  • 1. Data: 2011-02-18 20:35:21
    Temat: Krótkoterminowy kredyt na zakup nieruchomości (hipoteczny?)
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    Gdzie najbardziej opłaca się wziąć kredyt za zakup nieruchomości,
    zakładając że kredyt będzie spłacony w całości w ciągu kilku miesięcy
    (ok. 6 do 12)? Chodzi o zrobienie takiego manewru: zakup nieruchomości
    (kredytowany) -> zrobienie prac wykończeniowych -> przeprowadzka ->
    sprzedaż dotychczas posiadanego mieszkania i całkowita spłata kredytu.
    Czy przy tak krótkim okresie kredytowania warto kombinować z hipoteką
    czy lepiej poszukać w bankach ofert kredytów gotówkowych?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-02-18 20:50:31
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Piotr" <y...@z...ru> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > przy tak krótkim okresie kredytowania warto kombinować z hipoteką czy
    > lepiej poszukać w bankach ofert kredytów gotówkowych?

    Jeśli kwota jest taka, że może wejść w rachubę inny niż hipoteczny
    (odnawialny, z karty kredytowej albo gotówkowy - w tej kolejności, spokojnie
    można to także poskładać z kilku kawałków), to hipotecznego nie warto brać
    (zbyt mały zysk finansowy na kosztach kredytu w porównaniu do innych kosztów
    oraz straty czasu). No ale jeśli oczekiwana kwota kredytu to np. 0,5m, to
    hipoteczny może być jedyną opcją.

  • 3. Data: 2011-02-18 21:01:59
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...pl>

    Sprzedaj mieszkanie wynajmując je jeszcze na następne pół roku od nabywcy.
    No ale to rada dobra na boom w interesie...

    Walnij się do paru doradców kredytowych.

  • 4. Data: 2011-02-18 21:03:02
    Od: buraxta <b...@g...com>

    On 2011-02-18 21:50, MarekZ wrote:
> [...]
    > porównaniu do innych kosztów oraz straty czasu). No ale jeśli oczekiwana
    > kwota kredytu to np. 0,5m, to hipoteczny może być jedyną opcją.

    Albo jakaś bezcelowa pożyczka hipoteczna zabezpieczona na starym lokalu?

    --
    |=> GG: 421503
    |=> b...@g...com

  • 5. Data: 2011-02-19 07:10:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 18 Feb 2011 21:35:21 +0100, Piotr napisał(a):

> [...]
    > Czy przy tak krótkim okresie kredytowania warto kombinować z hipoteką
    > czy lepiej poszukać w bankach ofert kredytów gotówkowych?

    Wybacz dociekliwość ale jaki cel ma taki zabieg? Dla mnie to idiotyzm.

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2011-02-19 07:19:58
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-02-19 08:10, scream pisze:

    > Wybacz dociekliwość ale jaki cel ma taki zabieg? Dla mnie to idiotyzm.

    Cel w skrócie opisałem (sfinansowanie zakupu nowej nieruchomości, w
    sytuacji gdy nie jest możliwa natychmiastowa sprzedaż/zamiana dotychczas
    posiadanej). Masz jakieś lepsze pomysły na rozwiązanie takiej sytuacji?

  • 7. Data: 2011-02-19 11:02:28
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 18.02.2011 Piotr <y...@z...ru> napisał/a:
> [...]
    > Czy przy tak krótkim okresie kredytowania warto kombinować z hipoteką
    > czy lepiej poszukać w bankach ofert kredytów gotówkowych?

    Jakiś kredyt z jak najmniejszą prowizją i jak najmniejszą opłatą za
    przedterminową spłatę. Teraz ING ma taką promocję, że za cenę nieco wyższej
    marży można mieć bez prowizji, a wcześniejsza spłata jest zdaje się bez
    opłat. Też mam podobną potrzebę - chcę kupić działkę trochę na kredyt,
    który i tak będzie potem refinansowany kredytem na budowę.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2011-02-19 16:50:53
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 19 Feb 2011 08:19:58 +0100, Piotr napisał(a):

    > Cel w skrócie opisałem (sfinansowanie zakupu nowej nieruchomości, w
    > sytuacji gdy nie jest możliwa natychmiastowa sprzedaż/zamiana dotychczas
    > posiadanej). Masz jakieś lepsze pomysły na rozwiązanie takiej sytuacji?

    Owszem, zastanawiam się, po co sprzedawać wtedy tą drugą nieruchomość i
    spłacać od razu cały kredyt i pozbawiać się dodatkowych pieniędzy. Jedyny
    sens widziałbym wtedy, gdyby Twoja sytuacja finansowa zupełnie nie
    pozwalała na spłatę tego kredytu. Jeżeli masz pieniądze na raty, to
    sprzedawanie mieszkania i szybka spłata kredytu jest niezbyt mądrym
    posunięciem delikatnie mówiąc. W dodatku większość banków nie pozwala
    spłacić dużego kredytu (w tym i hipotecznego) przed upływem 5 lat, bo
    doliczają jakieś dodatkowe opłaty wtedy. Tylko kredyt do 80 tys. zł można
    wcześniej słacić nie zwracając bankowi odsetek za cały okres..

    --
    best regards,
    scream

  • 9. Data: 2011-02-19 17:54:30
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-02-19 17:50, scream pisze:

> [...]
    > spłacać od razu cały kredyt i pozbawiać się dodatkowych pieniędzy. Jedyny
    > sens widziałbym wtedy, gdyby Twoja sytuacja finansowa zupełnie nie

    Tu jest mniej więcej taka sytuacja, chodzi o ludzi w wieku już niedługo
    emerytalnym, więc ich przyszłe dochody będą niższe niż obecne. Zyski z
    wynajmu w przybliżeniu spłacałyby raty kredytu hipotecznego (pod
    warunkiem że bank w ogóle dał by im kredyt na dłuższy termin, przy
    krótszych okresach dochód z wynajmu może nie "wyzerować" raty hipoteki).

    > Jeżeli masz pieniądze na raty,

    Ryzyko jest takie że jeśli wynajmujący opóźniłby się z płaceniem to raty
    kredytu hipotecznego mogą mocno zachwiać budżetem. Porównując ewentualny
    zysk i ryzyko gra nie wydaje się być warta świeczki.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-02-19 22:43:12
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sat, 19 Feb 2011 18:54:30 +0100, Piotr <y...@z...ru> wrote:

    >Ryzyko jest takie że jeśli wynajmujący opóźniłby się z płaceniem to raty

    "najemca", a nie "wynajmujący".
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski