rozni
    od podawania 3 znakow telekodu?

  • 35. Data: 2006-12-17 11:51:25
    Od: mariusz <b...@e...pl>

    MarekM napisał(a):

    > Pomysł w Pekao wziął się już raczej z BPH ;-)

    Ja wiedziałem że tak będzie :)

    Od pierwszego radosnego listu o zmianie sposobu logowania spodziewałem
    się kłopotów. Pomimo zapisania hasła na kartce nie udało mi się juz
    nigdy ponownie zalogować do konta. Być może w swojej naiwności nie
    ustanawiałem zmiany pin --> hasło spod jedynie słusznego gniota IE i
    jakieś znaki się przekłamały.

    Czy nie można było rozwijać idei hasła wyklikanego
    na kalkulatorku ekranowym ?

    Po za tym kontrast kratek nieaktywnych i wypełnionych jest moim zdaniem
    zbyt mały. Nie każdy ma sokoli wzrok.

    --
    mariusz

  • 36. Data: 2006-12-17 21:54:07
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "mariusz" <b...@e...pl> wrote in message

    > Czy nie można było rozwijać idei hasła wyklikanego
    > na kalkulatorku ekranowym ?

    Nie, bo piksele z ekranu zrzuca się tak samo wygodnie jak nacisnięcia
    klawiszy.

  • 37. Data: 2006-12-17 23:13:00
    Od: mariusz <b...@e...pl>

    witek napisał(a):

    > Nie, bo piksele z ekranu zrzuca się tak samo wygodnie jak
    > nacisnięcia klawiszy.

    To może koło fortuny we flashu z dzwiękiem i
    z okrzykami

    teraz !

    --
    mariusz

  • 38. Data: 2006-12-17 23:54:12
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > To może koło fortuny we flashu z dzwiękiem i
    > z okrzykami

    nie ma idealnego rozwiązania.
    Wszystko da się obejść wczesniej czy później

  • 39. Data: 2006-12-18 07:19:05
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "mariusz" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nigdy ponownie zalogować do konta. Być może w swojej naiwności nie
    > ustanawiałem zmiany pin --> hasło spod jedynie słusznego gniota IE i

    Tak same się? :)

    > Po za tym kontrast kratek nieaktywnych i wypełnionych jest moim zdaniem
    > zbyt mały. Nie każdy ma sokoli wzrok.

    Zdecydowanie zgadzam się. Jeszcze trochę i kratki będą
    pomazane i pokrzywione, żeby utrudnić skanowanie
    "które pola użytkownik wypełnia".
    Paranoja...

    Miroo (http://miroo.ovh.org)