    From: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Krótka historia przenosin karty :) (ING)
    Date: Tue, 02 Aug 2005 16:34:19 +0200
    Sender: p...@v...pl@xdsl-4727.wroclaw.dialog.net.pl

    Zadanie: Przenoszę kartę Lukasa do ING (wcześniej przenosiłem do BPH, ale
    zrezygnowałem -- wątek sprzed miesiąca chyba).

    Wypełniam formularz na stronie i wysyłam formularz przez stronę. Z rozpędu
    przed wysłaniem zapominam zmienić domyślne ustawienia z "nowa karta" na
    "przenoszę kartę" (czy jakoś tak). Ale nic -- wypełniam drugi raz już
    poprawnie. Myślę sobie -- jak zadzwonią to wspomnę o tym. Błąd okaże się potem
    brzemienny.

    Jest telefon po jakimś czasie, mogę zgłosić się do oddziału. Zapominam
    wspomnieć o dwóch umowach, jako że pada zdania o wyciągach. Czyli jest dobrze.

    Przychodzi PIN do karty, idę do oddziału. Kserują wyciągi, dowód zamknięcia
    karty lukasowej, dostaję kartę, umowę (trochę to trwa) i zonk... na karcie jest
    limit niższy niż na poprzedniej. Tutaj drugi zonk: dostałem limit z wniosku o
    "nową kartę".

    No nic, zabierają mi te papiery, mają załatwić że limit będzie taki jak na
    Lukasowej. Telefon milczy, więc po 1-2 tyg. wybieram się tam znowu. Tutaj
    kolejny zonk: tamta karta jest "nie do ruszenia", bo na wcześniejszej
    informacji z BIK mam kartę kredytową z Lukasa, a dopóki nie zniknie, więcej nie
    dostanę. Kółko się zamyka :). Jedynym wyjściem staje się... wyrobienie drugiej
    karty na podstawie przenosin :)). OK, wyrobię nową, tamtą poużywam i w końcu
    zamknę, grunt że dostanę KK z właściwym limitem.

    Mija parę dni... telefon milczy, czyli idę do oddziału. Visy nie dostanę, bo
    jedna osoba nie może mieć dwóch kart jednego wystawcy, proponują MC. OK, niech
    będzie, tylko niech trochę się pospieszą, bo zbliża się termin spłaty, a
    podobno przy przenoszeniu nie mogę sam spłacić, muszą oni przelać i wówczas ja
    im dopiero spłacam przy pierwszym wyciągu.

    Mija parę dni... cisza w eterze, więc dzwonię (zazwyczaj wolę iść, bo dodzwonić
    się ciężko, zresztą mają uszkodzoną centralkę i lubi rozłączać podczas rozmowy
    jak mnie uprzedzono :)) ). Dowiaduję się, że jest pozytywna decyzja, ale jest
    problem: już mam jedną Visę od nich. :)). Informuję, że wiem i podobno miałem
    dostać MC. Mają posłać emaila i sprawa zostanie jutro załatwiona.

    Dzwonię jutro (czyli dziś) -- już nie ma tej pani co zna sprawę, na dodatek
    jakby była, to i tak nie zdążyliby spłacić mojej starej KK do jutra.

    Zlecam przelew, zaniosę im potwierdzenie i zobaczymy co dalej. Mam nadzieję, że
    ich biurokratyczna maszyna nie eksploduje :]

    PS. Międzyczasie dostaję kolejny wyciąg z Lukasa -- okazuje się, że zamknięcie
    karty nie udało się, bo dysponentka pomyliła coś i kartę zamkną 12 miesięcy
    później niż wnioskowałem :).