  • 21. Data: 2011-08-12 12:17:21
    Temat: Re: Kredyt we frankach
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:4e45113b$0$3508$6...@n...neostrada
    .pl...

    > Owszem, lepiej jak Ci tylko wartość mieszkania ucieknie a nie jednocześnie
    > wartość mieszkania i kurs franka. Ale nie należy tworzyć iluzji że kredyt
    > w PLN to bezpieczna przystań nie powodująca "uwięzienia".

    Nie było moim zamiarem tworzenie takiej iluzji. Każde finansowanie
    zewnętrzne to podejmowanie wyższego ryzyka niż finansowanie samodzielne
    (poza oczywistymi przypadkami przestępstw).

  • 22. Data: 2011-08-12 19:02:11
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    > Istnieją tendencje do porównywania początkowych rat, kiedy to na ratę
    > kredytu frankowego ma miejsce największy wpływ stopy procentowej, a
    > najmniejszy kursu (pomijam tu już kompletnie obłędne porównania typu
    > sumowanie dotychczasowych rat). Z każdą ratą wpływ stopy procentowej
    > się zmniejsza, a wpływ kursu wzrasta.

    Dlaczego wzrasta? Kurs ma liniowy wplyw przez caly czas trwania kredytu
    przeciez.

    > Dodatkowo stopy procentowe w przypadku CHF nie
    > mogą już niżej spaść, mogą tylko wzrosnąć lub pozostać bez zmian.

    Ew. moga wzrosnac, ale pewnie wciaz bedzie im daleko do zlotowkowych.
    Kredytobiorcy z kredytami w zlotowkach od dawna maja obiecywane euro
    (i zwiazane z nim niskie stopy), ale cos slabo to chwilowo widze.

    > Naturalnie można sobie pozwolić na taką spekulację, o ile się rozumie
    > jak to działa.

    Kazdy depozyt i kredyt w dowolnej walucie to jest spekulacja. Jedynie
    ten, kto nie ma zadnych pieniedzy (i pewnie innych "dobr") nie moze byc
    spekulantem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 23. Data: 2011-08-12 20:15:52
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Moim zdaniem jest bardzo opłacalne, choć aby mieć pewność to potrzebna
    > byłaby wróżka :) ale raczej w nieskończoność frank nie będzie rósł.
    > To prawda - Nordea jedynie ma sensowne warunki.
    > Z wczorajszej informacji w OF jest jednak prawdopodobne że takiego
    > kredytu wcale nie otrzymasz, gdyż banki się z tej waluty wycofują (w
    > szczególności właśnie Nordea). Czemu - jest to dla mnie trudne do
    > zrozumienia,

    Nordea się z CHF nie wycofuje, jak ktoś ma zdolność to kredyt w CHF tam
    dostanie.

    Są jeszcze inne banki, ale mają albo kosmiczne warunki albo b.wysoko
    ustawioną poprzeczkę dochodową.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 24. Data: 2011-08-13 16:48:21
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 12.08.2011 08:52, dziejek7 pisze:
    > Witam,
    >
    > zastanawiam się czy warto teraz brać kredyt we frankach...?
    > Czy tylko Nordea na sensowną ofertę na dzien dzisiejszy?

    http://waluty.onet.pl/kredyt-we-franku-nic-tylko-bra
    c,18529,4819767,1,news-detal

    Nie wiem czy to prawda, bo onet wiec bzdety, ale jest taka tabelka.

    Bank - Minimalne wymagania co do wysokości zarobków netto, aby dostać
    kredyt w CHF na 400 tys. zł

    Alior Bank 5 000 zł
    BPH 5 587 zł
    DB PBC 16 000 zł
    mBank 7 550 zł
    MultiBank 7 550 zł
    Nordea Bank Polska 5 312 zł
    PKO BP 6 100 zł

  • 25. Data: 2011-08-16 10:59:04
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Nie wiem czy to prawda, bo onet wiec bzdety, ale jest taka tabelka.

    Pierdoły!!!

    > Bank - Minimalne wymagania co do wysokości zarobków netto, aby dostać
    > kredyt w CHF na 400 tys. zł

    zarobki to niby wszystko? a co z BIK, zobowiązaniami, tytułem
    uzyskiwania dochodów itp...

    > Alior Bank 5 000 zł
    > BPH 5 587 zł
    > DB PBC 16 000 zł
    > mBank 7 550 zł
    > MultiBank 7 550 zł
    > Nordea Bank Polska 5 312 zł
    > PKO BP 6 100 zł

    kto chce kredyt w PKO BP we frankach z marżą prawie 8 p.p.?
    tak na marginesie pytam

    --
    pozdrawiam
    RobertS