  • 161. Data: 2015-11-13 11:59:28
    Temat: Re: Likwidacja tokenów
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris94" 56452128$0$22826$6...@n...neostrada.pl

    > Owszem, roszczenia cywilno-prawne ulegają przedawnieniu, ale nigdy nie
    > słyszałem by przedawnieniu ulegały podatki.

    Właśnie było w wiadomościach Googlastych:

    http://biznes.interia.pl/podatki/news/abolicja-podat
    kowa-nie-tak-oczywista-jak-z-niej-skorzystac,2196815
    ,4211
    Abolicja podatkowa nie tak oczywista. Jak z niej skorzystać
    Wtorek, 10 listopada (06:00)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 162. Data: 2015-11-13 16:15:27
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 12 Nov 2015 21:42:58 +0100, "Eneuel Leszek Ciszewski"

    >Bo trzeba wcześniej osiągnąć stosowny ePUAP.

    Mam profil zaufany (jeśli to masz na myśli) od kilku lat.
    Niestety wysłanie dokumentu przez PUE wymaga certyfikatu
    kwalifikowanego. Albo ja nie umiem tego zmienić :)

    >Hm... A co to CEIDG?

    https://prod.ceidg.gov.pl
    - teoretycznie właściwa ścieżka do zgłoszenia numerów kont do
    wszystkich urzędów (jedno okienko). Ale mój pesel im się nie podoba :)

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 163. Data: 2015-11-13 23:54:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "WAM" j...@4...com

    > Mam profil zaufany (jeśli to masz na myśli) od kilku lat.
    > Niestety wysłanie dokumentu przez PUE wymaga certyfikatu
    > kwalifikowanego. Albo ja nie umiem tego zmienić :)

    Byłem, widziałem, zapomniałem jak było dalej... ;)
    Poszedłem do ZUSu i otrzymałem rejestrację ePUAPną
    oraz instrukcję PUEmiczną. Na zadane pytanie, taką
    dostałem mniej więcej odpowiedź -- do stu chłopa ;)
    można obyć się bez cuda o imieniu 'Płatnik', a powyżej
    tej setki 'ePłatnik' nie pociągnie.

    Po powrocie do pracy :) odpaliłem ePUAP, odpaliłem PUE i podczepiłem
    profil. Od tej pory nie muszę niczego podawać przy logowaniu. :) Nawet
    SMSów nie widuję -- nie wiem, czy kesze operowe trzymają, czy jakiś błąd...

    Na dodatek ePUAPicznie można podmienić bez SMSa numer telefonu, na
    który przywędrowują SMSy. :)

    Jakos i tam zabłąkałem się...

    > https://prod.ceidg.gov.pl
    > - teoretycznie właściwa ścieżka do zgłoszenia numerów kont do
    > wszystkich urzędów (jedno okienko). Ale mój pesel im się nie podoba :)

    Ale dzięki za info.

    -=-

    Wracając do PUE -- masz tam możliwość logowania z:

    login i hasło
    certyfikat
    profil [okienny?...] ePUAP

    a wewnętrz podczepiasz płatnika pod eProfil?...

    Nie powiem, coi dalej, gdyż, albowiem, ponieważ, bo:

    Niedostępność systemu ePUAPSzanowni Państwo,informujemy, że w dniu dzisiejszym
    tj. 13.11.2015 od godziny 19:00 do godziny 6:00 dnia 14.11.2015 będą
    wykonywane
    czynności serwisowe systemu ePUAP mające wpływ na dostępność systemu.

    Przepraszamy za powstałe utrudnienia.

    Z poważaniem
    Zespół Centrum Cyfrowej Administracji

    Jutro rzucę okiem. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 164. Data: 2015-11-14 16:54:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" n25pn8$406$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > dostałem mniej więcej odpowiedź -- do stu chłopa ;)
    > można obyć się bez cuda o imieniu 'Płatnik', a powyżej

    Ponad 100 pracowników to (spośród nas) chyba zatrudnia tylko Budzik.

    > Po powrocie do pracy :) odpaliłem ePUAP, odpaliłem PUE i podczepiłem
    > profil. Od tej pory nie muszę niczego podawać przy logowaniu. :) Nawet
    > SMSów nie widuję -- nie wiem, czy kesze operowe trzymają, czy jakiś błąd...

    Logowanie z innego kompa -- podaję login (z ePUAPu) i hasło.

    > login i hasło
    > certyfikat
    > profil [okienny?...] ePUAP

    > a wewnętrz podczepiasz płatnika pod eProfil?...

    Jeśli jesteś (jak ja) biurem [roz]rachunkowym -- Twoi klienci
    podpisują pełnomocnictwo i masz dostęp do ich danych. Ponoć
    do każdego takiego klienta aktywujesz ePłatnika.

    -=-

    IMO orzecznik ZUS wiosną 2014 korzystał z czegoś właśnie takiego.
    (taką kolorystykę zapamiętałem)

    Tam odkrył, że nie korzystałem ze zwolnień -- więc renty nie dał.
    Zapytał tylko o niedowidzenie oka -- czy jest wrodzone. [skąd
    miałem wiedzieć o obowiązku zabrania ze sobą zaświadczenie
    -- w czasie porodu byłem zestresowany, a i czytać wtedy nie
    potrafiłem... żadnych dokumentów wówczas ze sobą nie zabrałem;
    urodziłem się goły i wesoły...]

    -=-

    Chciałem pooglądać składki:

    Unikalny identyfikator błędu:
    1a8eb7b6-ade4-4cf2-ab3b-0f1cf307bb31/e2/p3

    Data wystąpienia błędu: 2015-11-14 16:46:45

    Niestety, wystąpił błąd

    Ale wczoraj oglądałem. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 165. Data: 2015-11-14 17:11:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" n27lgf$qi7$...@n...news.atman.pl

    > Chciałem pooglądać składki:

    > Unikalny identyfikator błędu:
    > 1a8eb7b6-ade4-4cf2-ab3b-0f1cf307bb31/e2/p3

    > Data wystąpienia błędu: 2015-11-14 16:46:45

    > Niestety, wystąpił błąd

    Błąd trwał tylko przez chwilę, ale już jest kolejna niespodziewanka:

    Formularz nie może być uruchomiony. Wykryto wtyczkę (plugin) Adobe
    Flash Player, która jest bezpośrednio zintegrowana z przeglądarką Google
    Chrome i jest domyślnie włączona.
    Poprawne funkcjonowanie formularzy wymaga zainstalowania i używania
    zewnętrznej wtyczki (plugina) Adobe Flash Player.
    Szczególy rekonfiguracji przegladarki Google Chrome znajdują się w linku
    poniżej:

    https://support.google.com/chrome

    -=-

    Od kwietnia Chroma i ułomna nie będzie wspierana dla WXP -- problem (; zniknie. ;)

    Składki nie widać -- poszła wczoraj rano z mBanku.
    W lipcu zaksięgowana jest 16. Automag tego nie robi.
    Czyżby białko?...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 166. Data: 2015-11-14 17:25:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > SMSów nie widuję -- nie wiem, czy kesze operowe trzymają, czy jakiś błąd...

    Nie jest źle. ;) Próba dwukrotnego logowania operowego dała efekt:

    Uwierzytelnienie nie powiodło się. Wykorzystano niepoprawne dane autoryzacyjne.
    Sprawdź czy login / e-mail, hasło, certyfikat są
    prawidłowe.

    3 raz też źle podałem? 3 raz próbowałem wejść Chromą i ułomną,
    a tam hasło było zapisane w przeglądarce... I taki oto
    komunikat otrzymałem:

    Konto zostało zablokowane. Spróbuj ponownie później.

    No, nic... Jakoś to będzie...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 167. Data: 2015-11-15 23:42:27
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Napisałem:
    > I niestety jest to dosyć częsty przypadek, gdy fiskus wyciąga łapę do
    > spadkobierców z roszczeniem o spłatę zaległych podatków spadkodawców.

    Niewątpliwie popełniłem błąd pozwalając sobie na zbyt duże uogólnienie,
    ale jako usprawiedliwienie zacytuję fragment z tego artykułu:
    http://www.arslege.pl/przedawnienie-zobowiazania-pod
    atkowego/k38/a15966/

    > Przedawnienie można podzielić na dwa rodzaje: dotyczące powstania
    > obowiązku podatkowego oraz związane z obowiązkiem zapłaty
    > zobowiązania podatkowego.

    Ty zapewne miałeś na myśli ten pierwszy przypadek, dotyczący powstania
    obowiązku podatkowego, gdzie zobowiązanie ulega przedawnieniu po 5
    latach, natomiast ja myślałem o przypadku drugim, który wcale nie jest
    już taki oczywisty, a który odpowiada sytuacji, gdy spadkobierca
    dziedziczy nieruchomość obciążoną niezapłaconym przez spadkodawcę
    podatkiem. A zaległości podatkowe zabezpieczone hipoteką lub zastawem
    skarbowym, *w ogóle nie podlegają przedawnieniu.* (Art. 70 § 8 Ordynacji
    podatkowej).
    A nawet w przypadku pozostałych zaległości podatkowych, sprawa
    przedawnienia też nie jest oczywista (cytat z tej samej strony):

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 168. Data: 2015-11-16 21:28:59
    Od: n...@p...pl

    > Przy ofercie Virgin -- wszystko inne wymięka.

    To ja polecę telefonię łojca inwestora pod nazwą
    wrodzinie - uprzedzam że nikt nie może do mnie
    dodzwonić się, ale sim dostałem gratis (przeniesienie
    numeru) i nie muszę go doładowywać aż 2 lata, poza
    tym co najważniejsze: sms-y przychodzą bez problemów.

    jeśli ktoś nie ma ochoty na rozmowy przychodzące (a
    w szczególności jeśli nie chce aby wq... go reklamami
    i połączeniami od teściowej) a nr miałby służyć głównie
    do haseł sms-owych, oferta godna rozważenia... ;)

  • 169. Data: 2015-11-20 19:25:38
    Od: mx <m...@o...pl.pl>

    W dniu 27.10.15 o 00:17, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > https://clk.leadexpert.pl/click?c=Uw1F2Noe&cr=P3jTgc
    Dj&s=NdnT4JTV

    > Przy ofercie Virgin -- wszystko inne wymięka.

    I się skusiłem, klika Ci nabiłem, chociaż Opera radziła nie wchodzić.
    Nawet złotawy nr capnąłem, 737 xx9 757.

  • 170. Data: 2015-11-23 03:44:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "mx" 564f65a2$0$684$6...@n...neostrada.pl

    > I się skusiłem, klika Ci nabiłem, chociaż Opera radziła nie wchodzić.

    Nie wiem, dlaczego są te/takie rady.

    > Nawet złotawy nr capnąłem, 737 xx9 757.

    Widzę. Gdy dostanę coś -- odeślę Ci połowę, o ile podasz
    mi numer Twego konta (w Polsce) i nie będzie nikogo lepiej
    pasującego do tego kliknięcia niż Ty.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'